PDA

View Full Version : Slayer



Metallimoons
24 oktober 2005, 17:20
Wat vinden jullie de beste Slayer nummers?
ik ken deze band niet maar heb er veel van gehoord
en zou graag weten welke nummers het meest waard zijn
gekocht te worden :)

Trocar
24 oktober 2005, 17:38
Koop de cd's 'Hell Awaits', 'Seasons in the Abyss' en 'Reign In Blood'; en blijf weg bij het nieuwere spul. Dan heb je het beste werk wel in huis.
Althans, dat is mijn mening!!! (Ben geen fan enzo...)

Reel Big Fish
24 oktober 2005, 18:05
Angel of Deeeeeeeaaaaaaaaath!!!

** Teng, TA TA**

(dat is de outro van de gitaar)

flippodestroyer
24 oktober 2005, 19:49
Postmortem! Zonder twijfel.
Als je het mij vraagt is alles van Slayer goed, ook het nieuwere werk. Vooral het zangwerk van Tom wordt met de plaat beter. Alleen Diabolus In Musica is wat minder geslaagd.
Een goeie start is volgens mij Decade of Aggression. Weliswaar live, maar Slayer is in topvorm, en je hebt alle klassiekers meteen in huis.

Brord
25 oktober 2005, 23:44
tien tekens

StefMan
26 oktober 2005, 00:16
SSSSSLLLLAAAAAAYYYYYYEEEEEERRRRRR

Bl44t44p
26 oktober 2005, 18:33
-1 kansloos :lol:

StefMan
26 oktober 2005, 19:07
kijk eens naar je eigen gebruikersnaam eikel! :-D

Roy K.
28 oktober 2005, 12:40
'Seasons in the Abyss' en 'Reign In Blood'; en blijf weg bij het nieuwere spul. Dan heb je het beste werk wel in huis.
Althans, dat is mijn mening!!!

Dit klopt helemaal. Vergeet alleen South of Heaven niet. Dan heb je de 3 beste cd's gelijk te pakken (inclusief het almachtige Angel of death) 8-)

Mauser
30 oktober 2005, 16:17
Jullie vergeten Show no Mercy! Ook een zwaar heerschende plaat, met nog erg veel NWOBHM invloeden 8-)

Neals
30 oktober 2005, 19:41
Seasons in the Abyss vind ik persoonlijk het vetste album, maar Reign In Blood is ook erg gaaf.

Gewoon kopen die platen, 2 cd's bestaande uit enkel klassiekers!

BassAgent
30 oktober 2005, 19:48
Reign in Blood is het Slayer-album. Elk zichzelf respecterende Slayer-fan heeft dat album.

Negative K3 fan
30 oktober 2005, 22:15
slayer is best wel een band waar je naar moet leren luisteren, tenminste dat heb ik nogal. beste slayer nummer is angel of death imo.

Mauser
31 oktober 2005, 11:04
Ik vind dat er geen "beste" Slayer-album is. Show No Mercy, Hell Awaits, Reign In Blood, South of Heaven en Seasons in the Abyss, zijn 5 meesterlijke albums, die steeds weer anders zijn.

Show No Mercy, het eerste album, bevat nog erg veel NWOBHM invloeden (Slayer begon ook als Maiden/Priest coverband)

Het tweede album, Hell Awaits heeft die NWOBHM invloeden niet meer (Natuurlijk wel een beetje, maar heel minimaal) en is een stuk sneller en agressiever.

Het derde album, Reign in Blood, wordt door velen gezien als HET Slayer album, en door sommigen zelfs als HET Metal album. Nog sneller dan de voorganger, en nog agressiever. Het album zou op een langzamer tempo worden opgenomen, maar meneer Lombardo drumde zo snel, dat de gitaren zo snel mee moesten spelen :P

Het vierde album, South of Heaven is weer iets minder snel, en heeft zo z'n experimentele kanten.

Seasons in the Abyss is ook weer een experimenteler album, maar is niet te vergelijken met zijn voorganger. Vooral de sfeer is wat minder duister en de productie is wat 'helderder'


Zo, dit was dan mijn omschrijving :-D

Neals
6 november 2005, 16:50
Ik moet zeggen dat ik het latere werk van Slayer ook goed kan waarderen:

Undisputed Attitude: Door deze plaat leerde ik punk kennen, vooral omdat het covers waren was ik erg benieuwd naar de orginele songs, en ging daarom met behulp van internet de orginele bands beluisteren.

Als Slayer album een leuk tussendoortje, voor de Punk-Liefhebber eigenlijk een must.

Diabolus In Musica: Ik was een alto-mannetje welke naar Korn en dat soort bandjes was, was in 1998 en ik was 15/16, en kreeg deze plaat van me ouweheer omdat ik helemaal zelf een CD-Speler had gekocht, maar er nog geen platen bij heb. Een van de eerste metal-albums die ik zelf heb gekocht.

Als Slayer plaat: Ze begonnen op deze plaat een beetje de Nu-Metal te volgen, was een modegrill op dat moment, maar toch is het Slayer. Neem de opener Bitter Peace. Logge Nu-Metal riffs als intro, en dan ineens, SLAAYYYURRRRR! Hard Hard Hard!
Wat mij betreft de beste Slayer plaat uit de jaren 90.

God Hates Us All: Bij deze plaat kwam Lombardo tijdelijk terug als tour-drummer. Bekend stukje Slayer geschiedenis.
Bij deze plaat werden er voor het eerst op een Slayer plaat echt opname techniekjes gebruikt, en hing de plaat aan elkaar van gedowntunede gitaren. Meer Nu-Metal dan Diabola in Musica. Paar vette nummers, ook zeker geen slechte plaat, maar wel onder de maat.

Conclusie: Echt slechte platen heeft Slayer in de loop der jaren niet gemaakt, wel zijn er platen die gewoon iets minder lekker klinken, maar live blijven ze thrashen als wilden. Harde band, samen met Maiden een van de weinige metalbands welke een echt fanatieke aanhang heeft en waar echt een cultuur aan blijft hangen.
Waarschijnlijk is deze fanatieke aanhang ook een reden geweest waarom Slayer nooit heeft geprobeerd om fans echt teleur te stellen door een echt commercieel klinkende album te maken en zijn ze hun roots trouw gebleven.

Vonk
29 november 2005, 19:00
Slayer vind ik juist erg toegankelijk, iedereen die Angel of Death hoort moet dat meteen gaaf vinden :cool:

Show No Mercy is trouwens erg vet, ik vind het een beter album dan Hell Awaits, waarvan de productie tegenvalt. Jammer want Hell Awaits de song is erg stoer. Live is dat nummer dan ook beter.

Mauser
30 november 2005, 12:16
Undisputed Attitude: Door deze plaat leerde ik punk kennen, vooral omdat het covers waren was ik erg benieuwd naar de orginele songs, en ging daarom met behulp van internet de orginele bands beluisteren.

Als Slayer album een leuk tussendoortje, voor de Punk-Liefhebber eigenlijk een must.

Dat is het enigste Slayer album dat ik echt nooit in m'n collectie zou willen, noch origineel noch illegaal als mp3 :P


Diabolus In Musica: Ik was een alto-mannetje welke naar Korn en dat soort bandjes was, was in 1998 en ik was 15/16, en kreeg deze plaat van me ouweheer omdat ik helemaal zelf een CD-Speler had gekocht, maar er nog geen platen bij heb. Een van de eerste metal-albums die ik zelf heb gekocht.

Als Slayer plaat: Ze begonnen op deze plaat een beetje de Nu-Metal te volgen, was een modegrill op dat moment, maar toch is het Slayer. Neem de opener Bitter Peace. Logge Nu-Metal riffs als intro, en dan ineens, SLAAYYYURRRRR! Hard Hard Hard!
Wat mij betreft de beste Slayer plaat uit de jaren 90.

Dat album vind ik zeker niet slecht, maar mij verveelt ie nogal snel. En die intro van Bitter Peace is alles behalve nu-metal 8-)


God Hates Us All: Bij deze plaat kwam Lombardo tijdelijk terug als tour-drummer. Bekend stukje Slayer geschiedenis.
Bij deze plaat werden er voor het eerst op een Slayer plaat echt opname techniekjes gebruikt, en hing de plaat aan elkaar van gedowntunede gitaren. Meer Nu-Metal dan Diabola in Musica. Paar vette nummers, ook zeker geen slechte plaat, maar wel onder de maat.

Persoonlijk vind ik God Hates Us All 10 keer beter dan de voorganger, maar smaken verschillen :wink: Dave Lombardo speelde toen trouwens niet op het album zelf mee, hoor. En ik hoor veel mensen klagen over het downtunen op dat album. Tegen die mensen wil ik zeggen: "Zeik niet, Slayer speelt al vanaf het begin in D#, en dat is ook downtuning :P

1959SLP
30 november 2005, 17:46
Show no mercy en Reign in Blood zijn mijn favorieten. Hell awaits vinnik iets minder. Na Reign in Blood heb ik het niet meer gevolgd.

The Chief
1 december 2005, 07:36
War Ensemble... het ultieme slayer-nummer...
de oude albums zijn idd de classics, maar een album als God Hates Us All is best wel vet...

Alpha
6 januari 2006, 11:18
Ik vind de Slayer-songs allemaal goed, maar m'n favorieten zijn:

* Seasons in the Abyss
* South of Heaven
* Reign in Blood
* en het beste, wat eigenlijk nog niemand heeft vernoemd

Slayer - I Hate You
Dat is echt wel het beste... 8-) [/b]

taylor
6 januari 2006, 11:48
postmortem vind ik denk ik hun aller beste song,als kind was ik behoorlijk gek van slayer ook door de image enzo natuurlijk ... maar de muziek was ook heel wat in die tijd dan begin 80e jaren.

vind het nog steeds een goeie metal band ze blijven teminste true aan hun roots.leuke riffs altijd maar echt veel luisteren naar hun muziek nee dat doe ik niet meer.

Mauser
6 januari 2006, 12:55
Ik vind de Slayer-songs allemaal goed, maar m'n favorieten zijn:

* Seasons in the Abyss
* South of Heaven
* Reign in Blood
* en het beste, wat eigenlijk nog niemand heeft vernoemd

Slayer - I Hate You
Dat is echt wel het beste... 8-) [/b]

Ik vind I Hate You niet meer dan de minst slechte song op een verrot kutalbum :P Maarja, dat ben ik :-D

Alpha
6 januari 2006, 14:01
Ik vind de Slayer-songs allemaal goed, maar m'n favorieten zijn:

* Seasons in the Abyss
* South of Heaven
* Reign in Blood
* en het beste, wat eigenlijk nog niemand heeft vernoemd

Slayer - I Hate You
Dat is echt wel het beste... 8-) [/b]

Ik vind I Hate You niet meer dan de minst slechte song op een verrot kutalbum :P Maarja, dat ben ik :-D

Hangt er natuurlijk van af wat je kan verdragen...
Ofwel kies je de klassieke nummers, ofwel kies je I Hate You! 8-)

Mauser
7 januari 2006, 11:28
Nah, heeft niks te maken met 'verdragen', maar ik vind punk (op een paar kleine uitzonderingen na) gewoon oersaai, en in sommige gevallen zelfs irritant. De meeste punk covers die Slayer speelt vallen onder de tweede categorie :P

Alpha
8 januari 2006, 17:44
WTF!? Slayer is totaal GEEN punk :o
Misschien eerst eens luisteren naar hun muziek...

Mauser
8 januari 2006, 18:25
WTF!? Slayer is totaal GEEN punk :o
Misschien eerst eens luisteren naar hun muziek...

:roll:

Nee.. echt!!??


Gozer, ik ken de muziek van Slayer hardstikke goed! Maar het album Undisputed Attitude, waar hewt nummer I Hate You op staat, is een CD vol met punk covers. Wel met de Slayer sound, maar hyet blijft punk. Misschien dat jij het verschil tussen punk en agressieve thrash metal niet hoort.. Heb jij wel albums van Slayer, of download jij alleen losse nummers van Kazaa?

Vonk
8 januari 2006, 20:14
Naja zeg gaan we elkaar stangen?

Undisputed Attitude heeft zo zijn momenten, I Hate You: lekker makkelijk op gitaar en klinkt erg vet. Alleen Gemini is zo'n kutnummer wat ze wel zelf hebben geschreven. Jammer dat ze dat erbij deden...

Soulcollector
10 januari 2006, 13:17
Undisputed Attitude vind ik de grootste kutcd die ik sinds tijden heb gehoord.
Hij lag in de media markt voor 5 euro en dat vond ik 'm nog geen eens waard.
Maarja ik heb ook n hekel aan punk...

Hell awaits daartegen is natuurlijk weer geweldig. :P
Verveelt ook minder snel dan Reign in blood vind ik ( Die natuurlijk ook weer geweldig is !).

Mauser
13 januari 2006, 20:08
Undisputed Attitude vind ik de grootste kutcd die ik sinds tijden heb gehoord.
Hij lag in de media markt voor 5 euro en dat vond ik 'm nog geen eens waard.
Maarja ik heb ook n hekel aan punk...

Hell awaits daartegen is natuurlijk weer geweldig. :P
Verveelt ook minder snel dan Reign in blood vind ik ( Die natuurlijk ook weer geweldig is !).

Ik heb dus ook een hekel aan punk, al kan ik sommige bands best waarderen. Ben jij toevallig dezelfde Soulcollector als op Metalfan.nl? :P

Soulcollector
17 januari 2006, 23:36
Ben jij toevallig dezelfde Soulcollector als op Metalfan.nl? :P
Nope.

En waar slaat t op dat het bericht minstens 10 karakters lang moet zijn ??

new deep
19 januari 2006, 23:37
south of heaven
death skin mask
seasons in the abyss
blood red