PDA

View Full Version : Bloomfield



Moonchild
21 september 2002, 14:22
Heeft iemand wel eens van bloomfield gitaren gehoord?
Ik zat gisteren bij een vriend die een Bloomfield western had, USA vintage series, handcrafted
heeft iemand info over bloomfield, en/of die gitaar, misschien een site?

John P
21 september 2002, 22:34
Bloomfield is te vergelijken met Stagg, Bruce Wallace of goedkopere Cords; kan best wat wezen, maar door de productiewijze verschilt de kwaliteit per gitaar nogal. Ik heb er een gehoord en bespeeld die best aardig was.

sebass
22 september 2002, 02:12
Uh ja een vriend van me heeft een Bloomfield gitaar. Een western. Ineens sprong de gehele kop eraf (alles wat achter de topkam zit vloog door de lucht terwijl de gitaar daar gewoon lag, oke wel een beetje in de zon maar zo extreem warm was het niet). Nou ja die er maar weer opgelijmd en het schijnt te houden. Maar alle draaiknopjes van de stemmechanieken liggen er ook af. Dus nu moet je met een tangetje alles stemmen. Als je voor degelijkheid gaat zal ik deze toch niet nemen.

Stefan16384
22 september 2002, 17:04
Ik heb er een en ook ik kan er op het internet niets over vinden. Over de degelijkheid ben ik zeer tevreden. De kop is er nog nooit spontaan afgesprongen. Mijn gitaar heeft al flink wat klappen mogen opvangen. Het ding zit nog steeds in elkaar. Ook over de bespeelbaarheid/geluid ben ik tevreden. Inderdaad hangt dit er wel een beetje vanaf of je een goed exemplaar hebt. Ik heb gitaren in mijn handen gehad van hetzelfde type die gewoon zwaar tegen vielen.

Krimson
16 oktober 2002, 19:46
Bloomield, mijn eerste en trouwe gitaar.
Inderdaad degelijk, goed bespeelbaar en nooit problemen mee gehad, fretten, kam of kop. Prima te stemmen en een goed geluid. Geluid verschilt wel per exemplaar denk ik....??