PDA

View Full Version : crunch/boost



jaspie
24 oktober 2005, 15:25
hallo, ik zou graag wat advies hebben over het volgende:
ik ben op zoek naar een pedaal met wat lichte drive zodat ik me clean meer een soort boost kan geven. Ik heb op dit moment een ds1 maar deze is naar mijn id voornamelijk geschikt voor wat zwaardere distortion( hardrock, punk) maar ik ben meer opzoek naar een wat lichtere toon voor blues, en softrock.

Bij voorbaat bedankt

dano
24 oktober 2005, 15:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?mode=results

:)

Antal
24 oktober 2005, 16:14
Zoek idd eerst ff. En verder is het lastig om een antwoord te geven zonder dat we weten over wat voor gitaar en amp je speelt.

Maar als je een lichte drive zoekt is de Barber LTD misschien wat voor je!

jaspie
24 oktober 2005, 17:14
ik heb ff wat rond gekeken en deze pedalen leken me wel wat: ibanze TS9, Barber Ltd, en wat goedkoper de digitech bad monkey. Welke van deze 3 is de betere( kwaliteit/prijs verhouding)?

owja ik speel op een fender classic stratocaster en heb een kleine 30watt marhall(dfx).

Antal
24 oktober 2005, 17:16
ik heb ff wat rond gekeken en deze pedalen leken me wel wat: ibanze TS9, Barber Ltd, en wat goedkoper de digitech bad monkey. Welke van deze 3 is de betere( kwaliteit/prijs verhouding)?

Vertel nou eerst eens over wat voor spullen je speelt! Een tubescreamer vind ik bijvoorbeeld een geweldig pedaal op een buizenbak. Maar over een SS amp vind ik hem matig.

Mitch
24 oktober 2005, 20:17
Wat ik zelf nog steeds erg goed vindt klinken over een transistor bak zijn de Carl Martin overdrives. Met name de Hot Drive 'n Boost klinkt daar prima op. Is tweedehands op Marktplaats voor een eurootje of 100 wel te vinden en daar zit nog een aparte volume boost bij ook.