PDA

View Full Version : crunch/boost



jaspie
24 oktober 2005, 15:23
hallo, ik zou graag wat advies hebben over het volgende:
ik ben op zoek naar een pedaal met wat lichte drive zodat ik me clean meer een soort boost kan geven. Ik heb op dit moment een ds1 maar deze is naar mijn id voornamelijk geschikt voor wat zwaardere distortion( hardrock, punk) maar ik ben meer opzoek naar een wat lichtere toon voor blues, en softrock.

Bij voorbaat bedankt

Antal
24 oktober 2005, 16:14
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=780871#780871

:???:

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 16:24
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=780815&highlight=#780815

:???:

Lucluc
24 oktober 2005, 19:25
...softrock...

:stop:

jpb
24 oktober 2005, 20:21
hallo, ik zou graag wat advies hebben over het volgende:
ik ben op zoek naar een pedaal met wat lichte drive zodat ik me clean meer een soort boost kan geven. Ik heb op dit moment een ds1 maar deze is naar mijn id voornamelijk geschikt voor wat zwaardere distortion( hardrock, punk) maar ik ben meer opzoek naar een wat lichtere toon voor blues, en softrock.

Bij voorbaat bedankt
Je kunt een TB-box kopen. Laat je geluid intakt en als je je gitaar harder aanslaat op een goede buizenversterker hoor je een lichte crunch. succes

Antal
24 oktober 2005, 20:33
Je kunt een TB-box kopen. Laat je geluid intakt en als je je gitaar harder aanslaat op een goede buizenversterker hoor je een lichte crunch. succes

Mis ik hier iets? Hij wil een ander pedaal ipv z'n distortion, en jij adviseert een TB-box? Die zal idd een lekkere 'lichte drive' geven! :wink:

Lucluc
24 oktober 2005, 20:39
Je kunt een TB-box kopen. Laat je geluid intakt en als je je gitaar harder aanslaat op een goede buizenversterker hoor je een lichte crunch. succes

Mis ik hier iets? Hij wil een ander pedaal ipv z'n distortion, en jij adviseert een TB-box? Die zal idd een lekkere 'lichte drive' geven! :wink:

Dan kan ie schakelen tussen clean en DS-1, handig toch! :D

Antal
24 oktober 2005, 20:55
Dan kan ie schakelen tussen clean en DS-1, handig toch! :D

Idd! Vooral omdat die Boss van zichzelf niet uit kan :razz:

jpb
24 oktober 2005, 23:36
hallo, ik zou graag wat advies hebben over het volgende:
ik ben op zoek naar een pedaal met wat lichte drive zodat ik me clean meer een soort boost kan geven. Ik heb op dit moment een ds1 maar deze is naar mijn id voornamelijk geschikt voor wat zwaardere distortion( hardrock, punk) maar ik ben meer opzoek naar een wat lichtere toon voor blues, en softrock.

Bij voorbaat bedankt
Je kunt een TB-box kopen. Laat je geluid intakt en als je je gitaar harder aanslaat op een goede buizenversterker hoor je een lichte crunch. succes
Was meer als een grap bedoelt om jaspie uit de tent te lokken omdat hij vaak dezelfde vragen stelt, en allerlei goedwillende en zinnige adviezen krijgt, maar niet veel moeite doet om beter te omschrijven wat hij wil (of om te zeggen dat hij het niet begrijpt, want dan kunnen we ook verder :) )

Maar, wanneer hij een goede twee kanaals versterker heeft en de TB-box als A/B-box gebruikt, kan hij van het DS1 kanaal direct overschakelen naar de licht overstuurd ingestelde crunch van het andere kanaal. Bovendien gaat het signaal niet door de gebufferde bypass van de DS1. Hm, eigenlijk een heel goede suggestie :D ...... Is het wat, jaspie??? :wink:

jaspie
25 oktober 2005, 00:01
hoezo stel ik vaak dezelfde vrage..? maargoed, om een vage reden is mij topic 3 keer aangemaakt en ik heb in de andere topic al omschreven welke spullen ik verder heb. Excuses dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.

LPplayer
25 oktober 2005, 00:32
Koop een Ibanez TS9 Tubescreamer
Heel goed: Volume vol open
Drive op: 2
Tone op 1 uur ofzo
Lekkere boost met een randje Drive kan je ook helemaal terugdraaien heb je nog steed een randje..

Jorikjet
26 oktober 2005, 14:18
idd een tubescreamer. ik had eerst ook een SD1 en heb nu een TS9... de TS klinkt veel warmer en minder schel dan de SD1

jaspie
28 oktober 2005, 00:13
hartelijk bedankt, ik zal deze zeker binnenkort gaan proberen.

Epic
28 oktober 2005, 12:12
http://www.dietside.de/OVERDRIVETEST.htm

Kies maar uit...

jpb
28 oktober 2005, 16:52
alle respect, maar ik vind een TS (kloon) niet bepaald een crunch pedaal, daarvoor is 'ie te lief en te beperkt voor akkoordenwerk.

dano
28 oktober 2005, 16:54
waar zetten jullie je booster in de effectenchain? voor of na de OD/Dist?

jpb
28 oktober 2005, 17:48
waar zetten jullie je booster in de effectenchain? voor of na de OD/Dist?
Was onlangs een topic over; beetje downscrollen in de top[iclijst. Bij mij staat de fat-boost achteraan.

dano
28 oktober 2005, 18:26
oops ja had ik gezien, alleen niet de 2e pagina:) danku