PDA

View Full Version : Kopen Seagull S6+Cutaway



Tjepke
24 oktober 2005, 12:41
Hallo,

Ik kan een Seagull S6+cutaway kopen van een vriend van me voor 140 euro. De gitaar heeft wat kleine beschadegingen maar dat is geen probleem.
Enige wat me niet helemaal lekker zit is dat de hals wat bol staat bij de toetsen. Doen of niet? waar zou ik de gitaar kunnen laten nakijken, in de buurt van groningen?

alvast bedankt

Daniël_san
24 oktober 2005, 14:20
de hals wat bol staat bij de toetsen? Waar heb je het nu over??
Als je bedoelt dat de toets niet vlak is: Dat is op (bijna) iedere staalsnarige gitaar zo. Zo niet leg uit. :wink:

renier
24 oktober 2005, 14:47
hmmz.. een S6.. die wil ik wel. verkopen?

Tjepke
24 oktober 2005, 15:05
bedankt voor de reactie
De toetsen staan uiteraard normaal wat krom, maar naar mijn mening staan ze iets te krom, met capo heb ik bijvoorbeeld nog steeds fretbuss
of hoe ze het maar noemen.

Lennert
25 oktober 2005, 13:23
Fretbuzz? dan staat je hals gewoon bol.. kun je een indicatie geven over hoe bol de hals dan staat? De halscurve is af te stellen, maar als ik dit zo lees denk ik dat deze hals misschien te ver heen is.

Voor de duidelijkheid even een tekeneningtje gemaakt :)
De halscurve moet zo goed als vlak zijn, liefst een beetje hol, de radius is dus bijna altijd bol, dat is verder ook niet te stellen, dat staat gewoon vast voor elke hals apart. Spaanse gitaartjes hebben wel een vlakke toets..

http://img465.imageshack.us/img465/8553/halscurveradius1ky.jpg (http://imageshack.us)

Tjepke
26 oktober 2005, 11:39
De hals van de gitaar staat naar mijn mening wel recht. Ik heb vooral last van fretbuss bij de lage e en a. En dan voornamelijk bij de eerste 3 frets.

Lennert
26 oktober 2005, 11:54
Mja het klinkt niet echt als een kromme hals, maar om dat makkelijk te controleren kun je een snaar als liniaal gebruiken door hem bij de 1ste en 13/14e fret in te drukken en langs de snaar te kijken. Als er in het midden (ten hoogte van de 6/7e fret ofzo) een kleine kier tussen de snaar en fret zit is het goed (1 tiende milimeter kier ongeveer ;) ) als de snaar dan strak over de frets staan gespannen is de hals bol.

Kan ook zijn dat de actie gewoon te laag is, kan ook wat aan gedaan worden als dat het geval is.

Tjepke
26 oktober 2005, 12:41
dankjewel voor de tip, er zit inderdaad een klein kiertje tussen. Dus een kromme hals kan het niet zijn.

Noot Muskaat
27 oktober 2005, 21:16
Gewoon een flutgitaar, zoveel is mij nu al duidelijk.

chris c
28 oktober 2005, 16:36
Niks flutgaar. Waarschijnlijk zijn de inkepingen van de E en A-snaren in de topkam iets te diep. Dat veroorzaakt altijd gekletter op de eerste frets. Door een vakman gemakkelijk bij te stellen. Je kunt zelf nagaan of de inkepingen een correcte diepte hebben : zie http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/GenSetup/NutAction/nutaction.html
Seagull zijn fijne gitaren en als ze voor de rest in orde is vind ik 140 euro niet duur.

renier
28 oktober 2005, 16:47
Gewoon een flutgitaar, zoveel is mij nu al duidelijk.


dude... een seagull S6 is een flutgitaar?

de seagull S6 staat juist bekend als een erg goede gitaar voor een schappelijk bedrag. wat je nu zegt is zoiets als roepen dat een les paul studio geen waar voor je geld is.

als ik ooit nog ergens een S6 met cutaway tegenkom, koop ik hem acuut. ik heb op gitaren gespeeld die 3 keer zoveel kosten, maar minder klonken. de s6 heeft een heel mooi, helder sprankelend geluid, en speelt boterzacht.

dus nee, het is GEEN flutgitaar.

Lennert
28 oktober 2005, 18:19
bwaha lieve mensen, laat je toch niet beetnemen door die pipo :P

Verder ga ik mee met chris, de actie van de E en A is ws gewoon te laag. Is absoluut geen ramp, kan gewoon bijgesteld worden.

Tjepke
28 oktober 2005, 20:39
Ik heb em gekocht voor 110 euro'tjes erg goede prijs al zeg ik het zelf. En zoals eerder gezegd het geluid van de s6 is erg goed. dank u voor de hulp

Noot Muskaat
28 oktober 2005, 22:45
Ja sorry hoor....maar ik blijf het veel geld vinden voor een kromme plank.

Squier4ever
30 oktober 2005, 20:48
tja noot muskaat, ik denk tog echt dat je eerst eens wat meer ervaring moet opdoen voordat je van die IMO belachelijke posts hier neerzet.

Het is namelijk een vrij vaak voorkomend probleem op acoustics, dus gwoon de mond en nie zo zeiken.

BassAgent
30 oktober 2005, 20:56
Ja sorry hoor....maar ik blijf het veel geld vinden voor een kromme plank.
Er is al meerdere malen gezegd dat ie niet krom is. Kun jij nou lezen of niet :???:

I.i.g. Tjepke, mooie prijs voor een mooie gitaar. Even topkammetje laten bijstellen en je hebt echt een goed ding!

Noot Muskaat
30 oktober 2005, 22:37
Ja sorry hoor....maar ik blijf het veel geld vinden voor een kromme plank.
Er is al meerdere malen gezegd dat ie niet krom is. Kun jij nou lezen of niet :???:

I.i.g. Tjepke, mooie prijs voor een mooie gitaar. Even topkammetje laten bijstellen en je hebt echt een goed ding!

Tja, ik vind het best een aardig gitaartje....maar nogmaals, ik betwijfel of je met een nieuwe topkam de kromming uit deze plank krijgt, succes in ieder geval!

Lennert
31 oktober 2005, 16:54
Tja, ik vind het best een aardig gitaartje....maar nogmaals, ik betwijfel of je met een nieuwe topkam de kromming uit deze plank krijgt, succes in ieder geval!



Mja het klinkt niet echt als een kromme hals
Dus een kromme hals kan het niet zijn.

Welke kromming?

harrie-beton
5 november 2005, 22:55
ik heb ook al 5 jaar een (linkse) seagull s6
bevalt prima

in groningen zijn 2 goede monteurs voor gitaren.
don hofstee (muziekhuis westerhaven)
rikkers gitaarbouw (rijksstraatweg)