PDA

View Full Version : RONDZINGENDE REVERB



jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 10:58
Nou, ik heb een nieuwe. Het is de Rivera Chubster geworden.
Helemaal mijn ding, mooie scheur, en supermooie fender like clean.

Alleen ik kick op reverb, die is bij deze ook geniaal, maar als ik m boven de 7 zet, gaat ie na een aantal seconden rondzingen.

Ik wil de reverb uiteraard gewoon op 10 kunnen zetten omdat ik ook surf speel. Waar kan dit aan liggen? Ik ben verder totaal niet technisch, maar is er iets dat ik hier zelf aan kan afstellen ofzo??

Anders breng ik 'm even weg, maar als dat niet nodig is...

Mitch
24 oktober 2005, 13:08
Microfonisch buisje, hoogstwaarschijnlijk. Kijk het even na op de Rivera site, maar ik dacht dat het vierde pre amp buisje de reverb driver is. Als die microfonisch is dan gaat -ie rammelen of rondzingen bij hoge standen. Kun je gewoon zelf vervangen.
Je kan ook, om het te testen, een buisje van een andere positie even omruilen, dan weet je zeker of 't aan de buis ligt of niet.

Veel plezier met je Rivera verder ! 8-)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 14:58
Thanks, maar ik heb nog nooit een buis vervangen, kan je die er gewoon " uittrekken" ?

Wat houdt dat in,microfonisch trouwens? En bij de lokale muziekzaak zou ik dan een andere kunnen kopen en die er gewoon inzetten?

Wat gebeurt er als ik ze omwissel en hij gaat niet meer rondzingen, kan ik dan die rondzingende buis op die andere plaats zetten?

Op die site van rivera kan ik er zo niet achter komen, het is de RIVERA CHUBSTER 40.

:)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 14:59
Thanks, maar ik heb nog nooit een buis vervangen, kan je die er gewoon " uittrekken" ?

Wat houdt dat in,microfonisch trouwens? En bij de lokale muziekzaak zou ik dan een andere kunnen kopen en die er gewoon inzetten?

Wat gebeurt er als ik ze omwissel en hij gaat niet meer rondzingen, kan ik dan die rondzingende buis op die andere plaats zetten?

Op die site van rivera kan ik er zo niet achter komen, het is de RIVERA CHUBSTER 40.

:)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 14:59
Thanks, maar ik heb nog nooit een buis vervangen, kan je die er gewoon " uittrekken" ?

Wat houdt dat in,microfonisch trouwens? En bij de lokale muziekzaak zou ik dan een andere kunnen kopen en die er gewoon inzetten?

Wat gebeurt er als ik ze omwissel en hij gaat niet meer rondzingen, kan ik dan die rondzingende buis op die andere plaats zetten?

Op die site van rivera kan ik er zo niet achter komen, het is de RIVERA CHUBSTER 40.

:)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 14:59
Thanks, maar ik heb nog nooit een buis vervangen, kan je die er gewoon " uittrekken" ?

Wat houdt dat in,microfonisch trouwens? En bij de lokale muziekzaak zou ik dan een andere kunnen kopen en die er gewoon inzetten?

Wat gebeurt er als ik ze omwissel en hij gaat niet meer rondzingen, kan ik dan die rondzingende buis op die andere plaats zetten?

Op die site van rivera kan ik er zo niet achter komen, het is de RIVERA CHUBSTER 40.

:)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 15:01
1 keer antwoord is genoeg :D

Lune-a-tic
24 oktober 2005, 15:34
Cancel dan gewoon (er staat een X bij je eigen berichten)

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 17:05
Ik kreeg paar keer pagina kan niet worden weergegeven, en toen refresh, vandaar, achja, dan scrollde toch wa meer naar beneden:P

Maar uhm, ik heb liever gewoon een antwoord ipv een "berisping" daarvoor zitten we hier niet he :)

Ik lees t wel weer,

MVG

Jeroen

Mitch
24 oktober 2005, 20:09
O, ik zie het al, de Rivera site wordt vernieuwd en de tech nische specificaties staan nog niet on-line :satisfie:
Pre amp buisje kun je e gewwon zelf uittrekken. Het wijst zich vanzelf....
er zit een beschermhulsje omheen met een simpele vorm van een bajonetsluiting, dus even draaien en dan trek je 'm eraf.
Buisje zelf zit met pinnetjes vast: recht naar beneden trekken en dan komt -ie los. Je moet meestal wel een beetje wrikken, maar in principe: recht naar beneden.
De Chubster40 heeft 5 pre amp buisjes waarschijnlijk ? Zo ja, dan is volgens mij de vierde de reverb driver. Wissel dan bijvoorbeeld 3 en 4 even om.
Wat is dan de vierde ? Simpel: bij de twee (grote) eindbuizen zit de laatste pre amp buis (fase-draaier), dus de buis die het verst hier van afzit (en het dichtst bij je input jack) is numero uno.
Wissel ze om en dan hoor je wel of het beter is.

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 22:47
Waarom hangt jouw caps-lock zo vaak bij topic titels? Ik zou er toch eens naar laten kijken.....

jeroenuiteindhoven
24 oktober 2005, 23:44
GRAAG ALLEEN VRAGEN BEANTWOORDEN ANDERS NIET REAGEREN, DANKU

DarknessAwaits
24 oktober 2005, 23:49
:-D

DarknessAwaits
24 oktober 2005, 23:50
:-D

JoostBaksteen
25 oktober 2005, 13:09
GRAAG ALLEEN VRAGEN BEANTWOORDEN ANDERS NIET REAGEREN, DANKU

WAZEGGIEEE IK KAN JE NIET ZO GOED VERSTAAN!!!!

Fumi SG
25 oktober 2005, 19:36
GRAAG ALLEEN VRAGEN BEANTWOORDEN ANDERS NIET REAGEREN, DANKU

WAZEGGIEEE IK KAN JE NIET ZO GOED VERSTAAN!!!!

een woord -> OORDOPPEN!! Ik zou er toch eens naar laten kijken... :-D

Mitch
25 oktober 2005, 20:06
Heel lollig, maar is het nou al gelukt ?

jeroenuiteindhoven
25 oktober 2005, 23:36
Volgens mij had je gelijk, morgen even goed testen:)

Inderdaad irritant al het commentaar om alle topics heen hier op dit forum. Beantwoord inderdaad gewoon de vraag of klik verder.

Alle serieuze posters BEDANKT!

Jeroen