PDA

View Full Version : Zvenix - No Titled Man



X-Rated
24 oktober 2005, 10:12
Eindelijk dan weer een nieuwe nummer van mijn kant. Hij is eigenlijk een klein beetje nog niet goed afgemixt en er moet nog een gitaar partij over maar ik kan het niet laten :P

We zijn zelf erg blij met ons nieuwe creatuur :)

http://x-rated.prutz-lan.nl/zvenix/music/Zvenix%20-%20No%20Titled%20Man.mp3

X-Rated
26 oktober 2005, 14:44
Moet ik zelfs nog vragen om evt. commentaar of opbouwende kritiek en tips :P

urezna
26 oktober 2005, 15:22
ja, erg eh, dat je moet smeken om kritiek? ;-)

ik zit het nu te luisteren, ik vind het wel leuk. je zegt het zelf al, het moet nog verder worden afgemixt. dus om daar commentaar op te geven vinnik wat lastig, ga ik misschien dingen zeggen die je allang weet he? ik mis wat laag, en ik zou zelf de gitaren iets warmer maken, iets dat in de opnamen die ik tot nu toe gepost heb, ook een gemis was.

verder kun je nu nog horen dat het nieuw is, het klinkt nog een beetje alsof je het nog niet al jaren speelt, maar da's een kwestie van tijd.

de zangeres heeft op zich een leuke stem, al zou ze mooier uit komen als ze wat krachtiger zong, misschien dat ze ook iets zachter in de mix zou moeten? maar niet dat ze er in verzuipt, maar het kan de kracht van de begeleidende instrumenten goed doen.

ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke mix!

X-Rated
26 oktober 2005, 16:11
ja, erg eh, dat je moet smeken om kritiek? ;-)

ik zit het nu te luisteren, ik vind het wel leuk. je zegt het zelf al, het moet nog verder worden afgemixt. dus om daar commentaar op te geven vinnik wat lastig, ga ik misschien dingen zeggen die je allang weet he? ik mis wat laag, en ik zou zelf de gitaren iets warmer maken, iets dat in de opnamen die ik tot nu toe gepost heb, ook een gemis was.

verder kun je nu nog horen dat het nieuw is, het klinkt nog een beetje alsof je het nog niet al jaren speelt, maar da's een kwestie van tijd.

de zangeres heeft op zich een leuke stem, al zou ze mooier uit komen als ze wat krachtiger zong, misschien dat ze ook iets zachter in de mix zou moeten? maar niet dat ze er in verzuipt, maar het kan de kracht van de begeleidende instrumenten goed doen.

ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke mix!

Ik ben het helemaal met je eens over het laag. Er zit ook geen bass partij in :) De zang was inderdaad ook één van onze puntjes waar we nog naar moesten kijken.

Wat de strakheid betreft, we hebben het nummer inderdaad pas een maand of 3 en het is ons eerste nummer met zang. We zijn daarom ook totaal vreemd op het gebied van dergelijke nummers schrijven. We hebben ook geworsteld met het tempo van het nummer want het ritme waar de gitaren overgaan in distortion zijn allemaal downstrokes. Dit is een tempo van 210 bps (ik weet niet precies wat de eenheid is :oops: ) en live spelen we rond de 220 tot 225 bps.

Ik wilde nog eens gaan kijken naar een mogelijkheid om nummers te versnellen en te vertragen met Cubase SX 3. Iemand tips? :P

koella
27 oktober 2005, 00:21
De intensiteit die in de drums en gitaar zit mis ik bij de zang.

De muziek is top !! :cool:

Sonno
27 oktober 2005, 01:12
Ik zou het nummer iets beknopter opbouwen, het intro is net aan spannend genoeg om het (toch best aardige nummer) af te luisteren...

Suc6!