PDA

View Full Version : nog steeds geluid in stand-by...?!



The Chief
24 oktober 2005, 07:25
ik heb een probleem met mijn engl Savage... Dit weekend 2x opgetreden en elke avond kraakte en plopte mijn amp als ik niet speelde, het was wel gedaan na 10 minuten; en als ik hem in standby zet, maar ik blijf doorspelen , dan blijft er klank uit mijn speakers komen (wel heel zacht)...
Dat gekraak en geplop dacht ik dat eerst te wijten was aan slechte elektriciteit, maar nu had hij het gisteren op de repetitie terug, zij het veel minder hard...

Squier4ever
24 oktober 2005, 11:11
Het zou wel eens aan je buizen kunnen liggen, denk dat ze rot zijn.

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 14:29
ik heb een probleem met mijn engl Savage... Dit weekend 2x opgetreden en elke avond kraakte en plopte mijn amp als ik niet speelde, het was wel gedaan na 10 minuten; en als ik hem in standby zet, maar ik blijf doorspelen , dan blijft er klank uit mijn speakers komen (wel heel zacht)...
Dat gekraak en geplop dacht ik dat eerst te wijten was aan slechte elektriciteit, maar nu had hij het gisteren op de repetitie terug, zij het veel minder hard...

Dat er geluid uit blijft komen als hij op standby staat komt omdat je op zo'n manier je voedingselco's ontlaadt, is dus normaal. Maar dat moet binnen een aantal seconde wel over zijn.... dus als hij voor langere tijd geluid blijft maken is het niet goed.

armageddon
24 oktober 2005, 16:24
Mijn Engl Thunder heeft het ook. Als ie op standby staat hoor ik heel zachtjes geluid. Misschien iets collectief Engl's?

The Chief
24 oktober 2005, 16:36
ik moet wel zeggen dat de sound even vet blijft ondanks het gekraak...
zou het dan eerder een prebuis zijn dan een eindbuis?