PDA

View Full Version : el34 sockets passen niet



ieme
23 oktober 2005, 23:27
Oke, ik heb hier een marshall 2210 staan, heeft 5 jaar stilgestaan en ik dacht laat ik er eens nieuwe buizen in drukken.

Ik schoef die achterkant er af, ff checken EL34 ja dat staat op mn resevebuizen voor mn guytron ook. trek er een buis uit, probeer die andere buis eens, past niet...
raar want het zijn alle 2 el34's maar goed, wat zijn de standaard buizen voor een 100 watt jcm800? wat is het verschil? welk type moet ik WEL hebben?

bedankt voor je serieuze reacties!

pol
23 oktober 2005, 23:44
die zouden normaal moeten passen, je hebt toch gekeken of het gleufje goed staat ?


die buisvoeten zijn allemaal dezelfde, maakt niet uit het nu el34's, 6l6en of 6550 zijn.
Standaard zijn het in die Marshall el34's of 6550, maar die laatste werden alleen voor de Amerikaanse markt gebruikt.

taylor
24 oktober 2005, 11:30
volgens mij had je vroeger ook buisvoetjes(el34) zonder gleufjes maar dat is erg lang geleden dus dat zou wel niet aan de hand zijn met je 2210.

dus je zult wel iets verkeerd doen maar wat??

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 11:48
2 el34's in een 100W bak???

Maar het moet gewoon passen hoor... waarom past het niet? Wat past niet?

vester86
24 oktober 2005, 12:09
ondanks dat de voet van de buis rond is staan de pootjes niet op evenwijdige afstand van elkaar... je zou de buis even rond moeten draaien om te kijken hoe het precies zit..

deedee
24 oktober 2005, 12:14
2 el34's in een 100W bak???

Maar het moet gewoon passen hoor... waarom past het niet? Wat past niet?

hmm....
ik geloof dat je door el34 max. iets van 25 wat kan sturen toch?

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 12:38
2 el34's in een 100W bak???

Maar het moet gewoon passen hoor... waarom past het niet? Wat past niet?

hmm....
ik geloof dat je door el34 max. iets van 25 wat kan sturen toch?

Juist

ieme
24 oktober 2005, 12:46
Ah toen ik het probeerde was het 5 uur 's nachts kwam net bij een gig vandaan en heb daar de amp van Wanna1 overgenomen. echter heb ik heb zojuist nog eens geprobeerd en er zat een nokje aan het midden van de onderkant van de buis die in de uitsparing moest. dit had ik niet gezien maar nu past het!

bij de orginele buizen hebben ze allemaal 1 zo'n metalen pennetje minder dan de nieuwe buizen... raar...

Ik zal de amp zodadelijk eens even goed testen of hij nu ook anders klinkt met andere buizen...

Preamp buisjes binnenkort ook maar eens vervangen!

H.Manback
24 oktober 2005, 14:37
El34 (en andere buizen) gebruiken wel een octaal buisvoetje (8 gaten) maar gebruiken er maar 7. Kan me voorstellen dat ze die pin 6 er soms wel op zetten en soms niet. Mijn Svetlana EL34 heeft pin 6 niet in ieder geval.

Negative K3 fan
24 oktober 2005, 16:13
Ah toen ik het probeerde was het 5 uur 's nachts kwam net bij een gig vandaan en heb daar de amp van Wanna1 overgenomen. echter heb ik heb zojuist nog eens geprobeerd en er zat een nokje aan het midden van de onderkant van de buis die in de uitsparing moest. dit had ik niet gezien maar nu past het!

bij de orginele buizen hebben ze allemaal 1 zo'n metalen pennetje minder dan de nieuwe buizen... raar...

Ik zal de amp zodadelijk eens even goed testen of hij nu ook anders klinkt met andere buizen...

Preamp buisjes binnenkort ook maar eens vervangen!

moet je niet biassen ofzo ieme??? en het is helemaal niet raar dat sommige merken/typen buizen pinnetjes missen want ze worden ook niet allemaal gebruikt.

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 17:57
Ah toen ik het probeerde was het 5 uur 's nachts kwam net bij een gig vandaan en heb daar de amp van Wanna1 overgenomen. echter heb ik heb zojuist nog eens geprobeerd en er zat een nokje aan het midden van de onderkant van de buis die in de uitsparing moest. dit had ik niet gezien maar nu past het!

bij de orginele buizen hebben ze allemaal 1 zo'n metalen pennetje minder dan de nieuwe buizen... raar...

Ik zal de amp zodadelijk eens even goed testen of hij nu ook anders klinkt met andere buizen...

Preamp buisjes binnenkort ook maar eens vervangen!

moet je niet biassen ofzo ieme???

Lijkt me wel handig :P : http://www.drtube.com/schematics/marshall/2210pwrm.gif

Negative K3 fan
24 oktober 2005, 18:03
maar 10 microfaharad bias filter elco's? merk je nog iets terug van die lage waardes? heb ze namelijk veel hoger gezien...

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 18:52
maar 10 microfaharad bias filter elco's? merk je nog iets terug van die lage waardes? heb ze namelijk veel hoger gezien...

Ik denk het wel, anders zouden ze er niet in zitten. Heb even gekeken maar alle JCM800/900's (http://www.drtube.com/schematics/marshall/4100-60-02-2.gif) hebben het.