PDA

View Full Version : laatste foto`s archtop



marekoo
23 oktober 2005, 22:44
hoi, hier zijn de laatste foto`s van m`n archtop.
vorige week veel werk kunnen verzetten(vrouw en kinderen waren een paar dagen weg)
wat nog rest : de hals in vorm schaven/schuren,de gaten boren voor de stemmechanieken,de truss rod cover maken(heb hier een stukje ebben voor bewaard)en alles na lopen en spuit klaar maken.
heb al een ontwerp voor de tailpiece,maar begin hier pas aan als de laatste laag lak erop zit(moet dan toch twee weken wachten ivm volledige uitharding).
Heb de pickguard ook al af,mmar weet nog niet of ik deze erop zet,moet eerst het totale plaatje zien.
Nu op jacht naar een pick -up,moet me nog verdiepen,of een piezo,of een Dearmond,of een kent amstrong,of een combinatie van deze,ik weet `t nog niet,Tips zijn welkom.

http://members.home.nl/dekkers401/

cheers marco

fred dons
24 oktober 2005, 07:29
ziet er goed uit!
hoe heb je de binding voor de f gaten gedaan ? , ik wil dat nog steeds een keertje gaan proberen maar ik vind binding rond een top al verschrikkelijk werk :-(

fred dons
24 oktober 2005, 07:30
en oh ja een piezo in de brug en een dimarizo eric johnson in de neck is een mooie combi voor een jazz gitaar

marekoo
24 oktober 2005, 09:14
fred,
die bindingen zijn inderdaad een klote karwei,rond om de kast is
nog wel leuk(randje freezen met dremel en hulpstuk van stew mac
en plakken maar)
maar de F gaten is en ander verhaal,omdat er van die abrubte korte
bochten in zitten moet het dikke plastic eerst warm gemaakt worden
om het mooi rond te krijgen(deed dit met een oude fohn,met taps verlng stuk) en op elke schuine hoek precies in verstek uitkomen.
kortom,twee weken en twee nieuwe lengte`s binding later
was `t dan eindelijk gebeurt.
Maar goed, eind goed al goed.

groeten marco

chennie
24 oktober 2005, 13:46
ej dat ziet er echt koel uit, vind alleen die head niet zo mooi vormgegeven. Doet me meer denken aan een BC Rich, dan zoiets "zachts" als een archtop =)

Random_hero
24 oktober 2005, 15:56
Mên! Het ziet er echt prachtig uit! Alleen beloof me dat je m niet sunburst spuit!