PDA

View Full Version : Welke distortion?



Sora
23 oktober 2005, 21:58
Ja ik wil me dus binnekort een distortionpedaal aanschaffen maar ik zou wat advies willen vragen. Ik speel vooral bluesrock genre Jeff beck, jimmy page, stevie ray vaughan etc, maar ook hardere dingen als ac/dc en stuff. En nu zoek ik dus een pedaal die daar het meeste geschikt voor is.
Ohja, ik speel op een epiphone LP standard over een roland cube 30.

alvast bedankt

robert-gitarist
23 oktober 2005, 22:03
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

al 20000x langs gekomen over distortions etc etc etc.

Ik zal zeggen,een Ibanez TS-9 of een Mesa/boogie V twin

pol
23 oktober 2005, 22:07
Ik zou geen geld in een distortion pedaal steken, maar eerst een amp kopen die het geluid heeft we je zoekt.
goeie distortion pedalen zijn ook duur, een tonebone classic bijvoorbeeld is wel goed voor de genres die je noemt, maar die kost ook al 250 euro, en da's wat overdreven als je naar de rest van je materiaal kijkt.
koop eerst een goeie amp, en gebruik dan misschien nog wat pedaaltjes als aanvulling.

Nicci
23 oktober 2005, 22:15
ik begrijp het ook niet. je hebt een drietal geschikte distortiongeluiden op de Cube. wat verwacht je dat een pedaal daar nog aan toevoegt?

deedee
23 oktober 2005, 23:15
sorry dat ik het zeg, maar naar mijn mening krijg je op geen enkele manier een echt goede distortion dan hem gewoon uit een buizenbak te halen, met mss een boostertje ervoor.