PDA

View Full Version : Voeding



erikvdh
23 oktober 2005, 18:15
Heey allemaal,

Deze week wordt ik eigenaar van een Boss CH-1, DS-2 en DD-3
Nu wil ik deze kunnen voeden via het lichtnet zodat ik ze alle 3 kan gebruiken.
Nu ken ik 2 methodes, 1 een adaptor kopen en daarop een kabeltje klikken met meerdere 9v aansluitingen.
Of een adaptor met een voeding los, die vervolgens meerdere verdeelpunten heeft.

Kunnen jullie mij uitleggen wat het beste werkt, en wat het mag kosten?
Ik wil er later evt nog een wah of 4e pedaaltje bij kunnen hangen.

Groet van Erik.

robert-gitarist
23 oktober 2005, 20:09
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

need i say more?
Bedoel dit onderwerp is al zó vaak langs gekomen.

Bl44t44p
23 oktober 2005, 20:43
Voor een paar Boss pedaaltjes en eventuele wah (allemaal 9v met plus buiten enz.) kun je het beste een losse adapter kopen en daar op een daisy chain (gewoon even vragen bij de muziekhandel) gooien. Dit is simpel, werkt goed en ook nog eens goedkoop. Let er bij de adapter op dat ie universeel/9v is (universeel heb je meer keuze), gestabiliseerd en niet geschakeld is. De adapters bij de muziekhandel (Ibanez/Boss/whatever) werken altijd prima (om brom en ruis en andere ongewenste geluiden te voorkomen), maar hier betaal je al gauw 30-35 euro voor. Bij een electronicazaak kun je al voor 10 euro een prima adapter van 300mA ofzo vinden, let dan wel op genoemde criteria. Een Ibanez DC voor 3 pedalen kost zo'n 12 euro, die van 5 16 euro (zo uit mijn hoofd) :)

Ik raad je deze methode aan omdat het zoals gezegd simpel in elkaar steekt, en je kunt dus al klaar zijn voor onder de 25 euro, bij een vaste voeding van 200 euro zit dat wat anders in elkaar :)

robert-gitarist
23 oktober 2005, 20:49
Ibanez adaptor: 14 euro :D
Werkt prima,ik heb dr zelf 2 ;)
Ik heb op de een een DC-3 en ander DC-5 en werkt prima...geen gebrom of andere shit.
Let wel: die verloop touwtjes van Ibanez(DC-3/5) werken alleen goed op de Ibanez adaptors.Dit ivm de plugjes.
Ik dacht keer goedkoop uit te zijn om een uni. adaptor in elektronica winkel te kopen voor 5,95 en daar op de ibanez dc te zetten maare dat werkte niet want sluit niet goed op mekaar aan.Misschien wel bij Boss of andere merken maar die goedkope dingen niet.

erikvdh
24 oktober 2005, 09:59
Heey,

Wat ik nog even wil weten, de boss modellen die ik heb benoemd, zijn echter de versies uit japan, en uit de 80's.
Werden deze pedaaltjes destijds net zo gevoed als tegenwoordig wanneer ik ze nu zou kopen.

Ik bedoel niet dat ik ze straks ga voeden met een boss PSA voeding en een daisy chain en dat ze dan niet werken of erger nog doorfikken.
De boss koffer waar de pedalen uitkomen werkt met een master voeding van boss van het type boss bcb-6, misschien weet een van jullie handige kerels, wat voor adaptor ik het beste kan gebruiken? de koffer heb ik er namelijk niet bijgekocht.

Groet van Erik.

Bl44t44p
24 oktober 2005, 16:29
Ibanez adaptor: 14 euro :D
Werkt prima,ik heb dr zelf 2 ;)
Ik heb op de een een DC-3 en ander DC-5 en werkt prima...geen gebrom of andere shit.
Let wel: die verloop touwtjes van Ibanez(DC-3/5) werken alleen goed op de Ibanez adaptors.Dit ivm de plugjes.
Ik dacht keer goedkoop uit te zijn om een uni. adaptor in elektronica winkel te kopen voor 5,95 en daar op de ibanez dc te zetten maare dat werkte niet want sluit niet goed op mekaar aan.Misschien wel bij Boss of andere merken maar die goedkope dingen niet.

Ik gebruik ook een Ibanez DC met een universele adapter zonder enig probleem.