PDA

View Full Version : Fender USA Strat '57 RI



Jeanken
22 oktober 2005, 22:34
Ik kan een Fender USA Strat '57 RI uit eind jaren '80 hebben voor een goeie 800EUR. Hij komt inclusief tweed koffer, ashtray en strap.
Het is de Sunburst versie maar er zit redelijk wat wear op, mogelijk een relic want aan de hals of toets is nog niet echt veel te zien, evenals de frets de nog goed zijn maar het heeft wel iets.
Ik vroeg me af of dit ten eerste een goeie prijs is gezien de staat en of het over het algemeen leuke gitaartjes zijn. Ik vind niets over de '57 Strats met de zoekfunctie maar ik dacht dat jaren '80 wel goed zat normaalgezien.
Ik heb al op enkele '70's Strats gespeeld en die hadden zeker wel wat, alleen wel al rond de 1200EUR voor eentje, daarom dat deze me wel interesseert, mogelijks een nog beter gitaartje voor minder geld, wie zou het niet interesseren.
Soit, iemand ervaring hiermee? Of de recente '57 RI's?

marc_o
22 oktober 2005, 23:43
Sash heeft er eentje (GroovyB3)

Ganjaman
22 oktober 2005, 23:48
zijn prima gitaartjes en 800 lijkt mij niet extreem veel ofzo, dus ik zou m gaan uitproberen als ik jou was...

Orpheo
23 oktober 2005, 00:04
Sash heeft er eentje (GroovyB3)

ik d8 een 50ies reissue MiM... of ben ik nu gek?

marc_o
23 oktober 2005, 00:31
Sash heeft er eentje (GroovyB3)

ik d8 een 50ies reissue MiM... of ben ik nu gek?


Die heeft ie ook maar tevens een 57 ri en op het 2e gedeelte van je vraag kan ik niet echt een antwoord geven...

Quink
23 oktober 2005, 01:57
Ik kan een Fender USA Strat '57 RI uit eind jaren '80 hebben voor een goeie 800EUR. Hij komt inclusief tweed koffer, ashtray en strap.
Het is de Sunburst versie maar er zit redelijk wat wear op, mogelijk een relic want aan de hals of toets is nog niet echt veel te zien, evenals de frets de nog goed zijn maar het heeft wel iets.

Ik persoonlijk vind het prima gitaren. Waar ik niet echt kapot van ben is het brugelement. Vind ik persoonlijk iets te dun, te schril zeg maar.
Het verschil tussen de RI's tot 96 (of 98?) en de latere is niet heel groot. De meest recente hebben iets andere elementen, iets andere vorm van hals ( meer V shape), en verouderde plastic onderdelen (knoppen, kapjes elementen etc.) Maar dat verouderen doen ze ook vanzelf. De lak verkleurt, plastic delen ook wel. Alleen de slagplaten niet erg.
Qua prijs, tsja 800 Euro is op zich een nette prijs. Maar het hangt er wel vanaf hoe erg hij is beschadigd. Hele nette worden voor meer te koop aangeboden.

Ganjaman
23 oktober 2005, 15:25
Sash heeft er eentje (GroovyB3)

ik d8 een 50ies reissue MiM... of ben ik nu gek?


Die heeft ie ook maar tevens een 57 ri en op het 2e gedeelte van je vraag kan ik niet echt een antwoord geven...
hij had een 60's MiM, maar heeft nog steeds de usa 57 ri ;)

Jeanken
23 oktober 2005, 16:37
Normaalgezien ga ik hem morgen testen, de beschadigingen vallen mee in de zin van dat het niet lelijk is, het is geen mislukte relic, zouden echte sporen kunnen zijn hoewel ik het betwijfel maar objectief is het wel vrij 'erg'..
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen :wink:

EDIT: Online foto'tjes gevonden

http://img.2dehands.be/f/normal/10841311.gif

http://img.2dehands.be/f/normal/108413111.gif

http://img.2dehands.be/f/normal/108413112.gif

Squier4ever
23 oktober 2005, 19:04
Ik vind het eigenlijk wel extreem ruig, zon relic.
Zit er af en toe stiekempjes aan te denken om dit te doen bij een Richwoodje ofzo, wel een tele dan he.....

Ik denk ook dat je dan wat meer een band met je gitaar krijgt. :razz:
dat je hem dan nie meer verkocht krijgt, of bijna niet meer vind ik nie zo erg, aangezien ik besloten heb geen enkele gitaar te verkopen tenzij die heeeeeeeeeeeeeel erg kut is

Ganjaman
23 oktober 2005, 19:16
....of je speelt er gewoon op zodat het vanzelf gebeurt ipv als een loser je gitaar te gaan zitten verpesten zonder reden? :P

Jeanken
23 oktober 2005, 19:20
Dat zou een beter idee zijn, kben er nooit voor geweest die Relics, al kan een lichte wear wel mooi zijn zou ik het nooit opzettelijk doen, het is ook wat belachelijk een band met je gitaar te krijgen door ze te gaan bekrassen ed, mocht het komen door het jaren spelen, ok, maar even wat lak afbijten en hier en daar een butsje zal je niet meteen een band gaan opleveren.
Komaan, waarom wordt het nou niet morgen.. Ik wil hem zo graag testen!

Squier4ever
23 oktober 2005, 19:54
Op een dure fender of wat dan ook niet zou ik da ook nie doen, maar op een richwoodje gaat dat toch best, voor derbij....

Ik bedoel om er eentje te kopen waar het door jarenlang spelen is gerelict, wil ik wel maar kan ik niet ivm prijs.

Lijkt me gewoon vet voor derbij

Ganjaman
23 oktober 2005, 23:03
ik heb 1 of 2 keertjes heel even op die van sas (groovyb3) gespeeld, is al hele tijd terug en staat me niet veel meer van bij, maar tegenvallen deed ze iig niet ;)

Quink
25 oktober 2005, 18:29
@Jeanken: En, nog nieuws?

Jeanken
25 oktober 2005, 20:26
Nee, het testen is niet doorgegaan en de verkoper heeft nog niets laten weten voor wanneer het wel zou lukken..
Hopelijk deze week nog maar anders, tsjah, dan is het voor een andere keer, ik heb nog een heel lijstje gitaren af te werken die ik wil, ik ben nog even zoet, ookal gaat deze misschien niet door :-D

Quink
26 oktober 2005, 11:24
Ach ja, genoeg gitaren op de wereld nietwaar? Als zo'n verkoper niet de moeite neemt om te reageren... :wink:

Stratman70
26 oktober 2005, 12:13
Het is er dus één uit de eerste serie reïssues. Deze gitaren schijnen behoorlijk goed te zijn. Als je een natuurgetrouwe kopie wil hebben van een oude vintage Strat, moet je deze niet nemen. De positie van de dots t.o.v. elkaar in de 12de positie zijn niet juist t.o.v. de originele vintage Strats. Deze staan te dicht op elkaar, dat is het kenmerk van die eerste serie USA VR serie, en daarmee dus al vrij gemakkelijk van een afstandje te zien dat het om een reïssue gaat, i.p.v. een echte vintage.

't is maar dat je het weet. Ik zou 'm alleen om deze reden al nooit kopen, maar gelukkig is niet iedereen zo'n Miep als ik wat dat soort dingen betreft. :cool:

Quink
26 oktober 2005, 12:52
Ik zou 'm alleen om deze reden al nooit kopen, maar gelukkig is niet iedereen zo'n Miep als ik wat dat soort dingen betreft. :cool:

:o Serieus??? IK kan me wel voorstellen dat bijv. de vorm van de hals een reden is om liever een later hebben, maar het feit dat de dots een paar milimeter te ver naar binnen staan?

jorrit
26 oktober 2005, 17:14
ach jah je hebt mierenneukers (of is dat nou miereneukers gebleven) en je hebt stratman :wink:

maar nee, t zou mij eerlijk gezegt ook geen hout boeien

Jeanken
26 oktober 2005, 20:22
Zoals je zegt, ze schijnen behoorlijk goed te zijn, wat kan mij het nu schelen of die dots een millimeter verkeerd staan tov de echte vintage, ik zal dan maar enkele duizenden euro's meer gaan neertellen.. Mooi niet..
Als het maar half de player is die ik denk dat het is mogen er nog roze hartjes opstaan ipv dots, ik hoop dat de verkoper alsnog in actie schiet.

Jeanken
27 oktober 2005, 22:17
De verkoper dacht dat we al een afspraak hadden, ik ga dus zondag of maandag alsnog een kijkje nemen en waarschijnlijk kom ik wel terug met een stratje bij :-D

Negative K3 fan
27 oktober 2005, 23:11
Het is er dus één uit de eerste serie reïssues. Deze gitaren schijnen behoorlijk goed te zijn. Als je een natuurgetrouwe kopie wil hebben van een oude vintage Strat, moet je deze niet nemen. De positie van de dots t.o.v. elkaar in de 12de positie zijn niet juist t.o.v. de originele vintage Strats. Deze staan te dicht op elkaar, dat is het kenmerk van die eerste serie USA VR serie, en daarmee dus al vrij gemakkelijk van een afstandje te zien dat het om een reïssue gaat, i.p.v. een echte vintage.

't is maar dat je het weet. Ik zou 'm alleen om deze reden al nooit kopen, maar gelukkig is niet iedereen zo'n Miep als ik wat dat soort dingen betreft. :cool:

je bedoelt de inlays neem ik aan?

BartL
28 oktober 2005, 00:59
De verkoper dacht dat we al een afspraak hadden, ik ga dus zondag of maandag alsnog een kijkje nemen en waarschijnlijk kom ik wel terug met een stratje bij :-D
Gaat geweldig klinken met je Sparkle Drive 8-) :-D

Jeanken
2 november 2005, 18:45
Man, man, man, man, man, man, man... WAT EEN GITAAR, heb hem gelijk gekocht, heel vriendelijke man ook, geeft me een week om hem te testen en mag hem alsnog terugbrengen, hehe, mooi niet, dit is zo een ongelofelijk blijvertje..
Best 800EUR spent, nu hier nog een lekkere amp voor en ik ben helemaal weg voor de komende jaren.

Quink
2 november 2005, 20:10
dit is zo een ongelofelijk blijvertje...

Ha ha ha, waar heb ik dat vaker gehoord..http://smile.smilies.nl/367.gif http://smile.smilies.nl/367.gif Famous last words zal ik maar zeggen... :wink:

Maar iig gefeliciteerd! Is op zich geen verkeerde prijs! En een heeele mooie gitaar natuurlijk. Alleen die beschadigingen ben ik niet kapot van, maar goed, als je er zelf geen probleem mee hebt.....

Jeanken
2 november 2005, 20:14
Thanx, het enige blijvertje dat ik al gehad heb is er nog steeds (moet nu wel wijken voor deze, ga met het geld een deftige amp zoeken).
De beschadigingen, tsjah, hij is al van de jaren 80 ook he, je ziet aan de hals dat hij echt wel veel bespeeld is, de frets zijn wel nog heel net tov de rest, denk dat de body wat gereliced is, jammer zou je zeggen, maar het is niet verkeerd en hij heeft nog de oude lak, kwetsbaarder dan het spul van nu.

Quink
2 november 2005, 22:41
hij is al van de jaren 80 ook he,

Weet je van wel jaar?

Jeanken
3 november 2005, 18:28
Ik dacht eind jaren '80, ik kan eens kijken wat de serienummer is mocht je daarmee geholpen zijn..
Als ik '88 zeg zal het er geen 3 jaar naastzitten, ruime marge is tussen '86 en '89.