PDA

View Full Version : Neck humbucker plaatsen in brug positie??



Deftonic
22 oktober 2005, 22:10
Hallo,

Ik had een kort vraagje, ik kwam er niet echt uit op inet. Ik wil een Seymour Duncan SH-6n bestellen.. een humbucker voor de nekpositie..kan ik deze ook in de brugpositie plaatsen?

TMKXL
22 oktober 2005, 22:11
Nou wat denk je? Tuurlijk kan dat, de vraag is of het mooi gaat klinken.

robert-gitarist
22 oktober 2005, 22:15
Die N er achter staat niet voor jan lul :P
Dat betekent Neck..kortom het kan zeker..en inderdaad of het klinkt is een 2de :-? maar goed smaken verschillen ;) in de Brug (B :-D ) klinkt ie wel onwijs vet

Philippe
22 oktober 2005, 22:16
Tuurlijk kan het.
Ik heb een EMG 60, die normaal in de nekpositie zit, in de brugpositie gezet, en dat klinkt prima hoor.

Deftonic
22 oktober 2005, 22:20
Zit die nekversie technisch anders in elkaar dan de brugversie? qua magneet etc etc? positioneel?

Jeanken
22 oktober 2005, 22:26
Normaalgezien moet dat goed klinken, enige nadeel kan zijn dat een brughum altijd iets hotter is gezien ze daar minder goed de trillingen opvangen, het kan wat stiller gaan klinken dus maar tenzij je exact dezelfde in de hals zet ga je dat met elk element wel hebben dat er verschil op zit, bij het eene al wat meer dan het andere..

Speeddemon
23 oktober 2005, 01:10
Zit die nekversie technisch anders in elkaar dan de brugversie? qua magneet etc etc? positioneel?
neckhumbuckers zijn vaak zwakker, aangezien de snaren daar heftiger trillen, waardoor ze dat compenseren.

Dus het kan wel, maar zorg dan wel dat je een zwakkere neckhumbucker in de neckpositie gebruikt.

Punt
23 oktober 2005, 02:05
Gewoon doen.
Gibson zette de Burstbucker #2 zowel in de brug als de nek positie afhankelijk van de andere BB. De meest hotte gaat meestal in de brug.
Er is technisch geen verschil tussen een nek en een brug PAF. Alleen het aantal windingen c.q. output.

EmgMaster
23 oktober 2005, 20:35
Waarom ga je een neck bestellen om em vervolgens bij de brug te plaatsen?

Noid
23 oktober 2005, 22:02
Waarom ga je een neck bestellen om em vervolgens bij de brug te plaatsen?
+1

Agent_Smith
23 oktober 2005, 23:05
De stringspacing kan natuurlijk ook verschillen. (niet dat dat zo'n heel groot probleem is).

jorrit
24 oktober 2005, 01:39
k heb zelf lang een duncan distortion neck pup in de brug gehad. klinkt goed alleen verschilt wel per versterker. het element heeft wat meer hoog als de brug versie. vond het geluid wel erg lekker alleen op mn single rect. vond ik de combi niet lekker, teveel hoog. op mn peavey ultra plus klinkt het lekker. als je voor zeker wilt gaan zou ik een brug uitvoering kopen, dies altijd lekker

habberdoedas
24 oktober 2005, 12:57
Ik heb het precies anders om. Een hele oude Seymour Duncan 59 Paf (brug) zit in de nekpositie van mijn Korina Explorer.

Deftonic
25 oktober 2005, 04:23
euujj.. ik begrijp t..

Wrom ik een nek pickup bestel om in de brug te plaatsen? Uhm.. t was een goeie deal eigk.. ik vroeg t me af of het te doen was. Maar ik ga al voor een brugpickup..dat lijkt me t beste qua ohm's enzo

Noid
26 oktober 2005, 22:25
Ik heb het precies anders om. Een hele oude Seymour Duncan 59 Paf (brug) zit in de nekpositie van mijn Korina Explorer.

Ik heb ook zoiets. Ik heb een schaller brugelement bij de neck zitten, en dat ding is me toch vet (les paul model) heerlijke tone!!