PDA

View Full Version : Gas!? wat kiezen



Grave Fillé
22 oktober 2005, 17:25
Ha mensen,

Ik zat weer even te neuzen op marktplaats en ik vond de volgende twee dingen

Mesa nomad 45 212 combo voor 1.099,-
Marshall jcm 900 SL-X 100 watt top voor 600,-
(weet niet of de aanbieders hier op het forum zitten)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe amp. Kheb veel getest en gekeken maar niks gevonden wat bij me stijl en budget past dus mischien is dit wat. Ik speel voornamelijk metal( denk aan Megadeth, In flames, slayer en metallica) Een goeie overdrive/distortion zou dus fijn zijn( ook voor palm mutes) Clean hoeft nie perse zal wel prettig zijn. Ik zit in een band dus hij word gebruikt voor oefenen en evt live optredens. Hij moet ook geschikt zijn voor thuis gebruik( lees: niet te hard zijn :cool: )

welke is beter? Met die mesa ben ik meteen klaar en bij die marshall moet ik nog een cab kopen. Aangezien een 4x12 box op het moment te veel is zal het een 212 moeten worden, maar welke klinkt er goed bij?

een hoop vragen :razz: Maar toch alvast bedankt voor het antwoord,

Moi

Grave Fillé
22 oktober 2005, 19:13
no one?

AART
22 oktober 2005, 19:15
Ik heb zelf een SL-X gehad, en het is een prima amp, veel beter dan de andere JCM 900(Hi Gain Dual Reverb) en de SL-X is een duchtige rockmachine, maar hij is niet geschikt voor zware death metal enzo, Iron Maiden of Metallica lukt nog wel...

De Mesa ken ik verder niet.

jw009
22 oktober 2005, 19:16
allebei de versterkers zijn nou niet echt bepaald "metal amps".

Kijk eens voor een 2e hands engl of koch ofzo

robert-gitarist
22 oktober 2005, 19:24
Of een dikke Randall ;)
Die scheuren erg goed en hebben ook nog eens veel laag..echt hele vette amps zijn dat..
Die SL-X vind ik nogal duur...z'n jonge moet je kopen voor iets van 5 a 550 euro...
Die Mesa/Boogie ken ik niet..wel kwa model enzo maar niet kwa geluid..zal wel goed klinken tis immers een Mesa,die klinken over algemeen niet verkeerd.
Als je echt een metaltop wilt hebben zul je echt voor een ENGL,Randall,Koch ofzo gaan...of een 2de handse peavey 5150 die scheuren ook gruwlijk..en Crate wil ook nog wel op z'n tijd :D

Grave Fillé
22 oktober 2005, 19:29
Bedankt voor de tips. Het probleem is met de amps die jullie opnoemen is dat ze zo vocking luid gaan (5150&powertone 120 watt :wink: ) en meestal niet terug te zetten zijn naar lager wattage. Das jammer. Komt die masrhall nie dicht in de buut van het geluid van slayer of het oude metallica?

AART
22 oktober 2005, 19:50
Bedankt voor de tips. Het probleem is met de amps die jullie opnoemen is dat ze zo vocking luid gaan (5150&powertone 120 watt :wink: ) en meestal niet terug te zetten zijn naar lager wattage. Das jammer. Komt die masrhall nie dicht in de buut van het geluid van slayer of het oude metallica?

slayer of oude metallica lukt wel met een SL-X hoor, maar niet verder(slayer is jcm 800, de SL-X heeft veel meer gain).

EpiCenturiesAWAy
22 oktober 2005, 20:03
Bedankt voor de tips. Het probleem is met de amps die jullie opnoemen is dat ze zo vocking luid gaan (5150&powertone 120 watt :wink: ) en meestal niet terug te zetten zijn naar lager wattage. Das jammer. Komt die masrhall nie dicht in de buut van het geluid van slayer of het oude metallica?

slayer of oude metallica lukt wel met een SL-X hoor, maar niet verder(slayer is jcm 800, de SL-X heeft veel meer gain).

Hoe fix je dat :o metal met een jcm 800 ?? pedaaltje dervoor zeker ?

Ritch
22 oktober 2005, 20:03
John Petrucci gebruikte altijd Nomads... Misschien heb je daar wat aan.

AART
22 oktober 2005, 20:43
Bedankt voor de tips. Het probleem is met de amps die jullie opnoemen is dat ze zo vocking luid gaan (5150&powertone 120 watt :wink: ) en meestal niet terug te zetten zijn naar lager wattage. Das jammer. Komt die masrhall nie dicht in de buut van het geluid van slayer of het oude metallica?

slayer of oude metallica lukt wel met een SL-X hoor, maar niet verder(slayer is jcm 800, de SL-X heeft veel meer gain).

Hoe fix je dat :o metal met een jcm 800 ?? pedaaltje dervoor zeker ?

yeah, en misschien wel zonder, luister zakk wylde, dat is ook jcm 800...

Fumi SG
22 oktober 2005, 21:22
Maar zakk heeft hem volgens mij wel gemod ofzo, dat klinkt niet erg standaard. Overigens vind ik dat wel een heeele vette sound!! 8-)

EpiCenturiesAWAy
22 oktober 2005, 21:33
Zo'n sound krijg ik ook met m'n jcm 800 2204 en m'n Gx 700 om 'm te boosten! Maar ik wil toch liever iets makkelijker.

wytz
22 oktober 2005, 21:51
John Petrucci gebruikte altijd Nomads... Misschien heb je daar wat aan.

gebruikte petrucci nomads ? :D dat wist ik niet...

wel dat ie roadkings, mark iic+s, mark 4's, triple rectifiers, quads en een triaxis gebruikt..:P

robert-gitarist
22 oktober 2005, 22:08
Maar zakk heeft hem volgens mij wel gemod ofzo, dat klinkt niet erg standaard. Overigens vind ik dat wel een heeele vette sound!! 8-)

Die van Zakk is niet standaart ;)
Die is voorzien van (zowiezo) andere eindbuizen namelijk 6505's ofzo..anyway iets met 65... van Groove Tubes.
Veder boost hij z'n amp met een Boss SD-1 Super Overdrive :) level voluit,tone moet je na wens instellen en drive eruit of ongeveer een kwart open zetten, voor een leuk randje ;)

@t topicstarter:

Tsja ze gaan inderdaad best hard :D ik speel op me slaapkamer op een JCM900 50W. en ja dat kan soms hard gaan maar toch als ik hem op een leuke thuis volume zet heb ik nog een heel mooi warm buizen geluid dus het valt nog mee.Tijd terug toen me top ff uitgeleend was had ik zelf een Randall te leen van 300W. een Warhead...ja 300W en dat op een slaapkamer :-D :-D dat ging pas écht hard...maar was te doen,gewoon gain volopen en volume beetje laag houden..kortom een 100 watter ofzo thuis kan best prima..

Orpheo
22 oktober 2005, 22:17
mijn jcm 800 heeft echt gain overkill. teveel gain gewoon. ik krijg slayer en zakk er met gemak uit, maar ja, de mijne is ook ziekelijk zwaar gemod (compleet andere eindtrap, en waarschijnlijk ook andere voorstage, met dank aan NegK3fan voor het voor 99% zeker zijn van die mod haha).

ook zonder distortionpedaal ervoor, krijg ik een dikke zak/slayer sound eruit, maar ook Iron Maiden's bijtende en toch smooth sound, maar ook de sound van the beatles met wat moeite.

kortom: kijk naar Koch 2ehands, hoewel dat duurder wordt, of naar een jcm 800 combo. en als je moet kiezen tussen die 2 die je postte, dan de mesa.

TMKXL
22 oktober 2005, 22:17
John Petrucci gebruikte altijd Nomads... Misschien heb je daar wat aan.

Das niet waar. Vroeger was het voornamelijk de TriAxis, en ook de Mark series (IIC+, en de IV). Tegenwoordig gebruikt ie Road Kings.

Grave Fillé
22 oktober 2005, 22:42
Bedankt voor de info mensen!

Ik zag ook de Rectoverb (single) van ieme langs komen op gitaar maarkt :razz: . Zou dat beter zijn?

mrweird
24 oktober 2005, 08:46
Een Mesa Nomad is een uitstekende versterker voor bluesrock/santana lekker ouderwets goeie buizen geluidjes enz. Niet echt voor omlaag gestemde moderne metal gescheur...

jw009
24 oktober 2005, 10:29
kijk ff naar een combo van koch, engl of randall, goeie buizen amps klinken op zacht volume echt niet zo heel verkeerd als je iedereen hoort zeggen. Op meer volume is het wel veel mooier maar dat wil niet zeggen dat ze op laag volume volledig kut klinken