PDA

View Full Version : experiment, kan dit ?



glacius
22 oktober 2005, 15:20
test

glacius
22 oktober 2005, 15:20
kunnen 2 single coils in een humbucker frame ? niet om het dan een humbucker te noemen maar gewoon kijken of het klinkt..

ik dacht aan een seymour duncan duckbucker en een hotrail ..

vester86
22 oktober 2005, 15:35
het moet kunnen ja, de afmetingen zijn over het algemeen hetzelfde (dus 1 coil van een humbucker is even groot als die van een single coil (zonder kapje))
heb wel eens iets gehoord over verstoorde magnetische velden, maar dat meot je vooral proberen

leuk experiment

Anavrin
22 oktober 2005, 16:15
die verstoorde magnetische velden moeten op te lossen zijn door als je daar last van hebt, 1 van de 2 sc's om te draaien (dus bovenkant onder)

youngcoby
22 oktober 2005, 18:35
Een duckbucker en een hotrail?
Dan heb je 2hb's in een hb frame :D

glacius
22 oktober 2005, 19:10
jup , lijkt me wel grappig ..

Tupelo
22 oktober 2005, 20:21
1st ff langs de kamer van koophandel gaan! :wink:

Negative K3 fan
23 oktober 2005, 15:49
Een duckbucker en een hotrail?
Dan heb je 2hb's in een hb frame :D]

de kent armstrong motherbucker werkt volgens dit princiepe, ziekelijk veel output enzo...

Jerre
23 oktober 2005, 16:54
Glacius, dit is absoluut mogelijk, ik heb zelf een video'tje online daarvan.
Ik ga dit even terug zoeken voor jouw. (Ik weet waar het staat, alleen ff de juiste video zoeken op die website)

Die kerel heeft dit in een strat laten inbouwen, samen met nog aantal andere zeer leuke schakelmethoden voor pickups, maar dat zal je dadelijk wel merken.

Jerre
23 oktober 2005, 17:11
Viola, ik heb het gevonden:

http://www.prosoundcommunications.com/english/video/joshsmith2/index.html
De hoofdpagina is de deze: http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/lineup.html

In de 1e vid stelt hij alles een beetje voor, en in de 2de en 3de vid laat hij alles horen.
En de rest van de video's zijn video's van de pedalen die deze mensen maken.

Enjoy

glacius
23 oktober 2005, 18:36
thanx!

glacius
23 oktober 2005, 18:38
alleen wel jammer dat ik geen quicktime player heb en die niet kan downloaden omdat ik geen hardeschijfruimte genoeg heb

Jerre
23 oktober 2005, 22:43
Je kan quicktime hier downloaden http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

Je moet die filmpjes echt zien, zij laten precies zien wat jij vroeg.

glacius
24 oktober 2005, 17:05
ik heb ze gezien, bij mijn ouders thuis...
is idd vet, alleen ik ben het van plan in de neck, bridge word gewoon een lekkere rauwe JB trembucker !!! splitbaar ;)
middel komt een dimarzio HS3 , zitten trouwens ook 5 draadjes aan, splitten :???:

Orpheo
24 oktober 2005, 17:43
ik heb ze gezien, bij mijn ouders thuis...
is idd vet, alleen ik ben het van plan in de neck, bridge word gewoon een lekkere rauwe JB trembucker !!! splitbaar ;)
middel komt een dimarzio HS3 , zitten trouwens ook 5 draadjes aan, splitten :???:

4 draadjes denk ik eerder. ja, de hs3 is een stacked humbucker uit mijn hoofd. dan kan t dus.

glacius
24 oktober 2005, 22:33
een rode, een zwarte, een witte, een groene en een blanke(aarde)

groen en blank aan elkaar op de aarde
zwart en wit aan elkaar (aftapen)
rood is hot output

dit is voor standard wiring

het gaat om een single coil die ynwie malmsteen ook gebruikt

als je de zwarte en de witte op de aarde doet zou het bij een humbucker split moeten zijn,..

dat stacked betekend zeker dat 2 spoelen niet naast elkaar zitten zoals een humbucker maar op elkaar .. toch ?

het single gebeuren is nieuw voor mij ..