PDA

View Full Version : Leuke modificatie tips



Willemjan13
22 oktober 2005, 11:10
Hallo

ik heb een yamaha pacifica 112x en daar wil ik graag wat aan customizen. zodat ik deze vakantie wat te doen heb maar ik weet niet precies wat ik eraan kan customizen.

het gaat mij erom dat het uiterlijk maar ook inerlijk dus met klank ofzo mag zijn en dat het niet veel geld kost want dat heb ik namelijk niet icon_razz.gif

ik dacht zelf aan iets van de single coils elementen (ik heb H.S.S) in serie zetten. maar hoe moet dit en merk je verschil?

maar misschien hebben julie meer modificatie tips voor mijn gitaar?

SimonS
22 oktober 2005, 12:31
probeer het eens hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewforum.php?f=24&sid=f9cab51339bbef666e7f163cfb7c0cef)

Willemjan13
22 oktober 2005, 13:46
oke bedankt kzal eens kijken.
:-D

SimonS
22 oktober 2005, 13:51
en ehm, als ik het goed heb (als!) zijn 2 single coils serieel toch een humbucker?

Willemjan13
22 oktober 2005, 14:06
oww als dat zo is en ik zet mijn neck en midden single coil samen in serie dan heb ik dus een humbucker met die output?

Willemjan13
22 oktober 2005, 22:55
ik heb mij 2 single coils (neck en middle) in serie gezet.
ik wist zelf nie hoe dat moest maar mijn vader wel.
maar ik ga het weer normaal zetten want ik vind het niet mooi klinken.
je hebt inderdaad veel output dus veel scheur. en dat is opzich wel leuk maar ik krijg er geen goed rock of blues geluid meer uit. alleen maar hard rock en metal Op SINGLE COILS!!!! en het clean klinkt ook niet te veel laag en te weinig hoog dus het klinkt dof.

Enterprice
23 oktober 2005, 19:06
Het gewone standaard Single Coil geluid heeft ook z'n voordelen hoor, lekker helder en veel hoog.
Ik heb een Gitaar met Humbuckers maar ik speel ook net zo graag op m'n Fender Strat.

Willemjan13
24 oktober 2005, 22:00
ik heb nu een soort van 2e humbucker gemaakt van een single coil kapje door die naast mijn neck single coil te plaatsen met hele kort schroevjes erin
en een ring erom heen.
ziet er leuk uit. ik heb nu 2 chrome knoppen erop gezet en heb 2 chromen humbucker ringen besteld daar wacht ik dus nu op en dan plaats ik wel wat foto´s van het reslutaat.
owja ik schaf waarschijnlijk ook een voledig chromen tremelo arm aan.

Willemjan13
24 oktober 2005, 22:46
ik heb nu een soort van 2e humbucker gemaakt van een single coil kapje door die naast mijn neck single coil te plaatsen met hele kort schroevjes erin
en een ring erom heen.
ziet er leuk uit. ik heb nu 2 chrome knoppen erop gezet en heb 2 chromen humbucker ringen besteld daar wacht ik dus nu op en dan plaats ik wel wat foto´s van het reslutaat.
owja ik schaf waarschijnlijk ook een voledig chromen tremelo arm aan.

Willemjan13
26 oktober 2005, 11:16
hier zijn enkele foto´s van mijn zelfgemaakte neck humbucker. het was dus voorheen een single coil en het is nu nog steeds een single coil maar ziet eruit als een humbucker.
ik wil op mijn gitaar dus een chrome hardware en ik heb chrome humbucker ringen besteld maar die zijn er nog niet dus de gitaar is nog niet helemaal af. er zitten nu verkeerde zwarte ringen op maja.
verder heb ik het zwarte dopje van de tremoloarm eraf gehaald dooir hem in kokend water te leggen nu is de arm ook helemaal chroom kleurig

het middelste element zit nog niet op de goede hoogte maar dat ga ik ook nog doen.

http://spaces.msn.com/members/willemjan13/PersonalSpace.aspx?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5Eb3 dubGV2ZWxGdWxsTW9kZUhhbmRsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!1pjAVVbwPDei402RVu rizYOw!358&_c11_PhotoAlbum_spaNumPhotos=6&_c11_PhotoAlbum_spaPreviousImageID=cns!1pjAVVbwPDe i402RVurizYOw!360&_c11_PhotoAlbum_spaPreviousImageIndex=1&_c11_PhotoAlbum_spaMoveForward=1&_c11_PhotoAlbum_spaPlayState=1&_c=PhotoAlbum

en dan bij weergeven moet je kiezen gitaar customize

Willemjan13
26 oktober 2005, 11:16
hier zijn enkele foto´s van mijn zelfgemaakte neck humbucker. het was dus voorheen een single coil en het is nu nog steeds een single coil maar ziet eruit als een humbucker.
ik wil op mijn gitaar dus een chrome hardware en ik heb chrome humbucker ringen besteld maar die zijn er nog niet dus de gitaar is nog niet helemaal af. er zitten nu verkeerde zwarte ringen op maja.
verder heb ik het zwarte dopje van de tremoloarm eraf gehaald dooir hem in kokend water te leggen nu is de arm ook helemaal chroom kleurig

het middelste element zit nog niet op de goede hoogte maar dat ga ik ook nog doen.

http://spaces.msn.com/members/willemjan13/PersonalSpace.aspx?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5Eb3 dubGV2ZWxGdWxsTW9kZUhhbmRsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!1pjAVVbwPDei402RVu rizYOw!358&_c11_PhotoAlbum_spaNumPhotos=6&_c11_PhotoAlbum_spaPreviousImageID=cns!1pjAVVbwPDe i402RVurizYOw!360&_c11_PhotoAlbum_spaPreviousImageIndex=1&_c11_PhotoAlbum_spaMoveForward=1&_c11_PhotoAlbum_spaPlayState=1&_c=PhotoAlbum

en dan bij weergeven moet je kiezen gitaar customize

Willemjan13
2 november 2005, 18:01
Okee de gitaar is nu af
foto´s zijn weer te vinden op de site die ik hierboven al eens heb vermeld