PDA

View Full Version : Koch Powertone II head, wie heeft hier ervaring mee?



ieme
22 oktober 2005, 01:20
Wie heeft ervaring met deze versterkers? wie kan me er meer over vertellen? wat zijn je bevindingen?

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p50015n1.jpg

DarknessAwaits
22 oktober 2005, 01:50
UTFS!

:-D


Check mijn topic waarin je zelfs hebt geantwoord als ik het me goed herinner:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64363

En hier heb je ook gepost:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=58720&highlight=powertone+ii

En zo zullen er vast nog een boel topics zijn, maar je vraagt naar de directe ervaringen?

Tot dusver kan ik je zeggen dat ik er nog niet tevreden over ben, maar dat kan ook aan andere factoren liggen dan de amp zelf. Binnenkort maar eens 6L6 of 6550 erin stoppen en kijken wat 'ie doet.

ieme
22 oktober 2005, 08:38
die topics staan niet echt dingen over, wat voor muziekstijl je ermee speelt, die eerste niet eenst voor mijn post over een Koch PT2

- Gebruik je hem met effecten? zo ja welke, hoe binnen het signaal?
- Welke functies heeft de footswitch?
- Welke ohmage uitgangen heeft de amp?
- Welke speakerkast gebruik je erbij?
- Reageert de amp duidelijk op verschillende gitaren (verschillende elementen)?
- wat vind je van clean? gain? ultra gain?
- wat vind je heel goed?
- wat had anders gemoeten?
- wat mis je aan de functies?
- welke buizen heb je er in?
- hoe bevallen die buizen?
- heb je ook andere buizen in deze amp getest?

Nou als een PT2 gebruiker me van deze antwoorden kan voorzien... ben ik happy!

Mitch
22 oktober 2005, 09:53
Een bandlid van me gebruikt 'm (met 6550's) en ik heb er zelf ook wel eens over gespeeld en kan je er dit over vertellen:
hij gaat al snel te hard :D Zeker met de Koch 4x12 kan het gauw te hard klinken, beetje 'puntig', maar met de Koch 2x12 vind ik 'm zeer vriendelijk. Hij snijdt wel ontzettend goed door een bandmix heen.
Clean is -ie heel netjes, en zeer dynamisch qua volume, maar voor mijn smaak een tikkie steriel. Dat komt dan omdat ik meer houd van een clean dat al een beetje richting oversturen gaat. Hij is dus (maar wat verwacht je van 100+ watt top) érg clean en heeft veel headroom.
De twee gain standen werken erg goed. Je kan er qua sound ook echt uit halen wat je er van verwacht: medium gain, high gain. Goed instelbaar, strak.
Hij heeft een seriële en een parallelle loop. De parallelle loop is een gedeeld systeem: als je 'm niet gebruikt regel je met de wet/dry mix pot de mate van reverb, en als je de par. loop wél gebruikt kun je dus de reverb niet gebruiken (of niet afregelen, hoe zat het nou....)
Delay en modulatie klinken prima in de parallelle loop, heel goed gemixt.
Overdrive pedalen, comps, boosts, hij slikt het allemaal. Fuzzen wat minder, omdat het clean kanaal eigenlijk té clean is en het drive kanaal afhankelijk van je instelling gauw té veel oversturing heeft om nog met een fuzz te combineren.
De overige technische specificaties kun je ongetwijfeld van de Koch site halen.

DarknessAwaits
22 oktober 2005, 11:50
die topics staan niet echt dingen over, wat voor muziekstijl je ermee speelt, die eerste niet eenst voor mijn post over een Koch PT2

- Gebruik je hem met effecten? zo ja welke, hoe binnen het signaal?

Ja, Boss Gt-8. Seriële fx-loop.

- Welke functies heeft de footswitch?

Ch1, Ch2, Ch3, Reverb (parallelle fx loop) aan/uit, Solo

- Welke ohmage uitgangen heeft de amp?

2x4, 2x8 en 1x16 Ohm.

- Welke speakerkast gebruik je erbij?

Laney 4x12 en/of Mesa Rectifier 2x12

- Reageert de amp duidelijk op verschillende gitaren (verschillende elementen)?

Hij klinkt in ieder geval heel anders met mijn Fender strat. met Kinman's als met mijn Ibanez met EMG's. Als dat niet zo was dan zou hij nu in de regen op straat staan.

- wat vind je van clean? gain? ultra gain?

Clean vind ik erg goed klinken, wel een erg groot dynamisch bereik dus je moet echt heel consistent spelen of een compressor gebruiken.

Gain gebruik ik voornamelijk voor een lichte overdrive en dat kanaal vind ik (hoewel ik het bijna niet kan toepassen in de muziek, maar dat ligt aan mijn band) geweldig klinken.

Ultragain vind ik tot dusver nog wat te brittle, harsh en te brits (?) en nog niet metal (:razz: ) genoeg.

- wat vind je heel goed?

Ik ben ervan overtuigd dat hij van fantastische kwaliteit is, hoewel ik daarvoor nog geen bewijs heb.

- wat had anders gemoeten?

Het design ben ik nog niet helemaal weg van, maar het went al wel.
Hij had ook wel wat lichter en kleiner gemogen maar dat kon waarschijnlijk niet. Dat de parallelle loop en reverb-pot gedeeld zijn is ook erg jammer.

- wat mis je aan de functies?

Niks, alles werkt zoals het moet werken.

- welke buizen heb je er in?

EL34's :(

- hoe bevallen die buizen?

Niet erg... zie topic

- heb je ook andere buizen in deze amp getest?

Nee, maar dat ga ik zeker doen.

Nou als een PT2 gebruiker me van deze antwoorden kan voorzien... ben ik happy!

Nou, ben je happy? :-D

DarknessAwaits
22 oktober 2005, 11:50
...dubbel...

dml
22 oktober 2005, 11:57
Ik heb zowel een PT I als een PT II, beide waren heads maar ik heb van beide 2x12" combo's gemaakt. Beide zijn uitgevoerd met Svetlana 6550's een JJ ECC83S' in de preampsectie.

- Gebruik je hem met effecten? zo ja welke, hoe binnen het signaal?
>Ja, ik gebruik ze nu met een GT-8, voorheen o.a. VF-1, G-major en AM8000R, ook een tijdje met losse pedalen. Ik heb altijd alleen de seriële FX-loop gebruikt. Beviel en bevalt prima.
- Welke functies heeft de footswitch?
>Kanalen schakelen, Solo volume boost en Reverb (of FX indien je gebruik maakt van de parallelle FX-loop).
- Welke ohmage uitgangen heeft de amp?
>1x16, 2x8 en 2x4 ohm.
- Welke speakerkast gebruik je erbij?
>Vroegah had ik dus twee TS412's maar is bij veel spelen gewoon nauwelijks te handelen maar het staat wel stoer. Als de ruimte het toelaat zet ik onder elk combo een TS212. Overigens met de Koch speakers.
- Reageert de amp duidelijk op verschillende gitaren (verschillende elementen)?
>Jazeker, de PTII nog meer dan de PTI, de preampbuizen zijn hierin ook belangrijk, het verschil is nog duidelijker met JJ's dan met de stock buisjes (Sovtek, Ruby, TAD).
- wat vind je van clean? gain? ultra gain?
>Alles goed, anders had ik ze niet.
- wat vind je heel goed?
>Zie hierboven.
- wat had anders gemoeten?
>Uhm, misschien de buizen? Maar dat is en blijft persoonlijk
- wat mis je aan de functies?
>Niets.
- welke buizen heb je er in?
>Zie bovenin.
- hoe bevallen die buizen?
>Dus erg goed, de JJ's hebben iets minder gain maar meer toon. Svetlana behoeft geen uitleg. PTII had oorspronkelijk EL34's maar na een half jaartje begon dat geluid me tegen te staan, sindsdien gewoon op 6550's. Ook het verschil tussen Sovtek 6550 en Svetlana 6550 is zeer goed waarneembaar, meer dynamiek.
- heb je ook andere buizen in deze amp getest?
>Zie hierboven. Qua preampbuizen heb ik op V1 o.a. EH's, Sovtek's en GT gehad, JJ is de winnaar geworden.

Muhahahahahahahahaha
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,588/Setje%20small2.JPG

ieme
22 oktober 2005, 13:01
mooie set!

Baker
22 oktober 2005, 13:33
Ik heb zowel een PT I als een PT II, beide waren heads maar ik heb van beide 2x12" combo's gemaakt. Beide zijn uitgevoerd met Svetlana 6550's een JJ ECC83S' in de preampsectie.

- Gebruik je hem met effecten? zo ja welke, hoe binnen het signaal?
>Ja, ik gebruik ze nu met een GT-8, voorheen o.a. VF-1, G-major en AM8000R, ook een tijdje met losse pedalen. Ik heb altijd alleen de seriële FX-loop gebruikt. Beviel en bevalt prima.
- Welke functies heeft de footswitch?
>Kanalen schakelen, Solo volume boost en Reverb (of FX indien je gebruik maakt van de parallelle FX-loop).
- Welke ohmage uitgangen heeft de amp?
>1x16, 2x8 en 2x4 ohm.
- Welke speakerkast gebruik je erbij?
>Vroegah had ik dus twee TS412's maar is bij veel spelen gewoon nauwelijks te handelen maar het staat wel stoer. Als de ruimte het toelaat zet ik onder elk combo een TS212. Overigens met de Koch speakers.
- Reageert de amp duidelijk op verschillende gitaren (verschillende elementen)?
>Jazeker, de PTII nog meer dan de PTI, de preampbuizen zijn hierin ook belangrijk, het verschil is nog duidelijker met JJ's dan met de stock buisjes (Sovtek, Ruby, TAD).
- wat vind je van clean? gain? ultra gain?
>Alles goed, anders had ik ze niet.
- wat vind je heel goed?
>Zie hierboven.
- wat had anders gemoeten?
>Uhm, misschien de buizen? Maar dat is en blijft persoonlijk
- wat mis je aan de functies?
>Niets.
- welke buizen heb je er in?
>Zie bovenin.
- hoe bevallen die buizen?
>Dus erg goed, de JJ's hebben iets minder gain maar meer toon. Svetlana behoeft geen uitleg. PTII had oorspronkelijk EL34's maar na een half jaartje begon dat geluid me tegen te staan, sindsdien gewoon op 6550's. Ook het verschil tussen Sovtek 6550 en Svetlana 6550 is zeer goed waarneembaar, meer dynamiek.
- heb je ook andere buizen in deze amp getest?
>Zie hierboven. Qua preampbuizen heb ik op V1 o.a. EH's, Sovtek's en GT gehad, JJ is de winnaar geworden.

Muhahahahahahahahaha
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,588/Setje%20small2.JPG

erg mooi idd,
hoe ben je nu uiteindelijk aan die multitone behuizing gekomen?

NeeraDJ
22 oktober 2005, 13:47
Ik ken de technische details niet echt, maar ik hem er een klein uurtje voor uitgetrokken om 'm te testen bij de lokale gitaarboer. Ik heb 'm getest met een PRS CE22(of 24), en ik vond 'm bijna perfect afgezien van het laag. Ik kon er geen strakke palm mutes uitkrijgen en het laag klonk wat dun als je begrijpt wat ik bedoel. De verkopers probeerden het er nog uit te draaien (aangezien het mij niet lukte), maar dit hielp niet veel, ook even wat luider gezet hielp ook niet. Maar voor lead spel is het absoluut top, het is erg direct (alhoewel niet zo direct als mn VHT) en ik vond de klankkleur erg mooi. Voor de prijs zou ik 'm ten minste even testen.

dml
22 oktober 2005, 15:00
Multitonebehuizingen (en TS212 behuizingen) heb ik gewoon bij Koch geKocht.

ieme
22 oktober 2005, 16:41
DML ziet er mooi uit!


Wie heeft deze amp eens naast een Mesa Rectifier getest? en wat waren toen je bevindingen?

Ritch
22 oktober 2005, 17:05
@ Ieme, waarom vraag je dml niet ff of je kunt komen met je Mesa? Kun je ze testen. (Meteen PI èn PII)

dml
22 oktober 2005, 17:29
Ja, heb ik ook gedaan, bij ome Kees. Uitkomst is duidelijk.

ieme
22 oktober 2005, 18:13
DML wat zijn de verschillen tussen de PT1 en PT2?

dml
22 oktober 2005, 19:56
PTII heeft een bright input (werkt alleen op cleane kanaal), extra LO speakerdamping, rhythm- en solo-volume zijn echt onafhankelijk van elkaar in te stellen. Qua klank verschillen ze maar iets, wel heeft de PTII iets meer dynamiek. O ja, en alle nieuwe ......Tone's hebben een schroefbare DIN-connector (footswitch).
Vooral de onafhankelijke volumes vind ik t.o.v. PTI een flink voordeel.

Mr.Bluesbreaker
22 oktober 2005, 20:20
Sinskort heeft een bandmaat van me een PT2 head met 6550´s, en de Koch kast met de V30 of iig V30 achtige speakers erin. Voordat ik mijn licht erop ga schijnen wil wel ff zeggen dat dit to-taal niet mijn amp is.

Ik heb er met een PRS CE24 en een Gibson LP standard met burstbuckers op gespeeld. De Gibson beviel beter, was strakker maar met beide gitaren vond ik er erg veel laag uit komen. Je bent behoorlijk aan het draaien totdat je een lekker geluid hebt, maar er komt dan ook een heerlijke EVH leadsound uit. Ik denk dat op een of andere manier de PT2 met een ander type speaker beter tot zijn recht komt. (ligt meer aan mijn smaak, G12H30´s of Greenbacks)

Clean was ie best goed, maar hier ook weer die bak laag erin. Reverb ok, iets aan de knetterende kant. Verder niet echt veel mee geklooid. De speakerdamping of hoe het ook moge heten was wel erg aantrekkelijk, zo kon je het karakter wat veranderen, ik wet niet meer precies wat het was, maar het was een switch naast de standby of power die je in 3 standen kon zetten voor wat kleuring van het geluid.

Al met al ben ik gewoon niet multikanaal/amp liefhebber. Meestal is er een of misschien 2 van de 3-4-5 kanalen briljant, maar dat is het dan ook.
Degenen die dat wel goed doen, zijn dan weer onbetaalbaar. Maar dat is wat ik er van vind, doe mij maar een eenkanaals met een lekker boostertje.

Orpheo
22 oktober 2005, 22:23
@ Mr bluesbreaker: ik ben t helemaal met dat laatste van je eens...

verder HEEL veel ervaring heb ik niet met de powertone2.

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2005, 21:10
Ik ben dan wel zo eerlijk dat als ik een Bogner Exstacy kreeg om de verkoop te promoten, het met open armen zou ontvangen hoor! :wink:
Niks slechts over meerkanaals (knetterdure) amps.

dml
24 oktober 2005, 09:17
Waarom is er dan ineens niets mis met knetterdure amps? Omdat ze knetterduur zijn? Ecstacy is m.i. niet veel meer dan een goed klinkende Marshall........

Droffie
24 oktober 2005, 09:49
Daar moet ik me aansluiten bij dml.
Wat is er mis met meerkanaals amps? Het is gewoon een fabeltje dat het ene kanaal ten koste gaat van 't andere imo.

Mijn Twintone heeft 2 onafhankelijke kanalen en er zijn geen compromissen gesloten qua tone vind ik. Beide kanalen zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit.
Net als vele andere merken die goede meerkanaal amps maken.

@ieme: Gitarist, van nov '04 dacht ik, heeft de Powertone en Rectifier getest. Daar was nog zo'n commotie over geweest op 't forum.

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2005, 12:58
Helemaal niks mis met meerkanaals amps, dat zeg ik ook.
Alleen vind ik bijvoorbeeld amps als de TSL, Powertone 2 in vergelijking met mijn 2203 gewoon minder karakter hebben, wel veel meer opties.