PDA

View Full Version : Roland Cube 30 met Vox AD50VT vergeleken...



Speeddemon
22 oktober 2005, 00:21
check...

Speeddemon
22 oktober 2005, 00:45
en qua strakheid, definitie en gain voor METAL/HARDROCK toepassingen vond ik de Cube 30 beduidend beter!

De Vox heeft een lossere feel, en komt beter tot z'n recht bij de low/medium gain modellen. Bij de Vox was ik ook veel vaker aan 't EQ-en om de sound goed te maken, terwijl 't bij de Cube 30 fire-and-forget is.

Ik had eigenlijk gedacht dat de Vox wel vetter zou zijn vanwege hoger wattage en grotere speaker, maar blijkbaar is de 10" speaker van de Cube strakker en punchier voor metal dingen.

Ook lijkt de Cube iets meer richting "opgenomen versterker" te klinken en de Vox zoals 't origineel. Dit heeft z'n voordelen en nadelen.

Voordeel=Vox klinkt authentieker.
Nadeel= De Marshall modellen van de Vox lijken veel te weinig gain te hebben (bij de Cube lijkt het alsof ze een 'boosted' Plexi e.d. hebben gemodelled...)

outside
22 oktober 2005, 09:30
Niet mee eens :) . Ik speel op vox ad50vt en de andere gitarist op cube-60. Vox is veel veelzijdiger en klinkt veel echter.



Bij de Vox was ik ook veel vaker aan 't EQ-en om de sound goed te maken, terwijl 't bij de Cube 30 fire-and-forget is.


Het is idd wel zo dat de cube meteen ingesteld is en de vox niet maar daarvoor heeft de vox dan ook 2 channels om op te slagen, veel handiger. Ik heb nu voor alles een goede setting gevonden, zelfs voor metal! Ik druk nu gewoon altijd op een knopje en ik krijg het perfecte geluid dat ik wil terwijl de medegitarist altijd nog wat moet gaan zoeken en instellen. Zeker voor de eq is het bij de cube veel sneler gedaan dan bij de vox simpeweg omdat de eq van de vox veel meet variatie heeft! Kan scherper gaan dan de cube en kan ook basser gaan... En dan de effecten, daar heb je telkens 1 parameter in te stellen bij de cube en bij de vox meestal 3. En als je hardrock/metal wil erop wil spelen zou ik in die prijsklasse toch zeker eens naar de spider kijken. Heeft een goede clean en een goede metalsound.

BlackSun
22 oktober 2005, 16:07
Hmm... als je de spider beter vind dan de cube30, dan weet ik niet wat ik van de rest van je post moet denken :razz:

outside
22 oktober 2005, 22:27
Hmm... als je de spider beter vind dan de cube30, dan weet ik niet wat ik van de rest van je post moet denken :razz:

heeft gewoon een goede metalklank en de clean valt goed mee, dat is alles :D Dus die is zeker niet beter ofzo...

Speeddemon
24 oktober 2005, 12:16
Hmm... als je de spider beter vind dan de cube30, dan weet ik niet wat ik van de rest van je post moet denken :razz:
+1. :-?

Ik geef je gelijk dat de Vox 'echter' klinkt, maar niet beter wat strakke metal betreft.

Spiders zijn dusdanig ruk dat... [geen woorden voor]...

Satriani
24 oktober 2005, 13:59
Ben het zwaar met je eens speeddemon en als je voor echte metal wil gaan moet je niet bij vox zijn. Ik heb de ad30vt en ik vind alleen het uk-modern amp model bruikbaar.
Maar clean/crunch is echt kick-ass en voor het geld heb je niks beters.

Satriani
24 oktober 2005, 14:00
Ben het zwaar met je eens speeddemon en als je voor echte metal wil gaan moet je niet bij vox zijn. Ik heb de ad30vt en ik vind alleen het uk-modern amp model bruikbaar.
Maar clean/crunch is echt kick-ass en voor het geld heb je niks beters.