PDA

View Full Version : Ja hoor, weer een gitaar erbij



youngcoby
21 oktober 2005, 20:22
YESSSS.
Deze week werd de nieuwe gitaar afgeleverd: een Fenix Mona Lisa.
Pics op link: http://community.webshots.com/user/youngcoby



Is een speciaal model, en in het begin vond ik 'm enorm lelijk. Mettertijd ben ik er iets voor beginnen voelen. Hij was volledig (amateuristisch) afgesteld als slide gitaar, maw: wel wat werk aan.

Ben er blij mee. Ik hoop dit weekend alles klaar te hebben om er op te kunnen spelen. Moet alleen nog nieuwe studs vinden voor de brug.

Edit: link aangepast

ArpeggioKing
21 oktober 2005, 20:44
link doet ut nie

olaf reijnders
21 oktober 2005, 20:48
link doet ut nie

Ganjaman
21 oktober 2005, 20:54
link doet ut nie

dano
21 oktober 2005, 21:05
link doet ut nie
+1


:P

wietse
21 oktober 2005, 21:27
zoeen dus?

http://der-sarge.de/pics/aboutme/gitarren/fenix_komp1.jpg

wel effe wennen, ik vind hem niet mooi maar hij zal best wel goed zijn, stond er laatst niet 1 op marktplaats?

Braindead
21 oktober 2005, 22:07
Wel eens wat over gelzen, en het zou een heel goede gitaar zijn. Zie ook harmony-central dacht ik.

Hoe bevalt ie? en hoe is het geluid?

youngcoby
21 oktober 2005, 22:22
Shit, link werkt idd niet. Ik had het nochtans geprobeerd.
probeer deze eens:

http://community.webshots.com/user/youngcoby

youngcoby
21 oktober 2005, 22:29
@Wietse: de body is hetzelfde, maar de specs zijn eigenlijk wel helemaal anders.
En inderdaad, toen ik 'm voor het eerst op foto zag, vond ik 'm aartslelijk. Enkele keren een op marktplaats of ebay gezien, en stilaan was ik ervoor gewonnen. In werkelijkheid heeft ie wel iets. Is overigens heel licht.

@Braindead: Op HC hebben ze het allemaal over de Mona Lisa in de foto van Wietse. Dat is volgens mij ook een goede gitaar (heb er nooit op gespeeld, maar de specs zien er OK uit).

Die op de foto heeft 2 hb's, is neckthrough, heeft Floyd Rose licensed brug.
De mijne heeft 1 hb en 1 sc, is bolt-on en heeft een soort tune-matic brug. De snaren gaan wel door de body.

Ik heb er nog niet op kunnen spelen, omdat ie als slide was afgesteld. En er is iets gebeurd met de studs van de brug: die krijg ik echt niet naar beneden. Hopelijk vind ik die studs in een locale gitaarwinkel hier. Is het enige dat ik nog moet aanpassen om te kunnen spelen.

Noid
21 oktober 2005, 23:00
Leip ding, ziet er apart uit. Nog nooit eerder gezien. Ik vind hem eigenlijk wel wat hebben, door dat aparte. Leuke aankoop!

Walternativo
22 oktober 2005, 00:43
wow. Die vind ik nog minder mooi dan t lelijkste meisje bij ons op school en dat wil wat zeggen. Speelt ze nog fijn?

bert k
22 oktober 2005, 01:02
Bizarre gitaar! Die had beter Fenix Picasso kunnen heten :-D Maar wel leuk, zo'n speciale.

Tupelo
22 oktober 2005, 01:09
Je 1e indruk was volslagen terrecht! :o

Veel plezier ermee! :)

Stratman70
22 oktober 2005, 09:46
Je 1e indruk was volslagen terrecht! :o

Veel plezier ermee! :)
+1 :D

Luca P
22 oktober 2005, 10:14
Link doet het bij mij wel.
Gitaar doet het bij mij niet.
Ik vind hem niet mooi. Net een "One-arm bandit".
Alsof er een stuk is afgehakt.
Alsnog, veel plezier ermee..

dano
22 oktober 2005, 10:57
oh man wat een gedrocht, is het een kwesite van wennen, want ook mijn eerste indruk is: damn wat lelijk.

kan je wat over het geluid vertellen en misschien wat laten horen?

BassAgent
22 oktober 2005, 12:02
En ik ben de volgende die hem niet mooi vindt, maar hij zal vast lekker klinken en spelen! Veel plezier ervan!

episua
22 oktober 2005, 12:05
't lijkt wel een alien (onder gitaren dan...denk ik)
Maar het ding zal wel goed spelen en klinken.
Lot's of fun with it!

Acajou
22 oktober 2005, 12:54
Was hem al tegen gekomen omdat ik opzoek was naar info over Fenix, heel apart zal ik maar zeggen.

Heb zelf overigens net 2 fenix gitaren erbij, zo'n strat en zo'n tele als jij op webshots hebt staan.
Ben er persoonlijk heel erg over te spreken , de bespeelbaarheid en de afwerking/materialen zijn echt veel beter als de prijs zou doen geloven.

ijzerbroot1
22 oktober 2005, 17:06
Oei..auw......wat een pieremegochel zeg. Mooi van lelijkheid za'k maar zeggen.

Maar toch, elke nieuwe gitaar is er één, dus gefeliciteerd ermee!

youngcoby
22 oktober 2005, 18:30
:-D :-D :-D

Wat een reacties! Precies hetzelfde als ikzelf toen ik 'm voor het eerst zag.

De nieuwe brug zit erin en jongens, dat ding speelt enorm soepel. Ik zit nog met een beetje fretbuzz bij de headstock. De hals nog even wat holler zetten, en op termijn vervang ik de topkam ook nog (was ik toch al van plan).

Dan: het geluid. De brug klinkt wel heel schel. Ik weet niet wat er momenteel inzit. De hals (een humbucker rail in sc formaat van Shadow) klinkt bijna zoals een tele nek element. Op termijn probeer ik wel eens wat andere pickups. Als ik aan de tone draai, krijg ik wel een heel ander geluid als met mijn Les Paul. Ik vermoed dat er 250K tonepots inzitten. Controls: 1 vol, 2 tone (beide push pull). Wel leuk is dat er een booster in verwerkt zit: als ik één van de tones uittrek, gaat het volume opeens enorm omhoog. Leuk.

De switch kraakt wat, maar dit zal wel eenvoudig op te lossen zijn.

Jongens, wat ben ik hier blij mee.

Sorry, maar ik kan geen geluid opnemen. Mocht het ooit zijn dat ik naar een meeting kan komen, zal ik 'm wel eens meenemen.

glacius
25 oktober 2005, 17:58
oh man wat een gedrocht, is het een kwesite van wennen, want ook mijn eerste indruk is: damn wat lelijk.



+1

DTmaster
25 oktober 2005, 18:37
lache ding :)

schizo910
25 oktober 2005, 21:39
lijkt wel een gesmolten blok vinyl... :lol:

Superhero
26 oktober 2005, 20:05
Auw mn ogen!! Mèn wat is dat een kreng. Maar hij zal wel lekker spelen en goed zijn dat je hem kocht :P Ik kan me neit vooorstellen dat je hem koopt voor het uiterlijk! :P

Veel plezier met je nieuwe uhmmm... ja gitaar :wink: