PDA

View Full Version : F*ck



Probe-guy
20 september 2002, 19:37
ik zit zojuist me snaren erop nieeuw aan het opdoen (voor me eerste x ) breekt opeens me lage e snaar:( te strak gdaan:D nu heb ik me ouwe er weer opgezet de rest van de snaren zijn gelukkig wel succesvol erop gezet

maar die lage e snaar schiet nu telkens van me brug???? ( dat ding helemaal boven aan je nek bij de stemmechanieken) af weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

guitarmusicman
20 september 2002, 19:40
Huh lekker vaag, daar heb ik nou nooit van gehoord, misschien is je brug te small of zo..lijkt me sterk maar toch. Als het probleem echt op geen enkele manier verholpen kan worden zou ik toch even langs de ditaarhandelaar gaan. Zij helpen je daar zo mee....Wel heel vaag...
Ah ik weet trouwens misschien toch wel iets, je zou er een heel klein gleuvje in kunnen maken zodat de e snaar daar net in past, Ik zou het zelf overigens wel altijd LATEN doen..

mzzl...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2002-09-20 19:42 ]</font>

Anders Destium
20 september 2002, 20:04
Dat heb ik ook gehad, toen heb ik besloten twee nieuwe gitaren te kopen, een had datzelfd, die heb ik weggedaan maar de ander had geen enkel probleem daarmee...

Swan
20 september 2002, 20:36
als t van plastic is gewoon beetje heen een weer schuren...wel raar

sebass
20 september 2002, 20:51
Zeker die probe. Ik ken het probleem. Ook als je gaat benden vliegen de snaren steeds uit de TOPKAM (zo heet dat ding). Beetje bijvijlen of er een andere inzetten.

A-ToXiC
20 september 2002, 20:55
K had hier ook last van op mijn probe....

je meot gewoon iets meer windingen om je tuner heen doen zeg maar, zodat de hoek van inval ofziets groter is

sash
20 september 2002, 21:07
Ik hou altijd 2 tot 3 windingen aan op de bass-snaren en 3 tot 5 windingen op de hoge snaren

Ic3gl0vE
20 september 2002, 22:15
joh... laten we een probe clan oprichten :smile:

ik heb trouwens nooit dat probleem gehad met de topkam... welke snaardikte heb je erop gezet?
(bij mij zit er 0.10 op)

Probe-guy
20 september 2002, 22:28
ik zou het egt niet weten wat voor dikte:D ut zijn fender bullets min de e snaar:D

uhmz ik zal proberen eerst die kam bij te vijlen

ff opnieuw ombinden anders ff langz de winkel nieuwe kam er in laten zetten

thx voor de antwoorden

Cloud Strife
24 september 2002, 21:10
geen dank dude :grin:

sash
24 september 2002, 21:17
Ik heb echt nooit van dat probleem gehoord, kben geen probe. Ik doe mezelf waarschijnlijk tekort :grin:

Neals
25 september 2002, 08:40
bij me ibanez met floyd vliegen ze nooit uit de topkam???? hoe kan dat??

anyway pak gewoon mamma's nagelvijl, maak em wat dieper..

Let Op, welke snaren heb je erop gemonteerd, want heb het zelfde ooit gehad met me yamaha als ik er 0.11 op monteerde, oplossing was gewoon voortaan dunnere snaren.

Ic3gl0vE
25 september 2002, 18:51
Op 2002-09-24 21:17, schreef sash:
Ik heb echt nooit van dat probleem gehoord, kben geen probe. Ik doe mezelf waarschijnlijk tekort &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">



denk het wel ja..
Probe strat + London city 10 wattertje voor 400 gulden lijkt me een stuk beter dan jouw fender + twin :wink:

sash
25 september 2002, 18:52
vergeet de langgezochte tubescreamer niet :grin:

JV
25 september 2002, 18:53
trouwens. als je gaat vijlen, pas op dat je niet te diep gaat :wink:

en pas ook op dat de intonatie bijgesteld moet worden vaak

JV
25 september 2002, 18:55
hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit? gewoon een plank met 6 snaren toch :razz:

sash
25 september 2002, 18:55
Is dat bij te stellen op een Probe?