PDA

View Full Version : probleem elementen



Brommert
21 oktober 2005, 17:46
Ha,

Ik kijk al een tijdje rond hier op het forum, maar ik had nog niks zinnigs te melden, tot nu... want

ik heb voor me epi les paul nieuwe elementen gekocht (SD jazz/jeff beck), maar ze doen het niet. Ik heb de draden helemaal "gerewired" omdat het schema wat ik erbij kreeg nogal anders in elkaar zat als hoe het eerst zat. Ik heb alles al 2 keer gecontroleerd, en het lijkt allemaal wel in orde, maarja, ik hoor dus helemaal niks op beide elementen.

Ik weet nog wel dat de 2 condensators (of wat het ook zijn) op een andere plek in het schema zaten, als dat ze nu zitten, dus misschien ligt daar het probleem, maar ik weet niet meer hoe het eerst zat..

Ik geloof dat dit een nogal populaire upgrade is, dus misschien is er wel iemand die hetzelfde probleem had, en die een oplossing weet.

gr. Bram

Trocar
21 oktober 2005, 18:08
Welkom!

Nu weet je waarom je eerst een tekening van je oude schema moet maken voordat je alles los haalt... maar daar heb je nu niets aan.

Kan je een plaatje maken van hoe je nu alles hebt aangesloten? Of van wat je wilde doen? Dan is het misschien wat makkelijker om te zien waar de fout zit.

Brommert
21 oktober 2005, 18:47
Dit diagram heb ik gebruikt. het enige verschil is dat er nog een aardedraad naar de brug is gegaan ofzo die ik op een van de potmeters heb gesoldeerd. En er gaat een aardedraad mee naar de switch, en die is dan ook op de outputjack gesoldeerd ipv een draad vanaf een potmeter, maar dat maakt volgens mij niks uit.

Kan het misschien zijn dat de condensators andere zijn, dan op het schema. Volgens mij zaten die condensators namelijk op de potmeter gesoldeerd... maar ik weet niet meer precies welke draad.

http://i21.photobucket.com/albums/b256/Brommert85/Scannen.jpg

Trocar
21 oktober 2005, 19:08
Pff... heb niet echt een idee. Als je dan toch het schema volgt zou ik ook álles zo doen als het schema het zegt (dus die draad van de switch naar de output weg enzo). En kijken of de hot en de ground op de output niet andersom zitten.
Iemand anders een idee?

Misschien kun je hier een schema vinden dat duidelijker is:
http://www.seymourduncan.com/support/schematics.shtml