PDA

View Full Version : hardcore



depterra
20 september 2002, 19:14
iedereen heeft het hier wel over punk enzo maar wat van het vergeten broertje van punk de hardcore???
zijn er hier mensen die er naar luisteren zoja je beste groepjes...

skanky
20 september 2002, 20:19
Ik luister erg veel K3, of is dat weer TE hard? :wink:

depterra
21 september 2002, 11:32
ja voor mij persoonlijk wel die moshpits daar zijn té hard voor mij....

Yorrit
21 september 2002, 14:16
Ja man, sicke circlepits daaro joh :smile:.

maar even on de topic: Ik luister niet echt veel naar hardcore. ja de bekende bandjes als Agnostic Front en Sick of it All, maar ben niet echt een kenner. Ja en naar F-minus, dat is wel keihard, maar of et hardcore is weet ik niet :smile:

depterra
21 september 2002, 14:46
de meeste luisteren naar die groepen (zijn daarom zeker niet slecht hoor) maar als je de groepen goed vind moet je zeker eens naar discipline ofzo luisteren

Bins
21 september 2002, 18:19
Ik wou ook SOIA en Agnostic Front gaan zeggen :smile:
Mag Biohazard ook meedoen?

hoofd
21 september 2002, 19:19
Ik luister niet echt naar hardcore ('k hou meer van bossa nova en blues, getuige mijn nickname), maar de bandjes die ik wel goed vind zijn Hatebreed en niet te vergeten onze eigen nederlandse trots Backfire.

depterra
21 september 2002, 21:17
backfire! is zeer zeker goed en hatebreed is zalige muziek...

hoofd
21 september 2002, 22:08
ohja, das waar, uitroepteken vergeten bij Backfire! :smile:

nozem
22 september 2002, 02:20
Ik zat eerder te denken aan Bad Brains en Black Flag of valt dat weer onder een andere noemer..

Mooie muziek is het in ieder geval wel :wink:

Dila&Kitaar
22 september 2002, 13:02
Rancid (op rancid 2000), en black flag

Yorrit
22 september 2002, 17:03
op Rancid 2000 zijn rancid geen hardcore hoor. harde punk, maar geen hardcore (ja zit wel degelijk verschil in).

owja Bad Brains en Black Flag helemaal vergeten. en Backfire! ken ik ook wel. Uppercut ook trouwens. maar ik vind hardcore niet echt heel cool.

depterra
22 september 2002, 20:41
ja ik denk wel dat je voor hardcore moet zijn want anders...
nog niemand iets van deviate gehoord???
belgische trots :grin:

Neals
22 september 2002, 23:27
Merauder is ook erg vet.

Anders Destium
23 september 2002, 00:03
Merauder waren toch THE UPCOMING BAND 5 jaar terug met Master Killer?

Neals
23 september 2002, 12:24
7 jaar terug ondertussen......

maar als je The Upcoming Band bent moet je vooral je 2e album 4 jaar later uitbrengen.

Yorrit
23 september 2002, 19:29
Deviate ken ik ook wel een beetje. En ik was Gang Green helemaal vergeten :smile:. heb ik zelfs nog een ceedeetje van liggen :smile:. die zingen echt aleen maar over Zuipen en zo (Alcohol!!)

ook nog een andere band die ik cool vind, en die hebben ook wel wat weg van hardcore is Two Man Advantage. komen uit NY, hier totaal niet bekend. dus probeer ook maar niet op kazaa of zo te zoeken want dat kom je waarschijnlijk niet tegen (of misschien wel).
Had een tijdje geleden toegang tot een aantal grote FTPs met een hele hoop (underground) punk/hardcore, maar helaas zijn ze allen ter zielen. moet maar weer eens op zoek naar nieuwe.

depterra
23 september 2002, 19:42
als je van de underground houd toch eens naar downset luisteren
en raar dat er nog niemand over madball heeft gesproken?
andere goede groepen do or die,death threat,agnostic front,...

flippodestroyer
23 september 2002, 20:13
Helemaal Hardcore is het niet, maar Pro-Pain verdient ook wel een eervolle vermelding volgens mij.

AutoStatic
24 september 2002, 09:41
Ga ff langs bij http://mboard.ymondhc.com. Can't get more HC than that.

depterra
24 september 2002, 18:38
sorry hoe kan ik pro-paik vergeten
schame on me :grin:

Yorrit
24 september 2002, 19:24
ja Pro-Pain dacht ik vanmorgen nog aan :smile:. en madball was ik ook vergeten die zijn ook wel goed.
ik moet tot de conclusie komen dat ik hardcore toch wel leuk vind. maar ik verdiep me er alleen niet echt in. ken dus ook niet heel veel bands (wel van naam, maar niet van muziek).

depterra
24 september 2002, 19:25
zeker doen je weet niet wat je mist:d

Theije
26 september 2002, 21:58
Ryker's (helaas niet meer) Pro-pain, Agnostic front, Blood for blood, etc etc.

THEPAIN
14 oktober 2002, 09:36
HAHAHAHAHAHA die Ymond gasten zitten hier ook al. Ja wat goeie HC bands zijn (uit Ned. dan he!)..... NO TURNING BACK, MANKIND (r.i.p.), NO DENIAL, LINE OF DEFENSE en natuurlijk the masters at work BORN FROM PAIN
hahahahahahahaha

AutoStatic
14 oktober 2002, 09:40
Wij zitten overal, infecting the masses...

funlovinme
15 oktober 2002, 13:41
Hardcore? Nee dank je, ik luister liever naar muziek.

bonecollector
17 oktober 2002, 18:49
Ik was een tijdje geleden bij The dillinger escape clan of iets in die geest. Was wel gezellig................

depterra
17 oktober 2002, 20:25
wie vind er all out war goed???

rockabilly_rebel
23 oktober 2002, 13:42
er is maar 1 de beste harcoreband en dat is; WARZONE (rip)

dungekste
25 oktober 2002, 15:24
Geef mij maar bands als Slapshot & Judge. Pure adrenaline.

depterra
1 november 2002, 13:53
MADBALL gaat trug touren :grin:

Bad Habits
12 november 2002, 12:38
Skarhead, Slapshot, DRI, The Butcher(upcoming...) zijn toch ook zeker wel vet!

Second Chance[NL], Reach the Sky zijn zekers ook aanraders!

skabouter
13 november 2002, 10:01
ik ben gek op CRIVITS en SHELTER. verder luister ik ook tal van andere hardcorebandjes, maar dan meer met hele vage underground namen.

maar punk vink leuker. en SKA nog leuker.

en SKAPUNK het allerleukst.....

Bad Habits
13 november 2002, 12:28
Noem er eens een paar... ik denk dat ik er toch wel wat van ken. Luister erg veel naar punk/hardcore etc.

vulvasonic
13 november 2002, 12:59
Hardcore, punk, metal...., maakt toch allemaal geen flikker uit. Ik wil niet beweren dat het een hetzelfde is als het ander, maar ik blijf het heel vreemd vinden als ik mensen tegenkom die alleen maar punk of country of jodelmuziek of whatever willen horen.
Doe die oog(oor)kleppen af en luister gewoon eens naar muziek, wat het ook voor een stijl is.

depterra
13 november 2002, 13:21
ik luister ook naar alles maar je hebt toch bij alles voorkeuren en mijn voorkeur is dus punk/ska/hardcore....

Neals
13 november 2002, 22:46
zelf luister ik punk/metal/(hard)rock en heb denk ik wel een erg brede smaak.....

Pickslide
16 november 2002, 17:19
Ignite STEENGOED gewoon laatste album zingt de zanger bijna zuiver trouwens. Maar ik vind het echt helemaal te gek. Waren vorig jaar ook op lowlands was superrrrrr.

Ibanez
16 november 2002, 17:34
Ik heb gister een hardcore band genaamd glubbeluluh ofzo gezien. Wat een pokkeherrie! :smile:

PunkGuitarist
16 november 2002, 18:22
O jullie vergeten de meesters van Hardcore!
BIOHAZARD ze toeren momenteel met discipline en andere hardcore bands (agnostic front) door NL de eastpak resistance tour!

depterra
17 november 2002, 12:26
ja en vandaag passeren ze belgie met do or die,backfire!,all boro kings,discipline,hatebreed,agnostic front en biohazard= fantastische line-up :grin:

Sjaak
17 november 2002, 12:55
Wat ik jammer vind van ói is dat ik het vind lijken op speedrock/metal zonder iemand met zang talent of ingewikkelde riffs. Ignite en agnostic front zijn dan weer bands die ik wel leuk vind. En dropkick murphy's gaan dan ook nog wel maar voor de rest is het niet mijn ding.

Wel grappig: Als ik zin heb om iemand in elkaar te meppen dan ga ik gewoon naar de graspijp en dan doe ik gewoon lekker mee. Dat moesten die trance en hiphop gasten ook eens aanschaffen, dat moshen, dat schheelt weer in het doden-door-zinloos-geweld gehalte

skabouter
19 november 2002, 22:24
ohja, als je ooit eens iets over een band genaamd "the anargeeks" hoort, boycot ze dan ! ze zitten bij mij op school, en ze maken ZOOOOOOOOOON pokkeherrie !!!

ARRRRHGGGGG (hear them to understand me)

King_Nothing
12 maart 2003, 10:20
backfire en deviate zijn erg gaaf. Net als DRI en de Crumbsuckers (nu pro-pain)

nyc-kid
12 maart 2003, 15:22
HARDCORE IS DE SHIT! Ik luister op dit moment erg veel naar Congress, Deviate en Kickback, maar de all-time favourites zijn natuurlijk Hatebreed, Madball en Blood for Blood. En daarboven staat weer Slayer, maar dat is geen hardcore :grin:

sickpunk
12 maart 2003, 16:03
hardcore jah.....luister ik ook wel is naar..... meestal nederlandse bands... see'ing red.... H2O(is meer straight edge maarja) en verder nog wat onbekende bandjes......bij concerten(waar ik wel platen van heb.....maar geen namen weet:P)

depterra
12 maart 2003, 16:16
overlaatst naar bloodshot gaan zien deze brusselaars zijn zeker een vermelding waard alsook l'esprit du clan,arkangel,caliban,poison the well, RYKER'S,all out war,kickback,death treath,bfp,...

sickpunk
12 maart 2003, 16:22
lees ik er nou overheen....of heeft niemand ignite genoemd?? agnostic front is trouwens erg goed....

depterra
12 maart 2003, 16:23
yep er is hier ignite genoemd , ik vind ze persoonlijk ook erg goed alleen denk ik dat je wel voor de zang moet zijn want als je daar niet van houd...

nyc-kid
12 maart 2003, 16:35
L'esprit du clan is vette shit, vette liveshow ook. Ik houd me mondeling frans over die gasten ghehehe :grin:

sickpunk
12 maart 2003, 16:59
was al genoemd.....nou nog een X :razz: van de zang moet je houwe.....het si wat hoog.....maar ik vin het erg goed

King_Nothing
12 maart 2003, 19:07
slayer nijgt op het moment wel weer meer naar hardcore als je naar b.v. god send death luisterd

depterra
12 maart 2003, 19:08
ik zen HEAVEN SHALL BURN nog vergete....:wink:

nyc-kid
12 maart 2003, 19:54
Vergeet de oldschool hc niet! Gorilla Biscuits, Youth of Today, Token Entry, Sheer Terror, Minor Threat... blablabla

depterra
12 maart 2003, 20:16
neeje nooit u roots vergete :wink:

Zhou
12 maart 2003, 22:41
Unearth & Zao, vette schijt

Neals
13 maart 2003, 14:28
Laatst bij Snapcase/The Hope Conspiracy geweest. Snapcase is best saai, maar THC schopt best kont.

nyc-kid
13 maart 2003, 16:14
Voor alle emocoreliefhebbers, check return to reason, amsterdamse emo-hoop in bange dagen. http://www.returntoreason.com

A3
15 maart 2003, 13:57
Geef mij maar vette metalcore zoals caliban, do or die, heaven shall burn, hatebreed, arkangel, poison the well ....
Oldschool vind ik iets minder, maar heb ik vroeger wel goed gevonden zoals madball, deviate, ryker's

Belgische metalcore is echt de top!!

En morgen lenght of time in het voorprogramma van soulfly

Check ook eens http://www.geocities.com/calderahc , het zijn vrienden van mij en zeker de moeite waard, helaas staan er (nog) geen mp3's op hun site

depterra
15 maart 2003, 18:29
kheb die al eens live gezien waren zeker niet slecht, ja juist lenght of time :grin: zalig

Neals
15 maart 2003, 21:40
Belgische hardcore zoals arkangel is erg tof...

Hatebreed heerscht helemaal de pannen van het dak...

Maar hier in Friesland zijn een hele hoop middelmatige hc bandjes

depterra
15 maart 2003, 21:57
:grin: nog een hatebreed fan :grin:

Neals
15 maart 2003, 22:00
en mensen

de nieuwe merauder is ook uit....

EN DIE SCHOPT FOCKING KONT!!!!

depterra
15 maart 2003, 22:02
mmm zal ik eens beluistere kzijn weer trug volledig in men ryker's doen, groun zero ligt weer regelmatig op en nu l'esprit du clan toch ook een zalig bandje ze

A3
16 maart 2003, 13:02
Hatebreed was zoooooooooo zalig in den ab in brussel, echt een enorme pit, nog nooit gezien, echt geschift.

Zijn hier ook mensen die in hardcore groepen spelen? Als alles goed gaat zou ik waarschijnlijk volgende week met een gitarist gaan spelen en dan daarmee een nieuwe groep beginnen, ik hoop echt dat het lukt want ik zit nu al sinds juli zonder groep en dat vind ik veel te lang!!

depterra
16 maart 2003, 13:12
ik speel in een hc-groep maar we zijn nog niet zo lang bezig en we zijn nog ons geluid wat aan het zoeken...

hoofd
16 maart 2003, 13:14
nyc-kid speelt in Neuk! :grin:

A3
17 maart 2003, 12:33
Gisteren trouwens lenght of time gezien in voorprogramma van soulfly en het was echt niet goed, ze hebben twee oude nummers gespeeld en al de rest van hun nieuwe cd 'antiworld' die binnenkort verschijnt. De nieuwe nummers klinken echt flauw, de hardcore is er echt bijna helemaal uit op het eerste gehoor, echt teleurstellend.

mohawk
18 maart 2003, 23:03
Op 2003-03-12 16:03, schreef sickpunk:
hardcore jah.....luister ik ook wel is naar..... meestal nederlandse bands... see'ing red.... H2O(is meer straight edge maarja) en verder nog wat onbekende bandjes......bij concerten(waar ik wel platen van heb.....maar geen namen weet:P)



H20 is niet nederlands..

treblemaster
20 maart 2003, 11:07
Black Flag, Jerry's kids, Minor Threat, Circle Yerks, Reagan Youth, Angry Samoans, MDC, RKL (oude),BGK, Negative Approach....
Zolang bands maar niet zo'n metal achtig gitaar geluid hebben, ga dan metal spelen (of metal core) :wink:
Oh ja, Amdi Petersen Armee is ook echt geniaal!

kokteejl
25 maart 2003, 17:15
raised fist en gorilla biscuits is volgens mij puur hardcore....