PDA

View Full Version : gitaarles via cursus van LOI, NHA, etc.



jvros
23 oktober 2001, 19:38
Hoe is de kwaliteit van gitaarcursussen zoals die door LOI en meer van dergelijke instituten aangeboden worden? Is het raadzaam om een dergelijk cursus te volgen wanneer je je de basis van het gitaarspel eigen wil maken?

taylor
23 oktober 2001, 22:41
nee

koop dan liever en boek of haal er 1 in bieb.

jvros
23 oktober 2001, 23:23
Verklaar je nader. Ik heb de hele bieb al gehad, akkoorden ken ik, theorie ken ik, maar een liedje speulen ho maar. Ik dacht zon'n kant en klare cursus met begeleiding is de oplossing....

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 12:55
luisteren jongen, das veel effectiever dan zo'n netalsof cursus.
Zet je favoriete songs op en probeer mee te spelen. Of als je er niet uitkomt, haal wat tabs uit de bieb of van het net.

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 12:58
Of als je problemen met je vingerzetting hebt en je er echt zelf niet uitkomt is het veel beter om naar een gitaarleraar te gaan of een mede-gitarist die je kan helpen.

taylor
24 oktober 2001, 20:59
Op 2001-10-23 22:23, schreef jvros:
Verklaar je nader. Ik heb de hele bieb al gehad, akkoorden ken ik, theorie ken ik, maar een liedje speulen ho maar. Ik dacht zon'n kant en klare cursus met begeleiding is de oplossing....


hier klopt niks van ,je kent het niet maar je hebt onthouden(lees overgelezen todat in je hoofd zat) dat is nie de bedoeling van thoerie(of akkoorden,ect)

als je de theorie(of akkkoorden ect ect) met voorbeelden en gehoorstraining ect had geleerd dan kon je nou elk nummer wel spelen.(in principe)

weet je bv wat een majakoord maj maakt???

tip:neem les

Vito
8 november 2001, 18:51
Absoluut niet doen.... als je gewoon leuke liedjes wilt spelen moet je dit niet doen...popmuziek bestaat niet uit notenschrift..maar is vaak opgebouwd uit blues.... daarom raad ik je aan om prive les te nemen en bv cd's meeneemt met muziek die jou aanspreekt en die je wilt spelen...diegen zal dan wel kunnen uitleggen hoe ditr alles is opgebouwd...