PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe



gitarist17
21 oktober 2005, 14:53
Hallo,

na ongeveer 8 maanden van wikken en wegen heb ik hem dan eindelijk... Woensdag opgehaald en daarna heerlijk gespeeld. maar nou vroeg ik me af hoe de andere gebruikers van de Hot Rod Deluxe amp de setting hebben? eq, drive, reverb enzo.

groeten erice

ps dat ding gaat trouwens echt super hard zeg...
wel lekker!

dejohan
21 oktober 2005, 16:24
clean kanaal, overdrivepedaaltje ervoor, bas op 2, mid op 2, treble op 5 en reverb op 1. Scheuren maar.

dejohan
21 oktober 2005, 16:25
clean kanaal, overdrivepedaaltje ervoor, bas op 2, mid op 2, treble op 5 en reverb op 1. Scheuren maar.

dejohan
21 oktober 2005, 16:26
Hier staan ook settings:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/settings.html

Jerre
21 oktober 2005, 19:27
Ik stel elke keer mijn tone opnieuw in als ik gitaar speel.
Eerst zet ik alles op 6.5 (precies in het midden)
Meestal voeg ik dan wat mid toe en haal ik er wat bass af, soms ook wat meer presence.

Uiteindelijk staat alles meestal op Treble 7, Bass 5, Mid 8-9, Presence 6.5, Reverb 1
Natuurlijk als je de versterker echt hard gaat zetten moet je wat oppassen met de treble en de presence omdat die dan harder benadrukt worden.

dano
21 oktober 2005, 20:45
ik gooi ook alles door elkaar, stel steeds bij eigenlijk. Basis is meestal:

volume: laag ;)
treble: 7
bass:7
mid: 6/7
reverb:
precense: 9

maar wisselt enorm,

ik gebruik hem icm ts9/marshall jackhammer en booster als gainpedaaltjes. Booster knabbelt fijn aan de buizen, klein beetje crunchy sound. Scheurkanaal gebruik ik zelden.

speel over een gibson lp, met p-90 elementen, vandaar de hoge presence denk, ben er nog volop mee aan het zoeken (heb hem weliswaar een tijdje, maar mn pedalen setup wisselt nogal;)

vette versterker!

gitarist17
22 oktober 2005, 09:03
oke mooi,

ik zat er ook aan te denken een ts9 te kopen maar moet nog even kijken...
verder zit ik zelf op

treble 7
bass 9
mid 8
reverb 2/3
presence 5/6

bijt wel lekker op mijn squier strat... mooie single coil klank

groeten erice

dano
22 oktober 2005, 11:02
ben nog bezig voor een boost, heb een mxr micro amp geprobeert, dat is echt helemaal tegek! Als het goed is, is dhr speeddemon nu een boost voor me aan het maken die mijn buizen flink kan opkrikken:)

Heintje
22 oktober 2005, 12:08
volume: 2 (Thuis) en op 4 (Oefenhok) en op 5 (Stage)
treble:3
bass:2
mid: 6
reverb: niet aankomen
precense: 7

In combinatie met een fatsoenlijke speaker en een goeie strat (met name wanneer je de schakeling neck- en middle pu gebruikt) heb je een wereldgeluid.

Voor een goeie drive sound moet je nog een Menatone Red Snapper kopen.

En heet biassen die amp en gebruik fatsoenlijke buizen.

10Man
1 november 2005, 11:55
ik heb JJ/Tesla buizen erin zitten maar nog geen andere speaker

de bass heb ik op 0 staan, de andere settings van mijn HRD weet ik niet uit mijn hoofd.

de drive-pedalen die ik gebruik kan ik iedereen aanraden:
-Barber LTD voor lichte overdrive
-Carl Martin Heavy Drive voor een goede lead-sound (alle knoppen rond 11 uur)