PDA

View Full Version : brom/ruis op versterker



lorenz
21 oktober 2005, 14:38
hoi, ik heb pas een nieuwe versterker (crate blue voodoo) en ie klinkt echt super. Nu heb ik alleen het probleem dat ie nogal ruist, en op het distortionkanaal, bromt ie soms nogal verschrikkelijk. hoe komt dit? de versterker zit in een geaard stopcontact (en het is ook daadwerkelijk degelijk geaard, m'n pa is elektricien). De brom vermindert wel als ik verderweg ga van m'n versterker, maar blijft toch aanwezig.

Hoe los ik dit op?

BassAgent
21 oktober 2005, 14:39
Heb je een gitaar met single coils of humbuckers?

lorenz
21 oktober 2005, 15:01
humbuckers, maar 'k heb net m'n televisie afgezet en nog eens gespeeld, en toen was de brom weg, de ruis blijft me wel irriteren.

zelfs als m'n gitaar niet ingeplugd is, dan komt er zo'n piepend/krakend geluid uit m'n speakers. slechte kabels? probleem in amp zelf? de buizen zijn nog nieuw, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

misschien moet'k eens een noisegate proberen, en welke raden jullie mij dan aan?

Nielsje
21 oktober 2005, 15:04
humbuckers, maar 'k heb net m'n televisie afgezet en nog eens gespeeld, en toen was de brom weg, de ruis blijft me wel irriteren.

zelfs als m'n gitaar niet ingeplugd is, dan komt er zo'n piepend/krakend geluid uit m'n speakers. slechte kabels? probleem in amp zelf? de buizen zijn nog nieuw, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

misschien moet'k eens een noisegate proberen, en welke raden jullie mij dan aan?

hm.. tja. ik heb geen ervaring met de versterker, maar weet wel wat tl's teevee's en monitoren nogal ruismakers zijn. En tja, als ie niet ingeplugd is.. misschien moet je ermee terug gaan.

Dat de buizen nieuw zijn, zegt helemaal niets. ik heb ook wel eens een (nieuwe) micrfonische voorversterkerbuis gekocht.. gewoon ff nieuw erin en klaar, kan ook gebeuren.
Buizen zijn net als nieuwe banden, als je hoek om bent kan ie al kapot zijn.