PDA

View Full Version : Voor wie is wat anders wil.



Acajou
21 oktober 2005, 11:19
http://www.electrosonicamplifiers.com/customs.htm

Geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pimmetje
21 oktober 2005, 11:27

Bouke
21 oktober 2005, 11:32
Gave amps!!

waayer
21 oktober 2005, 11:34
back to the 60's


hehe zelfs mijn opa krijgt weer zin om zijn haar te laten groeien en een leuke danelectro aan te schaffen.

pimmetje
21 oktober 2005, 12:23
Hele gave bakken...
Toch wel weer een beetje gas-kriebel als je naar dat soort dingen zit te kijken.

Harry
21 oktober 2005, 13:12
zou leuk zijn als je er een lavalamp bijkreeg......

nopster
21 oktober 2005, 18:24
Hopelijk klinken ze evengoed als ze er uitzien.

vulvasonic
21 oktober 2005, 23:14
DANK ACAJOU!

Geweldig. Maakt me geen reet uit hoe het klinkt, maar ik zou graag het spul promoten in Nederland. Mmmmmmm :D

Acajou
22 oktober 2005, 09:36
Geen dank.

Ik vind de prijzen eigenlijk heel erg mee vallen, er vanuit gaande dat het kwaliteit is.

jacky
22 oktober 2005, 23:55
Tzuper geil (sorry net twee weken in duitsland gezeten)

Werkelijk om je vingers bij af te likken The looks are OK 8-)

1959SLP
23 oktober 2005, 02:28
WOW :o die Mercury. 8-)

fullorder
23 oktober 2005, 04:16
WTF??

GAS alert! :D

1959SLP
23 oktober 2005, 16:32
.... maar ik zou graag het spul promoten in Nederland. Mmmmmmm :D

Hell yeah, de Everly Bros in een leren jasje 8-) (en idd, met m`n danelectro :) )

fullorder
23 oktober 2005, 17:19
heeft iemand info kunnen vinden of deze meubelstukken ook naar nederland komen of zelfs geimporteerd worden?

Dude
24 oktober 2005, 12:09
meubelstukken ja... zo zou ik ze ook omschrijven !

vind het wel echt SUPERCOOL trouwens

ik heb ook een tijdje zitten denken om zelf een retro uitzient combootje te maken van mn jcm800 combo maar goed, die is dr nu niet meer

fullorder
24 oktober 2005, 12:27
Ik heb ff gemaild met die knakker ("hallo, met knakker?" voor insiders ;) ) die deze geile ampjes bouwt en hij verstuurt dus ook naar Nederland. Helaas krijg je 'm dan wel met dezelfde Output Trafo en zul je dus een adapter moeten gebruiken voor 230 V. Op zich niet zo'n ramp natuurlijk....

Dude
24 oktober 2005, 12:55
Ik heb ff gemaild met die knakker ("hallo, met knakker?" voor insiders ;) ) die deze geile ampjes bouwt en hij verstuurt dus ook naar Nederland. Helaas krijg je 'm dan wel met dezelfde Output Trafo en zul je dus een adapter moeten gebruiken voor 230 V. Op zich niet zo'n ramp natuurlijk....

Wow....

godverdomme net een Koch gekocht en nu alweer aan het bedenken hoe ik aan geld moet komen voor zon ding

ik ben verslaafd hoor, echt

fullorder
24 oktober 2005, 14:14
Wow....

godverdomme net een Koch gekocht en nu alweer aan het bedenken hoe ik aan geld moet komen voor zon ding

ik ben verslaafd hoor, echt

:D :D
dat is heel normaal hier hoor, daar lijden we allemaal aan. je kunt er gewoon over praten ;)
maar dan verkoop je toch gewoon die koch weer? of heb je 'm nieuw geKOCHt? sorry, flauwe grap.

Mr.Jay
24 oktober 2005, 17:20
Ik heb ff gemaild met die knakker ("hallo, met knakker?" voor insiders ;) ) die deze geile ampjes bouwt en hij verstuurt dus ook naar Nederland. Helaas krijg je 'm dan wel met dezelfde Output Trafo en zul je dus een adapter moeten gebruiken voor 230 V. Op zich niet zo'n ramp natuurlijk....

hebben ze in de US andere OT's ??? :wink:
Te gek mooie amps zijn 't i.i.g. !!

JaY

PeeVee
24 oktober 2005, 18:09
Helaas krijg je 'm dan wel met dezelfde Output Trafo en zul je dus een adapter moeten gebruiken voor 230 V.

Je bedoelt Power Trafo denk ik (zat "dubbel" met Jay zie ik nu). De powertrafo transformeert de netspanning naar de benodigde "buizenspanning". Omdat we hier iets tussen de 220 en 240 VAC (wisselspanning) uit het lichtnet halen en in de VS iets tussen de 110 en 120, zal je een voedingstrafo met primair een 220/240 VAC aansluiting moeten hebben, fysiek een andere winding dus. De uitgangs trafo zit tussen de eindbuizen en de speakeruitgang en dat kan gewoon zo blijven. Volgens mij gebruikt die meneer gewoon Hammond en zelfs Weber trafo's die volgens mij ook als "Euro version" te leveren zijn (met 220 en 240 VAC primaire aansluiting). Een compacte 300W stepdown trafo koop je overigens voor een paar tientjes (ik gebruik er eentje voor een tweed Twin en voor een brownface Pro). Link staat hier al ergens in het forum.

taylor
25 oktober 2005, 12:04
wel erg cool spul zeg. zou het zelf niet kopen maar wel erg cool.

op het podium moet zoiets ook wel appart zijn voor het publiek dan zo van wat heeft die dan staan???????

fullorder
25 oktober 2005, 12:54
Je bedoelt Power Trafo denk ik (zat "dubbel" met Jay zie ik nu).

Bedoelde ik ook, typefout van mij, sorry. Had 'm ook al gespot, maar kon 'm niet meer wijzigen. :oops:

1959SLP
25 oktober 2005, 13:01
wel erg cool spul zeg. zou het zelf niet kopen maar wel erg cool.

op het podium moet zoiets ook wel appart zijn voor het publiek dan zo van wat heeft die dan staan???????

Ik vind ze te gek voor gewoon in de woonkamer. Danelectrootje d`r naast en huppa 8-) man.

fullorder
25 oktober 2005, 18:06
wel erg cool spul zeg. zou het zelf niet kopen maar wel erg cool.

op het podium moet zoiets ook wel appart zijn voor het publiek dan zo van wat heeft die dan staan???????

Ik vind ze te gek voor gewoon in de woonkamer. Danelectrootje d`r naast en huppa 8-) man.

juistem, ik zie ook nog wel eens een mooie huiskamerversterker mijn kant op komen. op het podium is ook wel erg cool, maar met zo'n design meubel zou ik toch een beetje angstig worden van het gesleur en gesleep met m'n amp. en probeer maar eens een flightcase te maken voor zo'n schuine speakerkast. voorlopig toch maar een amp waarop een krasje of los tolex meer of minder niet zo veel scheelt. pas als ik hoogpolig tapijt op het podium kan regelen komt er ook zo'n electrosonic bij. ;)

taylor
26 oktober 2005, 11:50
ja wel erg mooi spul maar ik weet er verder niks van qua sound bedoel ik dan als ding niet goed of erg goed klinkt komt die erbij niet in....

fullorder
26 oktober 2005, 18:04
ja wel erg mooi spul maar ik weet er verder niks van qua sound bedoel ik dan als ding niet goed of erg goed klinkt komt die erbij niet in....

ik weet het ook niet, maar ik heb er wel alle vertrouwen in. zover ik in kan schatten als amp-knutsel-leek worden er in ieder geval goede parts gebruikt in het circuit alsmede goede speakers. ik heb ook het idee dat de kleinere amps gebaseerd zijn op circuits van oude tweed fenders dus dat staat me ook wel aan.

Shifty
28 oktober 2005, 09:18
GAAAF!! Zwaar RETRO, Geweldig! :-D

Zo'n ding wil ik er wel bij hebben! Stel je voor dat je met zo'n ding op 't podium staat! Lekker rock 'n roll! COOL 8-)

Dude
29 oktober 2005, 17:45
maar eeeuh

een beetje knutselaar kan zon kast prima zelf bouwen hoor, om je bestaande versterker heen.

Je trekt gewoon het versterker gedeelte uit je top of combo en knutselt een eind weg, dat lijkt me nou leuk om te doen