PDA

View Full Version : Chorus RC-99 vs. Voodoo Lab



BartL
21 oktober 2005, 10:30
Paar dagen geleden een hele kleine review getyped, maar het forum wertke toen niet.

Tsja, waar moet ik beginnen? :razz:

Vanmorgenvroeg kwamen beide pedalen (samen met de Sparkle drive, ook een vet pedaal) binnen. Ik heb ze meteen maar even naast elkaar gezet. De grootste verschillen:

Analog Chorus:
- Heel erg dik.
- Het geluid neigt meer naar een ongeduldige Flanger dan naar een chorus.
- Lichte volumeboost.
- Erg simpel, 2 knoppen.
- True bypass.
- Niet echt veelzijdig, maar een super-sound. Maar dat van die supersound wist ik al 8-)

RC-99:
- Wat subtieler dan de VL.
- Een echte chorus. Als je de delay time & mix helemaal opendraaid en de speed & depth heel zuinig insteld klinkt het allemaal netwat voller...alsof iemand met je mee aan het spelen is. Erg handig bij solo's denk ik, zonder het (af en toe) irritante van een delay. Delay komt niet altijd even mooi uit in solo's anyway...
- Ook een lichte boost, maarminder dan de VL.
- Minder simpel en een stuk veelzijdiger dan de VL.
- Niet true-bypass.
- Erg veelzijdig (herhaling) en ook een supersound 8-)
- Iets breder inzetbaar dan de VL.




Uiteraard moet één van beiden het veld weer ruimen, er moet immers nog een (misschien phaser &) wahwah bijkomen.

Mochten jullie nog vragen hebben...post maar raak :razz:
De Voodoolab is alweer verkocht trouwens...dus: "Niet meer bellen/sms'en, dit is een herhaling." :-D

Quink
21 oktober 2005, 14:10
De RC99 lijkt mij ook wel een fijn pedaal. Dus Bart, als je hem wegdoet hoor ik het wel. :wink:


Eind volgende week misschien?





























Of redt je het niet zo lang?


:razz: :-D

Mitch
21 oktober 2005, 17:27
De RC99 is fantastisch, ik kan het niet vaak genoeg zegge. En Bart weet dat ik 'm kom slaan als -ie 'm wegdoet, dus je kans is verkeken, Quink :wink:

BartL
21 oktober 2005, 18:41
:-D :-D Sorry Quink...je leest het 8-)

Quink
21 oktober 2005, 20:12
Godver, ik haat jullie. Alle twee. Heeeel erg.



:D

Mitch
21 oktober 2005, 23:36
Ebay Duitsland in de gaten houden en geduldig zijn, komt 't allemaal goed. :listen:

BartL
22 oktober 2005, 09:49
Godver, ik haat jullie. Alle twee. Heeeel erg.



:D
Ik weet het goed gemaakt...
Je krijgt een Tubeman 2 & Voodoolab Sparkle drive van me. Voor een leuk prijsje :-D

youngcoby
22 oktober 2005, 10:02
Op Ebay USA komen ze ook af en toe voorbij: laatst nog een gezien voor iets over de 100 $.

De mijne: een week later: ongeveer 80$

:)

Mitch
22 oktober 2005, 10:40
Nette prijs en gefeliciteerd ermee !

BartL
24 oktober 2005, 19:10
Joow, paar dagen verder met de RC-99. Nu merk ik (omdat ik hem in de loop van mijn mesa heb hangen) dat hij wat volume wegsnoept.

Volgende opstelling: FX-send > HWA 3TB > RC-99 > HWA 3TB > fx return. Als ik het pedaal uit heb staan en schakel de loop in en uit merk ik dater een klein volumeverschil is als de loop is ingeschakeld. Dit verschil is ook aanwezig als ik de RC aan heb. als ik het pedaal VOOR de preamp heb, hoor je hier niets van en snoept hij ook geen volume weg.

Enig idee of ik hier iets aankan doen? (weerstande vervangen?) Anders koop ik misschien een behringer eq-700 om naast de RC-99 in de loop te zetten, zodathij het volume weerwat opkrikt (ging namelijk perfect met mijn GE-7).


...een hele hoop gelul over een heel klein probleempje :-D

Mitch
24 oktober 2005, 20:14
Dit probleem herken ik niet. Ik heb 'm vroeger voor de pre amp gehad en nu in de loop, maar bij beiden geeft -ie een hele kleine boost in het laag, zij het in de loop iets minder. Ik heb alleen een seriële llop. Je Mesa heeft wellicht een parallelle loop ? Maar ja, zou niet uit moeten maken.


Overigens wel een stukbetere topic titel trouwens, dit nodigt wel meer uit tot lezen :wink:

BartL
24 oktober 2005, 21:54
OK! Oorzaak is achterhaald, het waren de kabeltjes/pluggen...fjiew :roll: :)

Leest verder en help :-D :
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65529

BartL
26 oktober 2005, 01:01
Overigens wel een stukbetere topic titel trouwens, dit nodigt wel meer uit tot lezen :wink:
De vorige topictitel was uit een "slechte periode" van het forum...meteen aangepast toen het forum het toeliet :-D