PDA

View Full Version : Ze blijft bij me..



renier
21 oktober 2005, 10:22
een paar dagen geleden kwam er nog iemand kijken voor de ibanez RG 560 die ik te koop had staan.
uiteindelijk niet gekocht. stom, ik had net van te voren nieuwe snaren erop gelegd en dat speelt natuurlijk niet lekker, voor de snaren uitgerekt zijn.

ik maakte er nog 350 euro van, maar no go. die man had verder ook niet zeo gek veel verstand van bijvoorbeeld elementen, anders had hij geweten dat alleen de pups en brug samen dat waard waren.

maar goed, om een lang verhaal kort te maken: toen ik er toch nieuwe snaren op gelegd had, ook meteen maar even de hals licht opgeschuurd, hals gesteld en geintorneerd. en toen ik daarmee klaar was, kreeg ik voor het eerst in jaren weer eens zin om even lekker te shredden. en DAMN! wat kan die gitaar dat goed! ik blijf nog steeds vinden dat superstrats karakterloze , un-coole gitaren zijn, maar als je alleen maar op het spelen en het geluid let: wauw!


anyways; ik haal hem lekker van internet af, en laat hem mooi bij mij aan de muur hangen, voor als ik weer eens een dikke Shred aanval krijg, of gewoon iets moet spelen dat te technisch is om op een van mijn andere gitaren voor elkaar te krijgen. het blijft gewoon een toppertje, ook al is ze niet meer helemaal mijn type...

fok de verkoop! ik verkoop vanaf nu geen gitaren meer, ik koop ze alleen nog maar.. ik heb mijn portie e-mailen en bellen met iedereen en z'n moeder wel gehad, vooral omdat uiteindelijk niemand cash heeft of daadwerkelijk komt opdagen.
dit was de eerste keer dat ik van plan was een gitaar te verkopen, en verdomd als het niet de laatste keer was!

zo, dat lucht op!

BartL
21 oktober 2005, 10:26
350? 8-) :-D








:razz:
Maar inderdaad...als je denkt dat je er spijt van gaat krijgen: Niet doen! Dat heb ik ooit gehad met een analog chorus die ik weg heb gedaan. Ik heb er momenteel weer eentje verkocht, maar ik heb nu een RC-99; vandaar.

waayer
21 oktober 2005, 10:32
een paar dagen geleden kwam er nog iemand kijken voor de ibanez RG 560 die ik te koop had staan.
uiteindelijk niet gekocht. stom, ik had net van te voren nieuwe snaren erop gelegd en dat speelt natuurlijk niet lekker, voor de snaren uitgerekt zijn.

ik maakte er nog 350 euro van, maar no go. die man had verder ook niet zeo gek veel verstand van bijvoorbeeld elementen, anders had hij geweten dat alleen de pups en brug samen dat waard waren.

maar goed, om een lang verhaal kort te maken: toen ik er toch nieuwe snaren op gelegd had, ook meteen maar even de hals licht opgeschuurd, hals gesteld en geintorneerd. en toen ik daarmee klaar was, kreeg ik voor het eerst in jaren weer eens zin om even lekker te shredden. en DAMN! wat kan die gitaar dat goed! ik blijf nog steeds vinden dat superstrats karakterloze , un-coole gitaren zijn, maar als je alleen maar op het spelen en het geluid let: wauw!


anyways; ik haal hem lekker van internet af, en laat hem mooi bij mij aan de muur hangen, voor als ik weer eens een dikke Shred aanval krijg, of gewoon iets moet spelen dat te technisch is om op een van mijn andere gitaren voor elkaar te krijgen. het blijft gewoon een toppertje, ook al is ze niet meer helemaal mijn type...

fok de verkoop! ik verkoop vanaf nu geen gitaren meer, ik koop ze alleen nog maar.. ik heb mijn portie e-mailen en bellen met iedereen en z'n moeder wel gehad, vooral omdat uiteindelijk niemand cash heeft of daadwerkelijk komt opdagen.
dit was de eerste keer dat ik van plan was een gitaar te verkopen, en verdomd als het niet de laatste keer was!

zo, dat lucht op!


Laat het een wijze les zijn :B

waayer
21 oktober 2005, 10:33
een paar dagen geleden kwam er nog iemand kijken voor de ibanez RG 560 die ik te koop had staan.
uiteindelijk niet gekocht. stom, ik had net van te voren nieuwe snaren erop gelegd en dat speelt natuurlijk niet lekker, voor de snaren uitgerekt zijn.

ik maakte er nog 350 euro van, maar no go. die man had verder ook niet zeo gek veel verstand van bijvoorbeeld elementen, anders had hij geweten dat alleen de pups en brug samen dat waard waren.

maar goed, om een lang verhaal kort te maken: toen ik er toch nieuwe snaren op gelegd had, ook meteen maar even de hals licht opgeschuurd, hals gesteld en geintorneerd. en toen ik daarmee klaar was, kreeg ik voor het eerst in jaren weer eens zin om even lekker te shredden. en DAMN! wat kan die gitaar dat goed! ik blijf nog steeds vinden dat superstrats karakterloze , un-coole gitaren zijn, maar als je alleen maar op het spelen en het geluid let: wauw!


anyways; ik haal hem lekker van internet af, en laat hem mooi bij mij aan de muur hangen, voor als ik weer eens een dikke Shred aanval krijg, of gewoon iets moet spelen dat te technisch is om op een van mijn andere gitaren voor elkaar te krijgen. het blijft gewoon een toppertje, ook al is ze niet meer helemaal mijn type...

fok de verkoop! ik verkoop vanaf nu geen gitaren meer, ik koop ze alleen nog maar.. ik heb mijn portie e-mailen en bellen met iedereen en z'n moeder wel gehad, vooral omdat uiteindelijk niemand cash heeft of daadwerkelijk komt opdagen.
dit was de eerste keer dat ik van plan was een gitaar te verkopen, en verdomd als het niet de laatste keer was!

zo, dat lucht op!


Laat het een wijze les zijn :B

Quink
21 oktober 2005, 11:27
ik heb mijn portie e-mailen en bellen met iedereen en z'n moeder wel gehad, vooral omdat uiteindelijk niemand cash heeft of daadwerkelijk komt opdagen.

:-D Heel herkenbaar! Je wordt er zo ongelofelijk moe van. Enerzijds word ik er een beetje treurig van, anderzijds moest ik ook wel erg lachen om je verhaal. Kan me helemaal voorstellen hoe je af en toe met stoom uit de oren door je kamer loopt na de zoveelste "Heeeej, ikkoophemvoor200, wanneerkanikhemophalen" reactie, of iemand die alles van de gitaar wil weten, incl de namen van de arbeiders die hem in elkaar hebben gezet, en in welk jaar de bomen die het hout hebben geleverd zijn geplant. En uiteindelijk in email nr. 25 laat weten dat hij eigenlijk geen geld heeft want hij moet een nieuw loopwiel voor zijn hamster kopen.

Annyway, veel plezier met je RG! :D

renier
21 oktober 2005, 11:36
:-D Heel herkenbaar! Je wordt er zo ongelofelijk moe van. Enerzijds word ik er een beetje treurig van, anderzijds moest ik ook wel erg lachen om je verhaal. Kan me helemaal voorstellen hoe je af en toe met stoom uit de oren door je kamer loopt na de zoveelste "Heeeej, ikkoophemvoor200, wanneerkanikhemophalen" reactie, of iemand die alles van de gitaar wil weten, incl de namen van de arbeiders die hem in elkaar hebben gezet, en in welk jaar de bomen die het hout hebben geleverd zijn geplant. En uiteindelijk in email nr. 25 laat weten dat hij eigenlijk geen geld heeft want hij moet een nieuw loopwiel voor zijn hamster kopen.

Annyway, veel plezier met je RG! :D

exact, ik heb op dit moment ook een auto te koop (heb een leasebak, Woohoo!) en daarbij is het nog een factor 2374 erger.. echt waar, wat een gekloot.

na 12 emails, 5 telefoontjes en een testrit (waarvoor ik godgloeiende met een noodgang naar huis heb moeten scheuren om op tijd te komen) laat mevrouw weten dat ze haar vader nog niet verteld had dat ze een auto ging kopen.. en dat was op zich niet zo erg, maar die moest hem wel betalen.. einde verhaal dus.

helemaal mooi: vraagprijs is 1500 euro, gozer mailt me: ikbetaal1350duzzzehhh.. woon in denhaag wanneer kun je hem komen brengen?..

wat een ongelofelijk klophout..



ik heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt aan hetvragen van info terwijl ik eigenlijk niet in de positie was om een koop te sluiten, en dat heb ik nu wel afgeleerd.

waayer
21 oktober 2005, 11:43
:-D Heel herkenbaar! Je wordt er zo ongelofelijk moe van. Enerzijds word ik er een beetje treurig van, anderzijds moest ik ook wel erg lachen om je verhaal. Kan me helemaal voorstellen hoe je af en toe met stoom uit de oren door je kamer loopt na de zoveelste "Heeeej, ikkoophemvoor200, wanneerkanikhemophalen" reactie, of iemand die alles van de gitaar wil weten, incl de namen van de arbeiders die hem in elkaar hebben gezet, en in welk jaar de bomen die het hout hebben geleverd zijn geplant. En uiteindelijk in email nr. 25 laat weten dat hij eigenlijk geen geld heeft want hij moet een nieuw loopwiel voor zijn hamster kopen.

Annyway, veel plezier met je RG! :D

exact, ik heb op dit moment ook een auto te koop (heb een leasebak, Woohoo!) en daarbij is het nog een factor 2374 erger.. echt waar, wat een gekloot.

na 12 emails, 5 telefoontjes en een testrit (waarvoor ik godgloeiende met een noodgang naar huis heb moeten scheuren om op tijd te komen) laat mevrouw weten dat ze haar vader nog niet verteld had dat ze een auto ging kopen.. en dat was op zich niet zo erg, maar die moest hem wel betalen.. einde verhaal dus.

helemaal mooi: vraagprijs is 1500 euro, gozer mailt me: ikbetaal1350duzzzehhh.. woon in denhaag wanneer kun je hem komen brengen?..

wat een ongelofelijk klophout..



ik heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt aan hetvragen van info terwijl ik eigenlijk niet in de positie was om een koop te sluiten, en dat heb ik nu wel afgeleerd.




Waarom schuldig voelen hoe meer je vraagt hoe meer je te weten komt
is altijd makkelijk als je dan toevallig wel wat meer centjes kan besteden.
Je moet natuurlijk geen afspraken gaan maken terwijl je het toch niet kan kopen.

waayer
21 oktober 2005, 11:45
oeps, is het te lezen?

RS-Rik
21 oktober 2005, 12:01
Ik maakte er nog 350 van...

Man dat ding is 450 nieuw.

Marc Oblivian
21 oktober 2005, 12:09
Hmmm...RG 560...worden die dan nog gemaakt???

renier
21 oktober 2005, 12:37
Ik maakte er nog 350 van...

Man dat ding is 450 nieuw.



een kleine tip. RS-Rik: als je zo'n grote waffel opzet, zou ik eerst maar eens wat meer leren over gitaren. je lult namelijk ontzettend uit je aars.

punt 1 zijn oudere RG's (begin jaren 90) simpelweg beter; betere constructie, snellere hals, betere brug (Edge)
punt 2 zit in deze gitaar voor 250 euro aan topelementen (dimarzio super dis, Duncan SSL-1, Duncan JB Junior)
punt 3 is de nieuwprijs van een huidige RG uit dezelfde serie meer dan 2 x zoveel dan jij nu noemt. in een nederlandse zaak kost een RG 1570 ongeveer 950 euro. en dan heb je dus een model dat bagger elementen heeft.



natuurlijk kun je een RG kopen voor 450 euro, maar als jij het verschil niet weet tussen een huidige RG van die prijs, en de gitaar die ik aanbood, zou ik maar eens even stoppen met posten en een tijdje naar de grote jongens luisteren, kun je nog eens wat leren.


@ Marc, nee die wordt niet meer gemaakt..

olaf reijnders
21 oktober 2005, 13:05
Bij linkshandigen (ik ben n.l. linkshandig) heb ik bijna nooit zulke problemen. Wel koopjesjagers, maar als ze eenmaal naar een instrument gaan kijken, komt de deal in de regel wel rond. Weegt natuurlijk wel mee dat linkshandige instrumenten heel schaars, of soms zeldzaam zijn.

jozum
21 oktober 2005, 13:40
Ik ben het met olaf eens (ben ook lh). Je zou dus kunnen zeggen dat de grootte van de markt ervoor zorgt dat het moeilijker is om een koop te sluiten, terwijl het juist makkelijker is om geïnteresseerden te vinden.

jozum

ps olaf speel je alleen bas of ook gitaar?

urezna
21 oktober 2005, 13:58
tja, die RG560's zijn gewoon werkpaarden, betrouwbaar en spelen erg fijn!!! ik doe de mijne ook niet weg hoor! was destijds een nieuwprijs van 1800 gulden geloof ik, in '87, maar bij inruil werd er niet meer dan 500 gulden voor gegeven, nou, dat doen we dus niet he? ;-)

Quink
21 oktober 2005, 14:06
was destijds een nieuwprijs van 1800 gulden geloof ik, in '87,

Tikje lager. Adviesprijs was (excl. koffer) zo'n Fl.1350,-. In de meeste winkels ging er dan nog wel wat vanaf.

olaf reijnders
21 oktober 2005, 14:06
Tja, die rg's en voornamelijk de japanners, zijn goede gitaren waarvan ook ontzettend veel van zijn gebouwd. Het probleem van veel gebouwde gitaren is dan ook dat ze 2e hands niet veel opleveren.

Bigfoot414
21 oktober 2005, 16:26
Als ik jou was zou ik dan wel ff mn sig veranderen...

Nou lijkt het alsof ie nog steeds te koop staat...

Anavrin
21 oktober 2005, 17:10
[
exact, ik heb op dit moment ook een auto te koop (heb een leasebak, Woohoo!) en daarbij is het nog een factor 2374 erger.. echt waar, wat een gekloot.

na 12 emails, 5 telefoontjes en een testrit (waarvoor ik godgloeiende met een noodgang naar huis heb moeten scheuren om op tijd te komen) laat mevrouw weten dat ze haar vader nog niet verteld had dat ze een auto ging kopen.. en dat was op zich niet zo erg, maar die moest hem wel betalen.. einde verhaal dus.

helemaal mooi: vraagprijs is 1500 euro, gozer mailt me: ikbetaal1350duzzzehhh.. woon in denhaag wanneer kun je hem komen brengen?..

wat een ongelofelijk klophout..



ik heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt aan hetvragen van info terwijl ik eigenlijk niet in de positie was om een koop te sluiten, en dat heb ik nu wel afgeleerd.

Daar heb ik nou totaal geen last van....
Ik heb dus ook een auto te koop staan, heeft er al meer dan 800 man op die advertentie gekeken, en heb ik nou pas 1 vraag van iemand:
Zit er stuurbekrachtiging op?

Euh, nee... was dat in 1989 al uitgevonden dan???
Verder is het wel huilen met de pet op. Zijn we vandaag naar de garage geweest om voor een leuk klein dieseltje te kijken (want we rijden toch veel meer dan gedacht), willen ze er daar ook geen drol voor geven :-(

Verder weer ontopic, ik reageer alleen op advertenties als ik het kan betalen, en als ik het echt wil hebben. Ik wil altijd wel een paar dingen vooraf weten, en prijsafspraken maken doe ik voor ik ga kijken. Je hebt er ook wel eens van die lijers bij die dan via de mail zeggen:

OK gast, ik geef je er 100 euro voor, en als ze dan komen kijken nog meer korting willen.

Ik zeg ook altijd eerlijk vantevoren of ergens beschadigingen zitten, of dat er iets niet werkt, zodat je niet allemaal van die zeikerds aan de deur krijgt die dan gaan zeuren over een klein krasje.

AART
23 oktober 2005, 17:33
Prima plan, dat zijn echt prima gitaren, ik hbe mijn RG750 gelukkig wel voor een redleijk bedrag kunnen verkopen toen.

Maar nu verkoop ik bijv. op marktplaats een Electro Voice EV 12L speaker,
die zijn zeker 150 waard en ik heb nu 2 mensen die geboden hebben, 50 en 65 euro, het is idd erg triest, das een dere van wat ik ervoor wil en dan denken ze ook og dat ik ga reageren... :-? :evil: