PDA

View Full Version : Probleem met Mark IV - Goede amptech gezocht omgeving Arnhem



AART
20 oktober 2005, 22:40
Ja, ik hier weer, dit keer niet met een Tina topic.

Ik heb de Mark IV nu een week. Hij bevalt me echt prima.
Alleen had ik vanavond ineens een probleem dat zich niet eerder voor
heeft gedaan, namelijk dat de kanaalschakeling het niet doet. De
draaischakelaar pakt alleen nog het lead kanaal als hij op footsitwch
staat en als ik de footswitch aansluit werken alleen de knoppen voor EQ
en FX.
Ik vroeg me af of iemand dit al eerder heeft gehad of het probleem kent en hier een oplossing voor
heeftt?
Dit is de eerste keer namelijk dat ik de schakelaar op de versterker
gebruik in plaats van de footswitch, dus ik weet verder niet wat ik er
mee aan moet.

BTW: stel hij moet gerepareerd worden, kan ik dan het beste naat voerman gaan(importeur) of het laten doen door een goede amptech hier in de buurt?

Alvast erg bedankt voor de hulp,

Aart

AART
20 oktober 2005, 23:44
BTW: weet iemand een goede ampreparateur in de buurt van arnhem die niet te duur is?


:cry:

Elektrik_Sixx
21 oktober 2005, 00:24
Stockenhof in de buurt van Nijmegen schijnt wel ok te zijn.

http://www.stockenhof.nl/


Breng hem in ieder geval nooit naar FNS/Marble Amps in Renkum. Dat kost je veel geld en je Boogie wordt er niet beter door.

LordRiffenstein
21 oktober 2005, 10:30
Hoe staat je switch op de achterkant? Heb je de footswitch aangesloten voor je de versterker opzette en voor je de schakelaar goed zette?

AART
21 oktober 2005, 11:03
de switch reageert gewoon niet, als ik iets onder fs selecteer gaat ie op lead, en als je hard drukt(net uitgevonden) kan je hem ook op Rhy 2 krijgen, n u weet ik dus wel zeker dat de schakelaar ontwricht is ofzo of dat er een contactje los zit.

maar FNS dacht ik juist dat ze goed waren, maarja, bedankt voor de tip, je bespaart me een hoop ellende zo.

Ik zal stockenhof eens bellen volgende week.

Bedankt voor alle reacties.

Iceman
21 oktober 2005, 11:13
Oke, eerst checken:

- Het is de bedoeling dat je de footswitch alleen gebruikt als de draaischakelaar/kanaalschakelaar achterop ook op "footswitch" staat.
Nu zullen alle functies op de footswitch moeten werken.

- Als je de kanaalschakelaar achterop op "Lead" hebt staan zou de footswitch niet moeten werken. Misschien dat de effectloopfunctie en de eq het dan wel doen.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat de schakelaar achterop alleen "footswitch" en "Lead" pakt. Dat zou niet mogen. De schakelaar achterop 'overruled' de footswitch. Dus als je de schakelaar op R1 of R2 zet, moet die daar ook naartoe gaan.

Verkoper al gevraagd?

AART
21 oktober 2005, 12:49
de verkoper heb ik al gemaild, maar wat jij beschrijft doet ie dus niet, zet ik de schakelaar(met fs of zonder) op rhy 1 of rhy 2 of lead of fs zet doet ie niks, hij pakt alleen lead ergens als de schakelar in het niks staat(naar onderen).

AART
21 oktober 2005, 23:00
BUMP: het is nu vijwel zeker weten de switch die kapot is.. lag natuurlijk al voorhanden.

Maarja, DE HOOFDBVRAAG NU: Wire weet een goede amptech omgeving Arnhem die niet te duur is. FNS valt dus af, Stockenhof bel ik deze week nog denk ik.

Iceman
21 oktober 2005, 23:56
http://www.vanweelden.com/

In Apeldoorn. Eerg goed. Ik breng mijn versterkers nergens anders heen.

AART
22 oktober 2005, 14:34
http://www.vanweelden.com/

In Apeldoorn. Eerg goed. Ik breng mijn versterkers nergens anders heen.

Maar is die gast niet ontzettend duur?

vester86
22 oktober 2005, 15:15
tsja, heb je liever een kapotte amp, of een amp die voor een bedrag x het weer helemaal op en top doet......

AART
22 oktober 2005, 15:19
tsja, heb je liever een kapotte amp, of een amp die voor een bedrag x het weer helemaal op en top doet......

ja ok, naja, ik zal wel eens eerst bij stockenhof langsgaan, hij heeft nemelijk nog een klein probleempje (aan switch moet een nieuwe 3 standen in) en dat moet dus ook ff gebeuren, naja, fuck, ben zo wel weer een hoop geld kwijt.


Maarja, ik zal die twee reparateurs eens uitchecken en er een uitzoeken.

Bedankt voor alle hulp.

Iceman
22 oktober 2005, 22:16
Had de mijne nou gekocht.............. :wink:

Hoop dat ie weer helemaal top wordt.

Nocki
24 oktober 2005, 09:48
Nooit verkeerd om je amp weg te brengen naar de dokter... ben alijd erg blij geweest met mn amp de dokter en de rekening!!!!

NOcki

AART
24 oktober 2005, 16:54
Had de mijne nou gekocht.............. :wink:

Hoop dat ie weer helemaal top wordt.

als jij nou iets eerder met die nieuwe prijs was gekomen...

jij was eerst te duur.

Bovendien past die van jou niet in een rack.

AART
24 oktober 2005, 17:36
btw: weet iemand hoveel ene grote beurt ongeveer kost bij stockehof/van weelden?

AART
26 oktober 2005, 16:05
Nou, hij gaat 5 november naar van weelden, ben benieuwd, hij vond het kanaalschakelingsprobleem wel eng, aangezien hij laatst een nomad had gehad waar hij erg lang mee bezig was oor hij het vond.

Maar hopelijk is de kanaalschakeling bij de Mark IV iets simpeler geregeld.

Naja, ik heb er vertrouwen in na even op van weelden gezocht te hebben.... :)

jorgyporgy
19 december 2005, 16:08
Hoi Aart,

Heb met mijn MkIV hetzelfde probleem gehad. Bij mij waren het de interne relais. Je hoorde deze ook niet meer schakelen bij gebruik van de voetschakelaar of van de draaiknop achterop. Het enige wat ik heb gedaan is de versterker openmaken en met de stofzuiger ter plaatse van de relais gezogen. Mgl statische elecriciteit? Daarna het probleem niet meer gehad. De relais zitten aan de voorzijde achter de toonregeling knoppen.

Succes!

jorgyporgy
19 december 2005, 16:09
Hoi Aart,

Heb met mijn MkIV hetzelfde probleem gehad. Bij mij waren het de interne relais. Je hoorde deze ook niet meer schakelen (klikken) bij gebruik van de voetschakelaar of van de draaiknop achterop. Het enige wat ik heb gedaan is de versterker openmaken en met de stofzuiger ter plaatse van de relais gezogen. Mgl statische elecriciteit? Heb daarna het probleem niet meer gehad. De relais zitten aan de voorzijde achter de toonregeling knoppen.

Succes!

AART
19 december 2005, 17:53
Bedankt voor je reactie.

Maar hij staat nu bij van weelden ondertussen, en die heeft hem bijn ahelemala opgelapt, er was uiteindelijk ook veel meer mis dan alleen dat, zitten nu nieuwe voor en eind buizen in, een 3 standen schakelaar bij volume en een nieuwe slave knop en rhy 2 presence knop.

Orpheo
19 december 2005, 17:54
hoeveel was je in totaal kwijt?

ps: het is niet DE relais, maar HET relais :oops:

AART
19 december 2005, 18:23
hoeveel was je in totaal kwijt?

ps: het is niet DE relais, maar HET relais :oops:

in totaal ruim 300 word het.

Maar de vorige eigenaar betaald mee.

wytz
19 december 2005, 18:43
betaalt... :P

AART
19 december 2005, 18:47
betaalt... :P

pas op jij, je woont in de buurt!!!!!(je gaat naar de meeting trouwens? :wink: )

EpiCenturiesAWAy
19 december 2005, 19:35
hoeveel was je in totaal kwijt?

ps: het is niet DE relais, maar HET relais :oops:

in totaal ruim 300 word het.

Maar de vorige eigenaar betaald mee.

WOOT! waarom dat ?

AART
19 december 2005, 19:55
omdat hij net nieuw is.

"nieuw" in de zi van ik heb hem net, en de orige eigenaar zei dat ie ok was, niet helemal dus..

Nocki
19 december 2005, 20:10
Jammer dat ik de mijne toen niet verkocht. anders had je die zonder problemen gehad.

gelukkig is het allemaal goed gekomen!

EpiCenturiesAWAy
19 december 2005, 22:07
omdat hij net nieuw is.

"nieuw" in de zi van ik heb hem net, en de orige eigenaar zei dat ie ok was, niet helemal dus..

Ah, dan is het wel terecht :)
nog veel plezier dermé!

wytz
20 december 2005, 09:42
betaalt... :P

pas op jij, je woont in de buurt!!!!!(je gaat naar de meeting trouwens? :wink: )

als ik op 3 januari mn rijbewijs heb, dan ga ik naar de meeting ja....
en dan kunnen er mensen meerijden ! :) (wel in een suzuki alto)...
bassagent gaat dan waarschijnlijk ook met mij mee :)

AART
20 december 2005, 10:12
betaalt... :P

pas op jij, je woont in de buurt!!!!!(je gaat naar de meeting trouwens? :wink: )

als ik op 3 januari mn rijbewijs heb, dan ga ik naar de meeting ja....
en dan kunnen er mensen meerijden ! :) (wel in een suzuki alto)...
bassagent gaat dan waarschijnlijk ook met mij mee :)

hmm, heb je ruimte voor een gitaarkoffer en mij? scheelt eventueel een rit met die creepo uit nijmegen :-D

wytz
20 december 2005, 12:16
betaalt... :P

pas op jij, je woont in de buurt!!!!!(je gaat naar de meeting trouwens? :wink: )

als ik op 3 januari mn rijbewijs heb, dan ga ik naar de meeting ja....
en dan kunnen er mensen meerijden ! :) (wel in een suzuki alto)...
bassagent gaat dan waarschijnlijk ook met mij mee :)

hmm, heb je ruimte voor een gitaarkoffer en mij? scheelt eventueel een rit met die creepo uit nijmegen :-D

hehehe je bedoelt die halfbezopen zot? ja, een gitaarkoffer en jij en evt wat amps moet lukken. Maar erg comfortabel zit je niet, de alto is niet zo groot :P
en helaas; 4x12's oid zal niet gaan....

AART
21 december 2005, 16:04
4x12 heb ik niet
alleen een ibanez rg in koffer en een Mesa/Boogie Mark IV SMALL head :-D