PDA

View Full Version : functie van de compressor voor funk



the sure thing
20 oktober 2005, 21:29
Goedendag,

in een andere topic werd voor een funk-geluid een compressor aangeraden. In hoeverre is dat essentieel voor funk? En zo ja, zijn er verschillen tussen bijvoorbeeld de MXR dynacomp of de Boss CS2, beide gezien als goede compressors?

jpb
21 oktober 2005, 13:27
Ik zal een poging doen, vooral gebaseerd op eigen ervaring; iemand moet me dan maar corrigeren/aanvullen.
Funk accoorden/licks moeten strak gespeeld worden en vaak met nogal wat scherpte/treble. Timing is dus essentieel, en moeilijk. Iets te hard aanslaan is hierbij meteen hoorbaar. Om die pieken te verminderen werkt een compressor goed. Daarnaast geeft de compressor nog een lichte compressie (logisch :-? ) waardoor slecht getimede aanslagen minder duidelijk te horen zijn. Als derde is funk een percussieve slagtechniek en met wat compressie kun je dat accentueren.
Dat is IMO de reden dat comps. vaak gebruikt worden bij funk, vooral de wat meer populaire genres. In de jaren 60 hoor je eigenlijk weing comps; denk aan de slagpartij van Sexmachine/James brown. Ook bij de Average White Band (live) wordt volgens mij niet/nauwelijks met compressie gespeeld. Het geluid wordt daardoor retestrak, tenminste als je een hele goede timing hebt. B.v. Chic le Freak hoor je weer wel een compressor. Zelf vind ik het pressig om wat compressie te hebben, maar als ik een goede dag heb zet ik hem liever uit; klinkt dan veel feller of.............funkier :D

Op de pedalendag hebben we comps getest; de Boss-en kwamer er goed uit, vooral de 4-knops. Hadden geloof ik wel een mod erin, maar dat weet Dirk Hendrik wel.
Dyna Comp is alltime klassieker, kleurt wat meer, maar ik heb er zelf een en ben daar erg tevreden mee. Ik bedoel dan de oude pre-Dunlop zonder LED.

Dirk_Hendrik
21 oktober 2005, 13:45
Op de pedalendag hebben we comps getest; de Boss-en kwamer er goed uit, vooral de 4-knops. Hadden geloof ik wel een mod erin,


Dat was een Ibanez CP-9 met mod voor meer laag. :wink:

Mitch
21 oktober 2005, 17:30
Er is, als de zoekfunctie het doet op dit krakkemikkige forum, nog wel een topic te vinden. Zoek op Pedalendag, comps.

Ik vond de Bossjes duidelijk de zwakke broeders :D

jpb
21 oktober 2005, 17:43
Er is, als de zoekfunctie het doet op dit krakkemikkige forum, nog wel een topic te vinden. Zoek op Pedalendag, comps.

Ik vond de Bossjes duidelijk de zwakke broeders :D
Meen je dat nou? Ik kan me herinneren dat die oudere Boss (ik dacht 4-knops) met die mod ook erg goed klonk. Beter dan b.v. de Keeley die te squashy was.

Mitch
21 oktober 2005, 19:00
Nee joh, die van Radzies, die was kick :D

jpb
21 oktober 2005, 20:12
Nee joh, die van Radzies, die was kick :D
Ja die wat ook heel goed, helemaal vergeten; zeker verdrongen :D :D

Speeddemon
21 oktober 2005, 23:54
Nee joh, die van Radzies, die was kick :D
van wie?

Volgens mij heb ik die gozer gemist. Misschien was 't een wat stiller type.



:roll: :cool:

Lucky
22 oktober 2005, 10:37
Radzies

http://www.stevekaufmanart.com/images/NewImages/CrazyMan-01.jpg

OH NO!!!!
It's all coming back to me !!!


Redrum
redrum
redrum
redrum

jpb
22 oktober 2005, 12:25
Raddy is hoooooooooome!!!! :D

Speeddemon
22 oktober 2005, 13:20
psst, tussen neus en lippen door. Ik kwam hem laatst wel tegen in Breda! :o

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 13:50
psst, tussen neus en lippen door. Ik kwam hem laatst wel tegen in Breda! :o

http://www.slachtofferhulp.nl/

Lucky
22 oktober 2005, 15:54
:-D :-D :-D

Quink
22 oktober 2005, 16:36
Tssk, wat een gezeur allemaal. Ik persoonlijk vond het best wel handig.

Ik bedoel, tijdens zo'n wahwah shoot out heb ik *geen* tijd om een broodje te halen of naar de plee te gaan. :D

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 17:16
:seriousf: :seriousf:

Speeddemon
22 oktober 2005, 21:54
psst, D_H, 'zeurpiet' in 't Engels is whiner, niet winer. :wink:
een 'winer' is iemand die dames volgiet, maar niks te eten geeft. :lol:

robert-gitarist
22 oktober 2005, 22:13
Ik heb de Boss CS-3 gehad..Damn wat was ik blij dat ik van dat ding afwas zeg.. :o
Voormij totaal niet bruikbaar en vond het ding ook niet echt geweldig klinken voor andere stijlen moet ik zeggen...maar affijn dat was nog niet echt het probleem maar hij zuigte tone als de ziekte...niks voor mij en meteen weer weg gedaan na een week,ingeruilt voor een Boss SD-1 Super Overdrive :D
Heb wel een Alesis 3630 19" compresor en die is wel erg goed...en ja voor funky dingetjes is het wel grappig :D

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 22:20
psst, D_H, 'zeurpiet' in 't Engels is whiner, niet winer. :wink:
een 'winer' is iemand die dames volgiet, maar niks te eten geeft. :lol:

Ga binnenkort alle content even nalopen op typo's en andere meuk waar jullie over gaan zitten trutten.... :razz:

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 22:24
zuigte tone als de ziekte...niks voor mij en meteen weer weg gedaan na een week,ingeruilt voor een Boss SD-1 Super Overdrive :D

N.a.v. het Don Olivier topic daarover had ik er dus afgelopen week ééntje te logeren. Los van een grove ontwerpfout zuigt het ding zeker geen toon. Tijdens het werken aan het ding even snel nagemeten dat hij nagenoeg vlak is (in bypass) tot 200kHz. Boven die frequentie sukt hij wel toon trouwens :D

robert-gitarist
22 oktober 2005, 23:16
Nou bij mij zoog ie toon als een gek..Maar hebben boss pedalen wel meer last van hoorde ik? weet niet precies welke.
De Boss ME50 zuigt ook tone als de vinketering...mén..
Gebruikte zo straks ff de blues driver van de ME50,die zette ik drna weer af en trapte me uber metal in van Line6..daar bleef dus niks van overeind.als ik de Line6 rechtstreeks de versterker inprik zonder me50 is er niks aan de hand...

Dirk_Hendrik
22 oktober 2005, 23:52
Ik had het over die DS1. Niet over die CP3 :wink:

Speeddemon
23 oktober 2005, 00:19
Heb wel een Alesis 3630 19" compresor en die is wel erg goed...en ja voor funky dingetjes is het wel grappig :D
daar zou ik ook niet teveel mee te koop lopen.
In studio-kringen is de 3630 nog te min als boekensteun! :o

skanky
23 oktober 2005, 16:00
Heb wel een Alesis 3630 19" compresor en die is wel erg goed...en ja voor funky dingetjes is het wel grappig :D
daar zou ik ook niet teveel mee te koop lopen.
In studio-kringen is de 3630 nog te min als boekensteun! :o

Een 3630 is idd echt verschrikkelijk
Ik heb wel eens een AB-vergelijking gedaan met een 3630 en een behringer composer. De behringer klonk echt zoveel beter dan de alesis. Dat zegt waarschijnlijk wel genoeg dan over de 3630! :roll:





ps. Ik laat een 3630 niet eens binnen een straal van 3 meter van mn boeken komen! :razz:

robert-gitarist
23 oktober 2005, 16:25
oh ik heb helemaal geen problemen met die alesis..
maar tis een comp./noise gate en enige wat ik gebruik ervan is de noise gate..
Voor metal hoef je niet echt een comp. te hebben duz

the sure thing
23 oktober 2005, 18:23
.. thnx voor de opmerkingen tot nu toe. Dat Boss tone suckt, wist ik al lang, dus al mijn Boss meuk staat in een true bypass-schakeling. Maar goed: James Brown dus geen compresor, Le Freak wel compressor... Nog meer voorbeelden?

Speeddemon
23 oktober 2005, 19:17
naar mijn idee had AWB's "Pick up the pieces" WEL een compressor gaande voor de slaggitaar! :???:

Funk zonder comp: THe Meters (People Say, Cissy Strut)

Dirk_Hendrik
23 oktober 2005, 19:49
Dat Boss tone suckt, wist ik al lang

kreun....... kunnen lezen blijft een gave.
Maar m'n respect voor je goede oren. Klaarblijkelijk ken je alle Bosspedalen (dara je ze allen over één kam scheert) en ben je de enige wereldbewoner die boven de 200 Kilohertz kan horen. Heel knap. Doe er je voordeel mee.

Uchison
23 oktober 2005, 20:03
Heb compressie altijd als erg hinderlijk ervaren. Heb veel leiver dat alle 'onnauwkeurigheden' meer naar boven komen. Zo kan ik dus ook zelf, met mijn aanslag, steeds meer controlle hebben over de accenten..het is maar mijn idee...... :roll:

Nicci
23 oktober 2005, 20:46
Dat Boss tone suckt, wist ik al lang, dus al mijn Boss meuk staat in een true bypass-schakeling.

ik krijg de indruk dat je nogal wat pedalen gebruikt en dan is dat de belangrijkste oorzaak van het probleem. hoe meer je tussen gitaar en versterker zet, hoe hoger de afbreuk aan je signaal . . . daar heeft niet alleen Boss last van.

Dirk_Hendrik
23 oktober 2005, 22:48
Heb veel leiver dat alle 'onnauwkeurigheden' meer naar boven komen. Zo kan ik dus ook zelf, met mijn aanslag, steeds meer controlle hebben over de accenten..het is maar mijn idee...... :roll:

Maar helemaal gelijk. Ik had zelf meer behoefte aan eeen comp als piek limiter in akoestische (versterkte) sets waar de comp meer werkt als "beveiliging" tegen slecht geplaatste slagen.

Los daarvan,
Sommige klassieke geluiden vragen om een comp vanwege het zuigen van het ding. Denk aan country.

Uchison
24 oktober 2005, 17:55
Aha :D een compagnon :roll:

the sure thing
25 oktober 2005, 20:53
Maar m'n respect voor je goede oren. Klaarblijkelijk ken je alle Bosspedalen (dara je ze allen over één kam scheert) en ben je de enige wereldbewoner die boven de 200 Kilohertz kan horen. Heel knap. Doe er je voordeel mee.

He Dirk_Hendirk: ik zei dat Boss de tonen SUCKT: daar bedoel ik mee dat het signaal afvlakt, minder krachtig wordt, minder dynamiek heeft en dooier klinkt. Een soort van compressor dus :D :D ToneSUCKING heeft niets met het eventueel aantasten van het frequentiebereik te maken.

Nicci
26 oktober 2005, 13:10
daar bedoel ik mee dat het signaal afvlakt, minder krachtig wordt, minder dynamiek heeft en dooier klinkt.

ik denk dat Dirk dat ook bedoelt.

Dirk_Hendrik
26 oktober 2005, 13:27
ToneSUCKING heeft niets met het eventueel aantasten van het frequentiebereik te maken.

:o :o :o
Laat ik dat nou al jaren denken! Laten velen met mij dat nou al jaren denken!

Of zou het misschien kunnen zijn dat je zelf de definitie van tonesuk niet geheel duidelijk hebt??? :wink:

Speeddemon
26 oktober 2005, 13:31
Ik zal het je nog sterker vertellen,

volgens mij denkt de not_quite_sure_thing ( :razz: ) dat tone-suck ook gaat over de ACTIEVE status van 't pedaal (dus als ie echt aan staat)... :o

Het hele idee achter een EFFECT is dat ie je signaal aantast, wanneer het aanstaat! :roll:

the sure thing
26 oktober 2005, 23:19
.. moet ik het dan NOG een keer uitleggen? Ik dacht dat hier techneuten aan het woord waren…. Maar goed. Dirk_Hendrik ontkent dat Boss pedalen in de bypass/uit stand toon sucken. Zijn verklaring: Boss pedalen in de bypass stand houden alleen frequenties tegen van 200Khz en hoger en aangezien mensen deze frequenties niet kunnen horen (behalve ik :D ) suckt Boss in de bypass-stand geen toon. Mijn stelling is dat Boss-pedaaltjes WEL toon sucken, NIET in het frequentie-bereik, maar in de intentie/sterkte/hoeveelheid toon. Dat heeft niets met het frequentiebereik te maken.

Laat ik het anders formuleren: we doen een keer een test. We zetten 2 Boss pedaaltjes (in de uit/bypass-stand) in een keten tussen een kwaliteits-gitaar (Fender/Gibson)en een kwaliteits-versterker (buizen). We maken de opstelling ook zo dat de 2 Boss pedaaltjes door middel van een true-bypass schakelaar ook HELEMAAL uit de keten worden gehaald. Volgens Dirk_Hendrik zou ik dat verschil dus niet moeten kunnen horen, en ik beweer dat ik dat verschil wel duidelijk kan horen. Met name aan de manier hoe een aangeslagen toon uitsterft, kan ik duidelijk horen of de Boss pedaaltjes in- of uit de keten staan. Dan mag iemand anders de true bypass schakelaar bedienen: ik zeg dan of de pedaaltjes wel- of niet in de keten staan en diegene die de schakelaar bedient mag dan eerlijk zeggen of dat klopt.
:cool:

Nicci
26 oktober 2005, 23:37
volgens mij ontkent Dirk dat helemaal niet. hij stelt slechts dat het niet voor alle boss-pedalen even erg is.

veel pedalen (inclusief boss) hebben last van toon-verlies. als dat niet met frequenties te maken heeft, ben ik erg nieuwsgierig waar dat dan mee te maken heeft? volgens mij kan het alleen maar komen door een verzwakking van het signaal of van een selectief verzwakken van het signaal (bijvoorbeeld alleen laag). ik heb werkelijk geen idee wat jij bedoelt met 'intentie' en 'hoeveelheid toon'.

Speeddemon
27 oktober 2005, 00:10
NIET in het frequentie-bereik, maar in de intentie/sterkte/hoeveelheid toon. Dat heeft niets met het frequentiebereik te maken.
het is dan nog altijd AMPLITUDE-gebaseerd, en niet tijd-gebaseerd.

en we kunnen lang of kort lullen, maar 'toon' BESTAAT uit frequenties.

En ja, ik hoor bij verschillende Boss pedalen ook wel 't verschil tussen een gebypassed Boss pedaal in een TB loop die aan staat, of wanneer die TB Loop uit staat.

Meestal gaat het om een beetje 'artificiële toevoeging van hoog', en een verlies van complexiteit (ballen) in 't laag/mid.
Mijn inziens compleet frequentie-gerelateerd.

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 09:47
volgens mij ontkent Dirk dat helemaal niet. hij stelt slechts dat het niet voor alle boss-pedalen even erg is.


Mijn dank voor het goed lezen wat ik zeg.

@ sure thing,
Toen ik, afgelopen week, een DS1 aan mijn oscilloscoop had hangen heb ik ingangs en uitgangssignaal in beeld gezet en met elkaar vergeleken.

Verder heb je inderdaad met techneuten te doen. Goed gedacht. Al helemaal een reden om eens na te denken of je het wel bij het rechte eind hebt. Toon suk komt van tone sucking. Ga voor de zekerheid even na wat de betekenis van het engelse woord "tone" is in het perspectief van klankkarakter. Bijvoorbeeld dus die "tone" knop op he gitaar.

De twee zijn niet geheel hetzelfde (maar kom niet meteen met de zie je nou wel).
Door de hoeveelheid elektronica die er tussen hangt, in de bypass stand, bestaat op dat moment uit een tweetal buffers en een schakelfet. De verzwakking van dat circuit zal een procent of 5 zijn. Een frequentiesweep van 50 tot 200 kHz gaf die constante verzwakking continue weer. Daarnaast is het ding volledig fase recht. (geen faseverschuivingen dus).
Daar die 5 procent zowel in bypass als in effet modus aanwezig is heb je daar geen last van. Tot je met TB boxes in de weer gaat. Dan lijkt het alsof je ineens meer "tone" krijgt.
Let dus wel, constant en dus frequentieonafhankelijk. Dat heeft tot gevolg dat wat jij met een TB pedaal denkt te horen als toon suck in feite een altijd even sterke verzwakking is.

Ik durf het nog sterker te stellen,
Ik mod binnen 10 minuten een pedaal op zo'n manier dat je in je AB test je het pedaal met TB schakelaar continue als de non TB zult aanwijzen. Hoe? Door even het tophoog wat op te trekken. "Zie je wel, m'n tone is hier veel duidelijke aanwezig". Het gehoor is gemakkelijk te bedriegen.

Speeddemon
27 oktober 2005, 11:06
Ik durf het nog sterker te stellen,
Ik mod binnen 10 minuten een pedaal op zo'n manier dat je in je AB test je het pedaal met TB schakelaar continue als de non TB zult aanwijzen. Hoe? Door even het tophoog wat op te trekken. "Zie je wel, m'n tone is hier veel duidelijke aanwezig". Het gehoor is gemakkelijk te bedriegen.
pak 't laagmid beter aan, dat hoog douwt zo'n Boss bypass er zelf al bij (wat een beetje nep klinkt)

the sure thing
28 oktober 2005, 00:17
Het gehoor is gemakkelijk te bedriegen.
schreef Dirk_Hendrik. Dat klopt voor 100%. En daar zit 'm het verschil tussen een oscilloscoop en je oren. Ik heb gelukkig geen oscilloscoop in mijn pedalenbak :-D :-D :-D :-D Je strekking van je verhaal is duidelijk: zonder mod zuigt een Boss pedaaltje over het algemeen toon. Hoorbaar. Kanttekening: ik heb alleen ervaring met Boss pedaaltjes uit het Japan-tijdperk. Wellicht is er nu wat veranderd?

Speeddemon
28 oktober 2005, 00:19
[Kanttekening: ik heb alleen ervaring met Boss pedaaltjes uit het Japan-tijdperk. Wellicht is er nu wat veranderd?
:o
Die zuigen overal 't algemeen MINDER toon.
En met 9 Japanse Boss pedalen in bezit en 6 Taiwanese spreek ik uit ervaring.

een CE-2 is overigens wel een notoire tone-sucker.

Dirk_Hendrik
28 oktober 2005, 09:09
Dat klopt voor 100%. En daar zit 'm het verschil tussen een oscilloscoop en je oren. Ik heb gelukkig geen oscilloscoop in mijn pedalenbak :-D :-D :-D :-D Je strekking van je verhaal is duidelijk: zonder mod zuigt een Boss pedaaltje over het algemeen toon. Hoorbaar.

Je leest echt slecht! :o
De strekking van mijn verhaal is dus NIET dat een pedaal zonder mod toon zuigt. De strekking is dat ik een boss pedaal zo kan tweaken dat jij denkt dat dat de de ge-TB-de moet zijn omdat je oren je vertellen dat hij helderder/sprankelender klinkt.

Daarnaast heb ik ook geen scoop in m'n pedalenbak. Ik ben daarintegen wel geneigd m'n scoop eerder te vertrouwen dan m'n oren. M'n oren gaan niet niet boven de 20 khz (en gezien de leeftijd is het met 17 khz wel bekeken) en zijn ook niet in staat verschillen van minder dan 0,3 dB waar te nemen. Verder kan ik geen constante fasedraaiinng waarnemen.

the sure thing
28 oktober 2005, 22:45
Ik ben daarintegen wel geneigd m'n scoop eerder te vertrouwen dan m'n oren. Kijk. En daar gaat het mis. Gitaren en versterkers is een GEVOEL en geen wetenschap. De buizen zijn ooit verdrongen door de techneuten omdat buizen onbetrouwbaar waren, het signaal aantasten en inefficient waren. Meetbaar vervormen buizen het signaal enorm. Het OOR vertaalt die vervorming echter als warm, vet, vol enz enz. Maar goed... zullen we een keer een opstelling maken zoals ik beschreven heb? Kunnen we wetenschappelijk bekijken of ik goede oren/ een goed gevoel heb of niet :razz:

Nicci
28 oktober 2005, 23:02
je geeft het zelf al aan: het verschil tussen buizen en transistors is te meten.

Dirk_Hendrik
28 oktober 2005, 23:12
Kijk. En daar gaat het mis. Gitaren en versterkers is een GEVOEL en geen wetenschap. De buizen zijn ooit verdrongen door de techneuten omdat buizen onbetrouwbaar waren, het signaal aantasten en inefficient waren. Meetbaar vervormen buizen het signaal enorm. Het OOR vertaalt die vervorming echter als warm, vet, vol enz enz. Maar goed... zullen we een keer een opstelling maken zoals ik beschreven heb? Kunnen we wetenschappelijk bekijken of ik goede oren/ een goed gevoel heb of niet :razz:

Voor het eerste,
Ik zal de laatste zijn om die gevoel mojo factor te ontkennen. Er is ook geen hedendaagse buizentechneut die de invloed van buizen op geluid zal ontkennen. Je hebt daar een leuk argument maar je loopt er wel een jaar of 20 mee achter :wink:
Los daarvan,
Een vervorming van 15% is aanvaardbaar en niet storend-"elektronebuizen deel 1, philips technische bibliotheek, 1947"
- Buizen zijn inefficient en onbetrouwbaar. Daarnaast zuipen ze stroom en door de benodigde trafo's zijn de versterkers loodzwaar.

Wat betreft die wetenschappelijke methode om te kijken hoe goed je oren zijn, begin eens met een simpele gehoortest. Waarschijnlijk durf je de resultaten hier niet eens te posten uit schaamte. De meeste audiogrammen vallen slechter uit dan de eigenaar van het betreffende gehoor durft toe te geven. :D

Tenslotte,
Ik ga je nu verder gaar laten koken in je eigen sop. Niks mis met een discussie op argumenten maar op het moment dat het steeds verder richting doe mojo factor moet gaan (die er blijkbaar zonder meer met gemak exacte meetmethodes onderuit haalt) heb ik het gevoel dat ik toch tegen dovemansoren praat.

Lucky
29 oktober 2005, 12:10
De kern van wetenschap is juist om de perceptie die iemand bij een bepaald fenomeen heeft, empirisch te bewijzen.
dat is wat wetenschap is.

jij hoort een verschil, dat verschil kan er daadwerkelijk zijn maar je kunt het gedeeltelijk of zelfs geheel horen zonder dat het er is. omdat jouw perceptie van het gehoorde zo is.
De wetenschapper daarentegen zal tools ontwikkelen om zo los mogenlijk van die perceptie, meetbaar aan te tonen of dat het daadwerkelijk zo is.

Daar ligt volgens mij de kern van jullie discussie.

Wat een belangrijker "meetinstrument" is bij de overweging om een pedaal te kopen of niet, of om te bepalen of dat iets "beter klinkt" is een tweede....

Nicci
29 oktober 2005, 12:15
De kern van wetenschap is juist om de perceptie die iemand bij een bepaald fenomeen heeft, empirisch te bewijzen.
dat is wat wetenschap is.


dit dreigt een vreemd draadje te worden. de kern van wetenschap is 'meten = weten'. empirisch bewijs = ervaringsbewijs. proefondervinderlijk zeg maar.

jpb
29 oktober 2005, 13:56
De kern van wetenschap is juist om de perceptie die iemand bij een bepaald fenomeen heeft, empirisch te bewijzen.
dat is wat wetenschap is.


dit dreigt een vreemd draadje te worden. de kern van wetenschap is 'meten = weten'. empirisch bewijs = ervaringsbewijs. proefondervinderlijk zeg maar.
Empirisch = Proefondervindelijk. Het begrip "ervaring" is te vaag voor de wetenschap; tenzij empirisch getoetst :)

Nicci
29 oktober 2005, 14:11
als je er op staat me te herhalen, mag dat, maar voegt weinig tot niets toe . . . . :)

jpb
29 oktober 2005, 16:31
als je er op staat me te herhalen, mag dat, maar voegt weinig tot niets toe . . . . :)
Als voor jou "ervaringsbewijs" en "proefondervindelijk" hetzelde zijn, dan zijn we snel uitgeluld......

Nicci
29 oktober 2005, 16:46
proefondervinderlijk zeg maar.

the sure thing
30 oktober 2005, 13:38
Waarschijnlijk durf je de resultaten hier niet eens te posten uit schaamte en
Ik ga je nu verder gaar laten koken in je eigen sop.

Fijn dat we zo opbouwend en constructief bezig zijn meningen over een topic :o :o :o Voelt er hier zich iemand op z'n XXX getrapt?

Nicci
30 oktober 2005, 15:45
ik denk dat het komt omdat je een beetje uit je XXX loopt te kletsen.
als een pedaal de klank van je geluid beinvloed, dan is dit per defenitie meetbaar. dit heeft niets met 'mojo' te maken. en jij kletst daar al een tijdje omheen.

Dirk_Hendrik
30 oktober 2005, 20:12
Waarschijnlijk durf je de resultaten hier niet eens te posten uit schaamte en
Ik ga je nu verder gaar laten koken in je eigen sop.

Fijn dat we zo opbouwend en constructief bezig zijn meningen over een topic :o :o :o Voelt er hier zich iemand op z'n XXX getrapt?

nee,

Maar wat ik ook zeg, je komt toch met een tegenargument wat steeds meer op persoonlijke meningen is gegrond. Vandaar dat ik de discussie niet verder ga voeren. Ik denk dat Nicci dat vrij treffend bewoord heeft.

the sure thing
31 oktober 2005, 22:39
... EXCUSE ME!!!!! Wie is hier nou begonnen met persoonlijke opmerkingen te plaatsen :???: :???: Tsonge jonge zeg! Net een stel pubers hier op het forum. Een ding ben ik wel met je eens... Laten we deze topic maar sluiten voor wat het is. :roll: :roll: