PDA

View Full Version : Eric Johnsons Stratocaster



Roque
20 oktober 2005, 20:05
Heeft iemand de Eric johnson strat al uitgetest en betast?

Ik zit er zwaar op te gassen :razz:

marc_o
20 oktober 2005, 20:21
Dan zal ie nu wel stinken... :)

Roque
20 oktober 2005, 20:25
:-D

Maiden Michiel
20 oktober 2005, 22:31
Mooie strat!!

Les Paul
21 oktober 2005, 00:13
Ik heb hem vorige week uit kunnen proberen. Misschien wel de beste Strat die ik in mijn handen gehad heb. Kwaliteit is vergelijkbaar met CS. Speelt zalig en klinkt precies zoals je van een Strat verwacht. Elementen zijn geweldig.

RS-Rik
21 oktober 2005, 12:19
Dat ding stond laatst in een of ander gitaarblad en kreeg een lovende recensie.

Je moet wel een mooi sunburstje uitzoeken met een niet al te scherp contrast.. anders is 2 tone sunburst nie moooi

maestro_nl
21 oktober 2005, 22:35
@Les Paul
Waar heb je de EJ-strat getest?

Letsgo21
21 oktober 2005, 22:45
vlgns mij de meest complete strat op d markt, prachtige sound!! 8-)

Les Paul
22 oktober 2005, 09:57
@Les Paul
Waar heb je de EJ-strat getest?

Nederland Muziek in Almere

marc_o
22 oktober 2005, 23:37
Wat kosten ze eigenlijk?

Roque
23 oktober 2005, 18:26
1975Euries

Ik sprak zaterdag een vertegenwoordiger van Fender,
en die zei dat ze vergelijkbaar waren met de gitaren uit de Customshop.

Joppnl
23 oktober 2005, 21:32
Wat kosten ze eigenlijk?

MusicProductiv:

1725 euri's......nog veel geld om te GASsen.....

http://www.musik-produktiv.de/shop2/volltext.asp?wort=eric+johnson+strat&sid_s=%2118121995&image.x=0&image.y=0

Roque
23 oktober 2005, 23:07
Waar worden ze eigenlijk gemaakt iduno :???:

Ganjaman
23 oktober 2005, 23:14
verenigde staten misschien? (zoals de meeste usa fenders)

Daniël_san
23 oktober 2005, 23:14
In de U Naait het Steeds volgens mij.

Daniël_san
23 oktober 2005, 23:19
(zoals de meeste usa fenders)

lol :D

Roque
24 oktober 2005, 12:44
verenigde staten misschien? (zoals de meeste usa fenders)

In welke staat :roll:
Hé Daniel hoe staat het nu met je Richwood tele project.

Ganjaman
24 oktober 2005, 13:17
welke staat?
nieuwstaat misschien, zoals alles wat net gemaakt is :roll:

(ja ik ben flauw, ik weet het ;) )

Roque
24 oktober 2005, 17:20
:lol: Je kunt echt weer zien dat het school vakantie is.

Daniël_san
24 oktober 2005, 23:06
Hé Daniel hoe staat het nu met je Richwood tele project.

Ik heb zelf de slagplaat opgeschuurd, en daarna weer ''gepolijst'' maar dat moet ik eens beter doen. Ik heb ook nieuwe elementen besteld. (Fender 52's btw, die vond ik het beste klinken die ik had gehoord) en ben aan het sparen voor een bigsby (b5 geloof ik dat het is) Dan wordt ie echt fout.

Tupelo
25 oktober 2005, 00:18
1975Euries

Ik sprak zaterdag een vertegenwoordiger van Fender,
en die zei dat ze vergelijkbaar waren met de gitaren uit de Customshop.

Sorry, normaal gesproken loop ik niet zo te dissen maar dit kon ik niet laten... :)

Roque
25 oktober 2005, 21:08
Bedankt voor je verhelderende correctie, ga nu maar weer terug naar het ABN topic met je andere Gestapo collega's praten wij ondertussen verder over waar het echt om gaat, GITAREN.

Met vriendelijke groet,
Vriendin van Roque

Orpheo
25 oktober 2005, 22:38
Bedankt voor je verhelderende correctie, ga nu maar weer terug naar het ABN topic met je andere Gestapo collega's praten wij ondertussen verder over waar het echt om gaat, GITAREN.

Met vriendelijke groet,
Vriendin van Roque

zeikwijf.









ps: tis is imo mooier: Ik sprak zaterdag met een vertegenwoordiger van Fender, en hij zei dat ze vergelijkbaar zijn met de gitaren uit de Customshop. kleine verandering dus (waren=>zijn en die=> hij). maar of t echt FOUT is....

Roque
25 oktober 2005, 23:01
Hé, wie lopen er hier nou over spelfouten te zeiken? :-D

Het boeit me verder niks maar er worden wel veel topics vervuild met onzinnige opmerkingen over spelfouten.

Als iemand nog iets zinnigs over de Eric jonhson strat te melden heeft
graag.

Anders slotje :-(

jpb
25 oktober 2005, 23:03
Dat is toch een gewone strat???
Wat is er dan zo bijzonder aan dat het een EJ signature is????

Daniël_san
25 oktober 2005, 23:07
Een EJ heeft V-profiel hals en voor wat ik uit het verhaal kan halen ook speciaal gewonden elementen. Verder geen string trees en een nut van been/bot.

edit: ook geen tremcover aan de achterkant.... :wink:

Orpheo
25 oktober 2005, 23:22
en ongelooflijk goed hout. beter dan andere sigs (wellicht op die van Clapton na...)

Joppnl
26 oktober 2005, 11:38
en een hele dunne nitro-nogiets laklaag zoals vroeger gebruikelijk was maar waardoor de gitaar beter resoneert.

Diezelfde laklaag is er de reden van dat dat soort oudere strats veel eerder "relic" waren door wear dan met de nieuwere laklagen.

Uitdaging: wie komt er het eerste met een EJstrat waar ie zelf, op natuurlijke wijze (dus geen gasbranders, tinner of andere hulpmiddelen :cool: ), de gebruikelijke slijtage op heeft gemaakt ..... :-D

jamar
26 oktober 2005, 12:29
Hé, wie lopen er hier nou over spelfouten te zeiken? :-D

Het boeit me verder niks maar er worden wel veel topics vervuild met onzinnige opmerkingen over spelfouten.

Als iemand nog iets zinnigs over de Eric jonhson strat te melden heeft
graag.

Anders slotje :-(

Heerlijke gitaar, speelt fijn (speciaal profiel van de hals), klinkt fantastisch (goede balans hoog/laag, goede sustain, lekkere attack), weegt niet teveel, goede hardware (staggered vintage tuners, verzwaard tremoloblock). Kortom goede gitaar als je van Strats houd. Ik heb hem getest bij MUPO in Zwaag (Hoorn). Prijs is niet laag, tussen 1925 en 1999 Euro's.

Tupelo
26 oktober 2005, 14:29
Uhm, ik doelde niet op spelfouten, maar op 'een vertegenwoordiger van Fender'; is zoiemand niet min of meer verplicht om van ieder model te beweren dat het vergelijkbaar is met een Custom Shop gitaar...?

Maar goed, ik met inderdaad mijn bek houden want ik heb betreffende gitaar nooit geprobeerd.