PDA

View Full Version : hoe een switch YM-30 aansluiten?



Donker
20 oktober 2005, 18:20
Ik ben een gitaar aan het bouwen.
Nu moet ik de switch YM-30 solderen op de custom shop texas special telecaster pickups.
Zie bijgevoegd de tekening.
Ik kom er niet aan uit, het klopt niet met de schakelaar.

Kan iemand mij helpen?

http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/50MU0L1WN9QN9874/F80K8ET6QM9M/JPEG/1129824955//p597

Dirk W
20 oktober 2005, 19:37
ow, zo'n switch heb ik ook een keer gehaald bij spanjaard uit alkmaar. Het is heel makkelijk te testen met een batterij een gloeilamp een en paar draadjes.
Dit heb ik toen gevonden:
Houd de switch zo dat je getallen naast de contactpunten kunt zien (ze staan maar aan één kant als het goed is)
Als je de switch naar links doet dan verbindt hij de 0 met de 1
Als je de switch een beetje naar links doet dan verbindt hij 0 met 1 en 2
Als je de switch in het midden doet dan verbindt hij 0 met 2
Als je de switch een beetje naar rechts doet dan verbindt hij 0 met 2 en 3
Als je de switch helemaal naar rechts doet dan verbindt hij 0 met 3
De twee 0'en hebben geen contact met elkaar (dus de 1'en ook niet etc etc)

Hopelijk begrijp je nu hoe je hem aan moet sluiten, anders kunnen we daar ook nog wel mee helpen denk ik.
Dirk

moos
25 oktober 2005, 11:46
hey Dirk,
heb je het wel over dezelfde switch? Jou bericht lezend kreeg ik de indruk dat je 5 standen uitvoering uitlegde. Deze heeft echter maar drie standen.
Jouw truc met het lampje is echter goed bruikbaar. :P
Ik hoop dat anderen ook reageren, want ik heb dezelfde switch en het zelfde probleem, hoe aan te sluiten?? :???:

Dirk W
25 oktober 2005, 12:14
Hmm, ik heb het inderdaad over een 5 standen switch, is het dat niet dan? als hij 0 1 2 3 heeft zou je dat wel zeggen iig. Maargoed, het makkelijkste is als je met een batterij een lampje en wat draadjes wat testjes doet.
Dirk

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2005, 20:09
Ik denk dattie als volgt gaat:

Hendel naar links: 1 & 1 staan aan.
Hendel in midden: 2 & 2 staan aan.
Hendel naar rechts: 3 & 3 staan aan.

en de beide 0'en zijn je uitgangen.

Dus als je je neck pickup op 1 zet aan de linkerkant van de 0, en je brugpickup op 2 en 3 aan de rechterkant van de 0 moet het goedkomen denk ik.