PDA

View Full Version : claptons sound



markbekker
20 oktober 2005, 17:38
hey mensen,

Ik heb een vraag over Claptons sound,

Kan ik met een Fender Twin amp ook die toon van Clapton krijgen, of moet ik dan een fender 57 twin hebben ? Wat denken jullie van die sound van Clapton ? Ik vin de sound van "One more car one more rider" mooi, en van de nieuwe Cream dvd..

Maar wat heb ik dan nodig, Ik weet wel dat je een Amp met veel Middle
nodig en en weinig bas en treble, Maar welke Buizen amp moet ik hebben dan ?

grtz mark

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 17:40
clapton staat geloof ik bekend om het gebruik van de marshall bluesbreaker, een jtm45 in combo vorm, marshall sound dus. een fender bassman zou je wel een eindje in de richting van die sound kunnen brengen

ik ben verder niet echt bekend hmet het werk van clapton

Toaster
20 oktober 2005, 17:47
clapton speelde ook met een boostertje op zijn strat.

Ik heb die ook op mijn strat. Alleen ik vind het niet helemaal ideaal.

Mitch
20 oktober 2005, 18:00
clapton staat geloof ik bekend om het gebruik van de marshall bluesbreaker, een jtm45 in combo vorm,.....ik ben verder niet echt bekend hmet het werk van clapton

Dat blijkt ..... De JTM45 was in '66, '67 :D
Het latere werk zoals door topicstarter bedoeld wordt is heel anders.

De boost waar over wordt gerept is een active mid boost. Deze zit standaard op de EC Strat, maar wordt ook los verkocht. Werkt erg goed voor de pittigere oversturing.

Met een Twin krijg je te weinig oversturing. Iets kleiners, met minder vermogen zal je dichterbij brengen. Nou kan ik een heel arsenaal aan dure shit opnoemen, maar wat is je budget en zit je er meer over te denken om een andere gitaar of een andere versterker te kopen om die sound te krijgen ?

markbekker
20 oktober 2005, 18:12
ehj tnx voor je antwoorden,

Ik heb een Eric Clapton strat met 25 db Midboost, Maar nu zat ik vanmiddag bij een gitaarwinkel op een twin reverb te spelen, maar met die midboost kreeg ik alleen maar volume erbij ipv oversturing, gek he ?!

ik heb een verhaal net van Cesar diaz gelezen, Hij heeft 100watt twins, enm haal er 2 powertubes uit, en de 2 rectifier tubes heeft ie eruit gehaald,daarvoor in de plaats een silicon diode, en 2 6l6s meer... en Jensen Gold label speakers.

Maar dit alles kan ik dat ook b.v op een bassman toepassen ? Of heb ik dan een hele andere sound ?

markbekker
20 oktober 2005, 18:23
owja en me gitaar is dus goed, en me budget is ongeveer 1500 euro

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 18:29
ik heb een verhaal net van Cesar diaz gelezen, Hij heeft 100watt twins, enm haal er 2 powertubes uit, en de 2 rectifier tubes heeft ie eruit gehaald,daarvoor in de plaats een silicon diode, en 2 6l6s meer... en Jensen Gold label speakers.

Maar dit alles kan ik dat ook b.v op een bassman toepassen ? Of heb ik dan een hele andere sound ?

als je zoveel moet en wil aanpassen kun je denk ik beter een andere versterker opzoeken. ik denk dat je aan een bassman niet veel hoeft te veranderen voor een sound die wat meer overstuurt enzo.

wat voor een versterker heb je nu? je budget staat veel toe :)

ieme
20 oktober 2005, 18:30
`treblebooster? die gebruikte eric toch in zn creamtijd? misschien is het wat voor je!

succes, en post eens een soundclipje dan kunnen de kenners je misschien nog een goeie tip geven!

markbekker
20 oktober 2005, 18:43
een fender Cyberdeluxe, toen bij Feedback in R`dam gekocht. Maar hij klinkt nou niet echt mooi... Is een Modeling versterker

Mitch
20 oktober 2005, 19:24
`treblebooster? die gebruikte eric toch in zn creamtijd?

Grappig, iedereen denkt bij een vraag over de Clapton sound meteen dat het om zijn oude sound gaat ! Niet zo verwonderlijk overigens, maar goed.....

Dat de Twin alleen maar harder ging komt doordat dat ding zo veel headroom heeft. Headroom wil zeggen: hoe lang een amp 'clean' blijft voordat -ie gaat oversturen, hoeveel -ie nog over heeft dat -ie in volume kan toenemen.
De mid boost heb je dus niet veel aan met een Twin. De aanpassingen zoals op de de amp van EC zelf gaan inderdaad erg ver, maar zijn allemaal wel bedoeld om veel eerder dicht bij het punt t komen dat de eindbuizen nét niet gaan oversturen maar wel een lekkere compressie geven en voor een heerlijk volle sound zorgen.

Om daar op redelijke volumes dichtbij te komen voor een redelijke prijs denk ik dat je eigenlijk wat moderner moet qua amps en niet zo zeer moet kopiëren wat hij zelf gebruikt.
Een goede optie is de Brunetti Maranello. Goed, goedkoop en het cleane kanaal is makkelijk tegen oversturing aan te krijgen. Het scheurkanaal is wat te modern voor hedendaagse EC sounds, maar hoewel het waarschijnlijk niet een amp is waar je aan had gedacht wil ik 'm je zeker aanraden.
Mijn eigen schatje, Rivera CLubster 45 kan dat ook en klinkt meer vintage. Daar zou je ook dichtbij mee moeten kunnen komen, maar de verkrijgbaarheid is niet al te best.
Feedback Rotterdam en ik dacht ook Pro Music Store in Rotterdam hebben de Maranello in ieder geval.

markbekker
20 oktober 2005, 19:37
ehj tnx, ik ga ze zeker uitproberen,

hier heb ik wat aan ,

tnx man

grtz mark. ik laat nog wel horen dan wat ik ervan vondt

Toaster
20 oktober 2005, 21:35
Je zou ook kunnen denken aan een Music Man.

Deze zijn door mijnheer Fender gebouwd nadat hij was vertrokken bij zijn eigen fender merk.

Clapton heeft hier ook nog een tijdje over gespeeld.

Maar rivera is zeker ook een optie.

Dude
20 oktober 2005, 22:29
die signature clapton strat niks voor je ??

spanky_franky
20 oktober 2005, 22:31
Ik heb een Eric Clapton strat met 25 db Midboost,

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 22:38
die signature clapton strat niks voor je ??

leer lezen ofzo!!!!!!!!11111

Orpheo
20 oktober 2005, 22:40
die signature clapton strat niks voor je ??

leer lezen ofzo!!!!!!!!11111

+1

hij zei immers al dat ie die strat had. mag ik de TS erop wijzen dat al heb je nog exact dezelfde gear als eric clapton, de kans dat je zijn sound hebt, klein is? wel groter dan met andere apparatuur, maar toch.

markbekker
21 oktober 2005, 11:44
ehj,

en een Marshall Jcm 800 1959 lead series ?

is dat niks ?

Bluesbreaker
21 oktober 2005, 22:41
Nee, waar haal je dat zomaar vandaan dan, kom je dat toevallig tegen op marktplaats ofzo?

gitarist17
22 oktober 2005, 09:05
waarom wil je eigenlijk de toon van eric clapton klonen...

moet toch ook iets van jezelf in zitten...

groeten erice

ps ik vind clapton ook fantastisch hoor, echt waar... net nieuwe live dvd gekregen...

Eko
22 oktober 2005, 12:28
Volgens mij klinkt Clapton nog als Clapton over een Bluesjunior. Het grootste deel van z`n geluid zit in z`n vingers en speelstijl.
Ik heb een DVD van Carl Perkins waarop Eric speelt op z`n Blackie met een `57 twin. Klinkt als een beest.
Pak een goede Class A versterker en laat de bass op 0 en de Treble evenzo. Mid helemaal open. Zo deed Eric het ook met de echte oude `57 twin`s.
Naderhand is hij gaan spelen op tal van herbouw twins. Op dit moment speelt hij over een reissue `57 twin.
Eric klinkt altijd als Eric omdat hij zichzelf is. Klinkt afgezaagd maar is echt zo. Velen proberen iemand na te doen om er achter te komen dat het nooit echt lukt. Geeft niet , proberen doet leren.

markbekker
22 oktober 2005, 16:25
Die Blues jr Lijkt me wel een goede oplossing, Maar maakt die Master volume niet veel uit ? Dus clapton speelt ook op een BLues Junior, wist ik niet !

Die "from the cradle" Blues sound krijg ik ook uit die Blues jr dan ?

Ik hoor het wel

grtz mark

FruscianteFan
22 oktober 2005, 16:55
Dus clapton speelt ook op een BLues Junior, wist ik niet ! Neen, Eko bedoelt dat het niet uitmaakt over welke amp Eric speelt, hij krijgt zijn toon er toch wel uit. Clapton klinkt gewoon als Clapton, dat zit in hém en niet in zijn versterker.
Nouja, deels wel natuurlijk, maar het belangrijkste zit toch echt in je vingers

Eko
22 oktober 2005, 20:44
Heel goed boys,
90% van het geluid zit in de man/vrouw. Waarom concentreert iedereen zich dan op de 10%?
Makkelijk , die is te kopen. Voor de rest moet je spelen tot je eelt op de borst , benen en vingers hebt zitten.
Pas als je schema`s niet meer hoeft na te kijken maar blind speelt en alles op gevoel af kunt ,begin je het door te krijgen. Ook krijg je dan pas door dat het niet in je spulllen zit , maar in je zelf.

FruscianteFan
22 oktober 2005, 21:06
Je overdrijft... niet alleen is de gear ontzettend belangrijk voor je klank, het inspireert je ook nog eens. Als ik op een cheap-ass spaanse gitaar speel met snaren van 2 jaar oud, heb ik geen zin om me daar lekker op uit te leven (muzikaal dan :razz: ). Daarentegen, als ik op een gitaar speel met heerlijke hals en waar een heerlijk geluid uit komt, is mijn dag goed. Ik krijg dan veel meer de neiging om op mijn gevoel af te gaan en lekker te spelen waar ik zin in heb.

Bovendien zijn de gitaar en versterker beslissend voor wat ik precies wil spelen. Als ik een strat in mijn handen heb, zal ik daar niet snel My Dying Bride op willen spelen, net als dat ik (om maar enigszins naar ontopic terug te keren) op een Jackson niet snel een poging tot Layla zal ondernemen.

Geloof me, als je de goede spullen hebt is het vele malen makkelijker om Clapton na te spelen dan als je aankomt met een dikke MesaBoogie of Engl.

Punt
23 oktober 2005, 02:52
Clapton begon op Les Pauls en Marshalls en is (ik dacht) in '73 overgestapt op Fender. De beroemde EC (Buenno) toon komt uit de LP tijd. Daarna kun je niet zeggen dat EC nog echt op toongebied heeft bijgedragen. Dus waar heb je het nu over?

Overigens moet ik bekennen dat hij op het Cream concert in de Royal Albert wel een goede toon heeft (voor een Strat dan:))

markbekker
23 oktober 2005, 18:59
ja op die cream dvd von ik hem ook een mooie toon hebben, Maar dat gitaargeluid kan ik toch ook krijgen ? ook al heb ik niet de vingers zoals hem, die sound vin ik mooi, niet altijd zijn speelstijl, want vergeleken met cream uit de jaren 60 was dit echt een Flop concert, alleen hij hebt een fucking mooie toon.

Is die Blues junior ook wat om die toon te krijgen ? Of bassman , Of Brunetti Maranello..? OF moet ik nou ECHT een 57 twin hebben ?

markbekker
23 oktober 2005, 19:03
ja op die cream dvd von ik hem ook een mooie toon hebben, Maar dat gitaargeluid kan ik toch ook krijgen ? ook al heb ik niet de vingers zoals hem, die sound vin ik mooi, niet altijd zijn speelstijl, want vergeleken met cream uit de jaren 60 was dit echt een Flop concert, alleen hij hebt een fucking mooie toon.

Is die Blues junior ook wat om die toon te krijgen ? Of bassman , Of Brunetti Maranello..? OF moet ik nou ECHT een 57 twin hebben ?

Droffie
24 oktober 2005, 00:35
Speelde Clapton in z'n Cream tijd niet op een Tonebender Fuzz?
Op mijn Tonebender kloon heb ik Clapton in een druk op de knop...

Punt
24 oktober 2005, 08:54
Ik vermoed dat de Strat van Clapton niet standaard is, de amp ook niet, zal wel een of andere boetiek amp zijn en speciaal voor hem gevoiced.

Dus je hebt lijkt me een top Strat en amp nodig, misschien een Matchless of Bogner oid vanwege de "fuzzy" sound (zoek eens op internet wellicht vindt je iets over wat Clapton gebruikt), en dan ben je er nog niet.
Toon wordt ook sterk beinvloed door je vingers.
De ene gitarist klink zo dood als een pier op dezelfde rig waar iemand anders net een prachtig levende toon uithaalde.

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 10:42
Dit stukje staat over Claptons gear op de officiele Cream Reunion site:


At The Royal Albert Hall Concerts, Eric used:

Black Fender Strat with noiseless pickups and a maple neck (another black Strat with Lace Sensor pickups).

Jim Dunlop strap locks.

Fender '57 tweed Twin amp, in a stack, with a spare on top (only used on “Sunshine Of Your Love”) and a Leslie speaker.

The Leslie had a separate preamp, used to balance out tone and volumes with the amp when used together.

He also had a Dunlop wah-wah pedal in line.

His wireless system was the Samson Synth 6 system, with packs powered by 2 AA batteries. This ran to the input of his foot-switching unit through a Zaola cable from the cannon out on the Samson.

His guitar straps were by Ernie Ball, as were his picks and his strings (''Slinkys'' 10 13 17 26 36 46 gauges).

Guitar stands by Tama.

This information was graciously provided by Eric's guitar technician Lee Dickson.


http://www.ginger-baker.com/Images/Reunion2005/Cream_20050506_32_nn_big.jpg

Droffie
24 oktober 2005, 10:59
In z'n Cream tijd speel EC op Gibson, Marshall en fuzz pedalen...Later is het een mietje geworden en op Fender gaan spelen.

Lees hier http://www.fenderplayersclub.com/pdfs/gear/clapton_gear.pdf in welke periode op welke gear hij speelde.

Ga aub niet moeilijk lopen doen met de duurste gear aan te schaffen om z'n tone te vinden. Het is echt niet zo moeilijk.



GEAR Clapton Cream

Amps
Marshall JTM-45 Head

Cabinets
Marshall 1960A Slant Cabinet / 4x12
Marshall 1960B Straight Cabinet / 4x12

Guitars
Gibson ES-335 Electric Guitar
Gibson Firebird Electric Guitar
Gibson Les Paul / SG Standard Electric Guitar
Gibson Les Paul Standard Electric Guitar

Pedals
Dallas Arbiter Fuzz Face
Marshall Supa Fuzz
UniVox Super Fuzz
Vox 847 Wah
Vox Tone Bender Vintage

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 11:54
In z'n Cream tijd speel EC op Gibson, Marshall en fuzz pedalen...Later is het een mietje geworden en op Fender gaan spelen.

Lees hier http://www.fenderplayersclub.com/pdfs/gear/clapton_gear.pdf in welke periode op welke gear hij speelde.

Ga aub niet moeilijk lopen doen met de duurste gear aan te schaffen om z'n tone te vinden. Het is echt niet zo moeilijk.



Zulke antwoorden schiet de topicstarter toch niks mee op, hij vraagt om het geluid van de Cream reunion en dan kom jij aan met de originele Cream sound, dat is iets heel anders...

Droffie
24 oktober 2005, 11:59
Ai dat heb ik niet begrepen. zijn ze weer bij elkaar dan? :o

Zeker geld nodig... 8-)

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 12:33
Ai dat heb ik niet begrepen. zijn ze weer bij elkaar dan? :o

Zeker geld nodig... 8-)

http://www.cream2005.com

Mei dit jaar een paar optredens in de Royal Albert Hall en vandaag, morgen en overmorgen Maddison Square Garden.

Droffie
24 oktober 2005, 12:49
Grappig dat EC met de reunion op z'n Fender gear speelt terwijl z'n Cream sound onmiskenbaar Marshalls + Gibson is.

Zal wel met z'n endorsement te maken hebben. :-?

Mitch
24 oktober 2005, 13:05
Het klinkt inderdaad niet. Algeheel muzikaal niet, maar zijn geluid hier is van het soort dat ik eigenlijk niet begrijp dat iemand dáár naar op zoek is. :oops:

Anyway, vermakelijk en triest tegelijkertijd als je ziet hoeveel historische fouten hier inmiddels in dit topic zijn geslopen (met de post van Punt als de grote klapper) terwijl wordt gevraagd naar zijn moderne sound.

:nervous:

Droffie
24 oktober 2005, 13:25
Het klinkt inderdaad niet. Algeheel muzikaal niet, maar zijn geluid hier is van het soort dat ik eigenlijk niet begrijp dat iemand dáár naar op zoek is. :oops:

Anyway, vermakelijk en triest tegelijkertijd als je ziet hoeveel historische fouten hier inmiddels in dit topic zijn geslopen (met de post van Punt als de grote klapper) terwijl wordt gevraagd naar zijn moderne sound.

:nervous:

Ik heb Clapton een paar jaar geleden gezien in Ahoy. Z'n sound is écht ruk vind ik. Het lijkt wel of hij ook een herkenbaar geluid wilde en daarmee z'n echt goede tone vernaggelt heeft. Z'n Cream sound vond ik weergaloos, zelfs z'n latere Derek tijd ook.
Er is iets gebeurt in de jaren 80 waardoor hij z'n sound verloor. Alien ontvoering misschien? :D

Misschien een leuke nieuwe topic...Waar is Clapton's sound gebleven...

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 13:35
Ik heb Clapton een paar jaar geleden gezien in Ahoy. Z'n sound is écht ruk vind ik. Het lijkt wel of hij ook een herkenbaar geluid wilde en daarmee z'n echt goede tone vernaggelt heeft. Z'n Cream sound vond ik weergaloos, zelfs z'n latere Derek tijd ook.
Er is iets gebeurt in de jaren 80 waardoor hij z'n sound verloor. Alien ontvoering misschien? :D

Misschien een leuke nieuwe topic...Waar is Clapton's sound gebleven...

Dr is pas wel een Clapton/Cream Gibson ES335 signature uitgekomen, dus wie weet speelt hij daar vanavond op, ik hoop het.

Droffie
24 oktober 2005, 15:32
Ik heb Clapton een paar jaar geleden gezien in Ahoy. Z'n sound is écht ruk vind ik. Het lijkt wel of hij ook een herkenbaar geluid wilde en daarmee z'n echt goede tone vernaggelt heeft. Z'n Cream sound vond ik weergaloos, zelfs z'n latere Derek tijd ook.
Er is iets gebeurt in de jaren 80 waardoor hij z'n sound verloor. Alien ontvoering misschien? :D

Misschien een leuke nieuwe topic...Waar is Clapton's sound gebleven...

Dr is pas wel een Clapton/Cream Gibson ES335 signature uitgekomen, dus wie weet speelt hij daar vanavond op, ik hoop het.

Euhh...ga je er heen?

Bluesbreaker
24 oktober 2005, 16:10
Ik heb Clapton een paar jaar geleden gezien in Ahoy. Z'n sound is écht ruk vind ik. Het lijkt wel of hij ook een herkenbaar geluid wilde en daarmee z'n echt goede tone vernaggelt heeft. Z'n Cream sound vond ik weergaloos, zelfs z'n latere Derek tijd ook.
Er is iets gebeurt in de jaren 80 waardoor hij z'n sound verloor. Alien ontvoering misschien? :D

Misschien een leuke nieuwe topic...Waar is Clapton's sound gebleven...

Dr is pas wel een Clapton/Cream Gibson ES335 signature uitgekomen, dus wie weet speelt hij daar vanavond op, ik hoop het.

Euhh...ga je er heen?

Was dat maar zo, ben maar een arme student. Honderden dollars voor een kaartje, dan nog een ticket en overnachting zitten er niet in voor mij. Ik koop de dvd wel weer.....

Punt
24 oktober 2005, 19:14
Het klinkt inderdaad niet. Algeheel muzikaal niet, maar zijn geluid hier is van het soort dat ik eigenlijk niet begrijp dat iemand dáár naar op zoek is. :oops:

Anyway, vermakelijk en triest tegelijkertijd als je ziet hoeveel historische fouten hier inmiddels in dit topic zijn geslopen (met de post van Punt als de grote klapper) terwijl wordt gevraagd naar zijn moderne sound.

:nervous:

Hij begint met te vragen naar de sound van EC en vermeld terloops dat hij de sound van een nummer van de DVD ook mooi vindt.
Daar kan je alle kanten mee op en als er over de toon van EC wordt gesproken bedoeld men in het algemeen zijn vroege periode.

Overigens is zijn toonm op deze dvd de beste uit zijn Strat tijd

Kom jij op dit forum forum om mensen af te zijken ipv te helpen?

Mitch
24 oktober 2005, 19:57
"One more car one more rider" mooi, en van de nieuwe Cream dvd..

Da's een album en een DVD. Duidelijk genoeg over welke periode de topicstarter het dan heeft ?

En ik begrijp je retorische vraag wel, maar lees de rest van het topic door en je ziet het antwoord. Ik heb nog een PM van topicstarter beantwoord dus ik zit hier echt niet om alleen maar azijn te pissen. Ik stoorde me gewoon aan de vele lukrake en soms zelf volledig foute antwoorden die de laatste tijd gepost worden in het hele forum en dit topic is daar helaas een erg goed voorbeeld van.
Als ik dan lees over Claptons 'Bueno' periode en dat -ie midden zeventig overstapte naar een Strat, dan is dat voor mij wel de klapper van het topic.
:dontgeti:

Punt
24 oktober 2005, 23:01
Ach een stukje historie kan nooit kwaad, wie weet komt iemand op het idee nog eens naar die oude toon te luisteren, back to the roots oid :)

Droffie
25 oktober 2005, 00:21
"One more car one more rider" mooi, en van de nieuwe Cream dvd..

Da's een album en een DVD. Duidelijk genoeg over welke periode de topicstarter het dan heeft ?

En ik begrijp je retorische vraag wel, maar lees de rest van het topic door en je ziet het antwoord. Ik heb nog een PM van topicstarter beantwoord dus ik zit hier echt niet om alleen maar azijn te pissen. Ik stoorde me gewoon aan de vele lukrake en soms zelf volledig foute antwoorden die de laatste tijd gepost worden in het hele forum en dit topic is daar helaas een erg goed voorbeeld van.
Als ik dan lees over Claptons 'Bueno' periode en dat -ie midden zeventig overstapte naar een Strat, dan is dat voor mij wel de klapper van het topic.
:dontgeti:

Is dat niet zo dan? Ik ben geen Clapton kenner maar ik had ook wel eens gelezen dat hij in '73 switched naar Strats. Volgens mij staat dat ook in het stukje dat ik eerder in dit topic postte.

Mitch
25 oktober 2005, 18:25
Schaamt u allen diep :wink: en luister naar Derek and the Dominos - Layla and other assorted lovesongs (1970). Briljant dubbelalbum, waarvan de titelsong natuurlijk het meest bekend is, maar waar meerdere pareltjes op staan. De 2e stem van Whitlock is briljant, Duane Allman erbij op slide, Clapton zelf zeer emotioneel..... Persoonlijke favoriet.
Alles op Strat.

Punt
25 oktober 2005, 18:44
Schaamt u allen diep :wink: en luister naar Derek and the Dominos - Layla and other assorted lovesongs (1970). Briljant dubbelalbum, waarvan de titelsong natuurlijk het meest bekend is, maar waar meerdere pareltjes op staan. De 2e stem van Whitlock is briljant, Duane Allman erbij op slide, Clapton zelf zeer emotioneel..... Persoonlijke favoriet.
Alles op Strat.

Ja op Les Pauls en met goede toon.
Dat zegk ik!

Eko
25 oktober 2005, 23:31
He guys,
Als iemand meer dan 30 jaar kan spelen op ongeveer alles wat 6 snaren heeft en nog steeds herkenbaar kan klinken gaat er dan nog niets rinkelen?
Worden je solo`s beter omdat je slagplaat anders is van kleur? Kun je een solo alleen spelen op een ES335?
Wat Eric waarschijnlijk heeft gedaan is een instrument gezocht wat niet te zwaar is ( je wordt ouder) en zoveel mogenlijk universeel.
Je kunt een boom opzetten van 5 jaar of de keus volgens een ieder terecht is geweest , hij heeft hem gemaakt.

Punt
25 oktober 2005, 23:55
He guys,
Als iemand meer dan 30 jaar kan spelen op ongeveer alles wat 6 snaren heeft en nog steeds herkenbaar kan klinken gaat er dan nog niets rinkelen?
Worden je solo`s beter omdat je slagplaat anders is van kleur? Kun je een solo alleen spelen op een ES335?
Wat Eric waarschijnlijk heeft gedaan is een instrument gezocht wat niet te zwaar is ( je wordt ouder) en zoveel mogenlijk universeel.
Je kunt een boom opzetten van 5 jaar of de keus volgens een ieder terecht is geweest , hij heeft hem gemaakt.

Je solos worden niet beter van betere gear, maar je toon:)
Overigens kan een toon die bij je past wel weer inspireren tot beter spel en dus indirect wordt je solo dan toch beter door beter materiaal :)

Overigens denk ik idd dat EC gewoon om pragmatische redenen voor de Strat heeft gekozen. Maar eigenlijk kan mij het niet zoveel schelen waarom hij dat deed, dat is zijn zaak....wel leuk om het effect te horen..

Eko
26 oktober 2005, 00:05
Ik weet wat je bedoelt. Ik probeerde een punt duidelijk te maken. Ook ik zoek regelmatig een toon die uitdaagt om beter te spelen of waar je geinspireerd door raakt.
En ook ik heb lang in materiaal alleen gezocht.

Punt
26 oktober 2005, 08:43
Ik heb nog een Eko aan de muur hangen :lol:

Bluesbreaker
26 oktober 2005, 10:13
Wat Eric waarschijnlijk heeft gedaan is een instrument gezocht wat niet te zwaar is ( je wordt ouder) en zoveel mogenlijk universeel.

Dat zal waarschijnlijk inderdaad de reden zijn waarom hij rond zn 25e overgestapt is op strats. :-?

Droffie
26 oktober 2005, 10:30
Wat Eric waarschijnlijk heeft gedaan is een instrument gezocht wat niet te zwaar is ( je wordt ouder) en zoveel mogenlijk universeel.

Dat zal waarschijnlijk inderdaad de reden zijn waarom hij rond zn 25e overgestapt is op strats. :-?

LOL dat dacht ik ook toen ik 't las.

Het zou eerder met z'n heroine verlaving te maken hebben gehad. Die LP worden toch zwaar lijkt me als je je shotje nog niet hebt gehad en last van weke benen krijgt. Waarom denk je dat Keith Richard z'n leven lang op Tele's speelt.. :lol:

Punt
28 oktober 2005, 21:25
Ik weet wat je bedoelt. Ik probeerde een punt duidelijk te maken. Ook ik zoek regelmatig een toon die uitdaagt om beter te spelen of waar je geinspireerd door raakt.
En ook ik heb lang in materiaal alleen gezocht.

Ben jij dezelfde Eko die het lespaulforum op stang aan't jagen is?