PDA

View Full Version : epi les paul ultra



Walternativo
20 oktober 2005, 17:25
wat vinden jullie van deze gitaar?

glacius
20 oktober 2005, 18:35
geen idee :P

heb er nog nooit van gehoord , foto's ???

Gitaro
20 oktober 2005, 19:22
http://www.guitar-legend.com/images/Epiphone-Les-Paul-Ultra.jpg

made in korea.. het enige koreaanse waar mensen volgens mij doorgaans vol lof over zijn de LTD gitaren (400 en hoger series dus) van ESP, maargoed, dit zal ook wel ok zijn he. Ik zou zeggen, ga naar een winkel en probeer hem uit :D. En als het je eerste gitaar is lijkt dit me een excellent choice.

Oh, als die er in h et echt net zo uit ziet als op de foto, petje af hoor. 10 keer mooier dan die standaard meuk. En dan wel het slagplaatje er af he..

Mitch
20 oktober 2005, 19:28
WOOOOOOOOW, revolutionair, een body contour. Dat niemand daar ooit op gekomen is :D
Blijft wel lachen hč, bij Gibson en Fender, hoe met zowel hun eigen merken als hun submerken eeuwig blijven variËren op hetzelfde thema en af en toe 'vernieuwingen' doorvoeren die op zijn minst al vijftig jaar bestaan.

glacius
20 oktober 2005, 19:39
gibson heeft al eerder iets met body contour gedaan, ik vind het maar lelijk.. beetje hout weghalen zodat hij beter rond je bierpens past

Walternativo
21 oktober 2005, 12:00
ik vind dat idee eigelijk alleen maar praktisch omdat iedereen altijd t gewicht van de LP een 'punt' vindt... positief of negatief maar iig aanwezig.

RS-Rik
21 oktober 2005, 12:16
Ik heb nooit zo'n hoge verwachtingen van Epi, de enige fatsoenlijke die ik ooit in mn handen heb gehad waren de ES 335 modellen. Alle Solidbody's (V, LP, SG) waren zo goed als ruk.

Okee, die van 700 euro en hoger (Wylde en Gothic) waren een stuk beter maar het blijft een echt tob-merk.

Agent_Smith
21 oktober 2005, 12:21
gibson heeft al eerder iets met body contour gedaan, ik vind het maar lelijk.. beetje hout weghalen zodat hij beter rond je bierpens past

Precies! Niets van die flauwekul op een LP! We zijn toch zeker geen mietjes! :wink:

Bobbel
21 oktober 2005, 12:22
gibson heeft al eerder iets met body contour gedaan, ik vind het maar lelijk.. beetje hout weghalen zodat hij beter rond je bierpens past

de telecaster heeft het ook niet, maar iemand heeft er wel eens zijn ribben door gebroken... en zie je dus ook veel gitaristen met een washandje rond de body spelen...

BassAgent
21 oktober 2005, 12:23
Over die Ultra: hij heeft chambers, erg jammer vind ik.

episua
21 oktober 2005, 13:22
In de testen zweren ze juist bij die 'chambers'. Het laat de gitaar meer zingen en het is een gewichtsbesparing. Ik vind 'm best cool.

Walternativo
21 oktober 2005, 14:37
ik zou m wel willen proberen eigelijk maar t is nogal vernaaid want dat ding is niet echt grootschalig aanwezig in nederland ofzo. Bovendien is ie hier +/- 575 euro ipv 500 dollar in de states.

BassAgent
21 oktober 2005, 14:38
Bij Rockpalace in Den Haag hebben ze dr een volgens mij.

robert-gitarist
21 oktober 2005, 17:17
Damn mooi gitaarje zeg..
Vind Epi les Paul altijd wel fijne gitaartjes moet ik zeggen :)

Anavrin
21 oktober 2005, 17:37
De goede epi's zijn inderdaad wel fijn, maar je hebt er ook wel eens van die miskleunen tussen zitten. Ik kan niet zeggen dat ik de top van die Ultra mooi vind, maar ja, smaken verschillen. Doe mij maar een mooie flame, ipv deze burl-top (of is het burled :???: )

timbo
21 oktober 2005, 19:16
ik vind dit ontiegelijk lelijk ik vind de gewone les paul veel vetter

Wormaap
22 oktober 2005, 02:15
Ik heb nooit zo'n hoge verwachtingen van Epi, de enige fatsoenlijke die ik ooit in mn handen heb gehad waren de ES 335 modellen. Alle Solidbody's (V, LP, SG) waren zo goed als ruk.

Okee, die van 700 euro en hoger (Wylde en Gothic) waren een stuk beter maar het blijft een echt tob-merk.

De Gothic is gewoon een Studio in een andere finish, dus nu is die ineens ook slecht? Kost trouwens 369 euro bij Musicstore Köln :) Overigens is mijn eigen Epi Goth-LP een ernstig puike gitaar, en gezien het feit dat ik ook een Dean USA Pro Hardtail en'n Charvel Model 6 heb vind ik dat toch wel'n compliment. Die Epi (althans die van mij, ik zal wel haast gigantische mazzel gehad hebben) speelt werkelijk fantastisch en klinkt meesterlijk (heb wel de elementen vervangen voor'n Gibson 498T/490R setje)

Punt
23 oktober 2005, 02:36
Ik heb nooit zo'n hoge verwachtingen van Epi, de enige fatsoenlijke die ik ooit in mn handen heb gehad waren de ES 335 modellen. Alle Solidbody's (V, LP, SG) waren zo goed als ruk.

Okee, die van 700 euro en hoger (Wylde en Gothic) waren een stuk beter maar het blijft een echt tob-merk.

+1 alleen de 335's zijn aardig voor het geld

glacius
24 oktober 2005, 23:16
ik ben het met wormaap eens, epiphone moet je of heel veel geluk mee hebben of gewoon heel goed zoeken...

ik heb verschillende gehad maar ik heb er 1 die niet meer weg gaat, echt ronduit perfect !! zitten seymour duncan aph II pro pickups in en shaller stemmechanieken op .. echt helemaal top !!!

heb hem als backup voor als ik een snaar breek op mijn gibson en andersom .. ik merk echt heel weinig verschil in de twee gitaren..

mijn epiphone heeft wel een gladdere/snellere neck omdat ik deze aan de achterzijde heb gezandstraald !!

LPplayer
25 oktober 2005, 11:47
Ja ik zit er over na te denken om zo'n epiphone les paul te halen. In ieder geval een gitaar waar ik goed popmuziek ook mee kan spelen, en ook gewoon lekker op kan soleren.
Heb nu een gitaar Ibanez AXS 32. Is wel een goede gitaar, maar alleen voor punk en harde rock en metal.

Later haal ik nog wel een keer een echte Gibson

Maar de Epiphone les paul is dus wel een veelzijdige goede gitaar??


ik ben het met wormaap eens, epiphone moet je of heel veel geluk mee hebben of gewoon heel goed zoeken...

ik heb verschillende gehad maar ik heb er 1 die niet meer weg gaat, echt ronduit perfect !! zitten seymour duncan aph II pro pickups in en shaller stemmechanieken op .. echt helemaal top !!!

heb hem als backup voor als ik een snaar breek op mijn gibson en andersom .. ik merk echt heel weinig verschil in de twee gitaren..

mijn epiphone heeft wel een gladdere/snellere neck omdat ik deze aan de achterzijde heb gezandstraald !!

glacius
25 oktober 2005, 14:10
epiphone les paul is voor veel stylen wel veelzijdig, maar het is helemaal persoonlijk
defineer veelzijdig: ja je kan er goed op soleren, kan je volgens mij op elke gitaar als je er maar aan went..
veelzijdig in de vorm van stylen b.v. punk, ska, soul, funk, rock, bleus
zal mischien een ibanez RG (om een voorbeeld te noemen) een veelzijdigere gitaar zijn omdat deze een single ertussen heeft en dus meer variatie in klank hebben..

het is dus helemaal aan jou, wat wil je, en wat ga je ermee doen?

en als je toch al zegt dat je een keer een gibson wil gaan kopen, spaar dan door..
9 van de 10 keer moet je bij de epiphone de stemmers vervangen (kost geld)
vaak zal je niet tevrede zijn met de pickups (kost geld)

dus epiphone les paul std +- 500 euro
stemmers 50 euro
pickup set seymour d 140 euro +
---------------
690 euro

voor 800 euro koop je een 2ehands gibson les paul studio ;)
doe er je voordeel mee !

Walternativo
25 oktober 2005, 15:10
en dan heb je dus n nieuw instrument met chille pickups ipv een tweedehands met factory pickups... hmmmmmmmmmmmmmh :P (kijk! Zo kan je er ook tegenaan kijken :D)

glacius
25 oktober 2005, 15:14
ja kan je ook zo zien ja .. maargoed, het prijs verschil om een epi of een gibson te kopen, zou ik doorsparen..

kun je altijd nog chille pickups in zetten, heb je iig een gitaar die relatief minder vaak tegenvalt dan je bij een epi zou kunnen hebben..

ik heb gewoon heel erg veel geluk gehad met mijn epiphone!!

zoals ik al eerder zei, heb er veel gehad en veel weggedaan omdat ze het net niet hadden, deze heeft het wel !

actie is lager dan bij mijn gibson en hals is sneller. en net zon stabiele warme tone ! pickups kan ik splitten, dus erg veelzijdig !

LPplayer
25 oktober 2005, 16:25
heb je een plaatje van beide van je gitaren ? :)
gewoon ben nieuwsgierig :)


ja kan je ook zo zien ja .. maargoed, het prijs verschil om een epi of een gibson te kopen, zou ik doorsparen..

kun je altijd nog chille pickups in zetten, heb je iig een gitaar die relatief minder vaak tegenvalt dan je bij een epi zou kunnen hebben..

ik heb gewoon heel erg veel geluk gehad met mijn epiphone!!

zoals ik al eerder zei, heb er veel gehad en veel weggedaan omdat ze het net niet hadden, deze heeft het wel !

actie is lager dan bij mijn gibson en hals is sneller. en net zon stabiele warme tone ! pickups kan ik splitten, dus erg veelzijdig !

glacius
25 oktober 2005, 16:49
heb ik niet op deze pc staan.. ik ga even proberen of ik ze erop krijgen kan

glacius
25 oktober 2005, 17:07
http://img417.imageshack.us/img417/8159/gibsonglacius25qs2kz.jpg (http://imageshack.us)

[img=http://img417.imageshack.us/img417/8159/gibsonglacius25qs2kz.jpg] (http://imageshack.us)

dit is mijn gibson, mijn epiphone moet ik even foto zoeken..

Punt
25 oktober 2005, 18:48
Als je toch doorspaart, spaar dan door voor een Gibsonn Customshop Historic. Een reissue '57 is niet zo gek veel duurder dan een Standard, zeker als je zelf importeert. Beste gitaar/prijs verhouding ter wereld.
Niet door de onderdelen, maar door de feel, zo'n Historic leeft.