PDA

View Full Version : Wah voor reggae slagen



Ralph Nuis
20 oktober 2005, 16:23
Hallo mensen,


Ik ben opzoek naar een nieuw Wah pedaal omdat de geleende Proel Wah terug moet. Nu wil ik een wat betere wah dan die van Proel, want dat was echt een stoormachine.

Maar ik weet niet of ik beter voor een "normale" wah kan gaan of een auto-wah, hij moet in ieder geval aanblijven ook al heb je je voeten eraf (dus niet zoals de Bad Horsie).

Het pedaal hoeft dus niet persé hi-gain aan te kunnen al mág het wel.
Enige suggesties ?


Alvast bedankt, Ralph

P.s. dit is waarschijnlijk meerdere keren gepost door de Debug-mode fout, maar ik kan hem niet meer terug vinden op het RMC topic na, sorry voor eventuele overlast.

Funkwalker
20 oktober 2005, 18:55
ik denk dat je voor reggae al een heel eind komt zonder effecten, maar als je moet kiezen tussen een wah en autowah denk ik dat je de autowah moet hebben, kijk anders ff op dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63894&highlight=reggae

Harry
20 oktober 2005, 20:14
ik denk juist niet dat je een autowah moet hebben. Er zijn onvoorstelbaar veel discussies over wah-pedalen, en de meesten hier zullen je een gruwelijk dure aanraden. Terwijl ik denk dat een George Dennis wah, zoals ik die heb, net zo goed is maar stukken goedkoper.

Ralph Nuis
20 oktober 2005, 21:11
ik denk dat je voor reggae al een heel eind komt zonder effecten, maar als je moet kiezen tussen een wah en autowah denk ik dat je de autowah moet hebben, kijk anders ff op dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63894&highlight=reggae


Bedankt, maar ik heb die gast zelf tips gegeven voor de reggae sound. :razz: :wink:

Een wah is zeker een must voor mij bij sommige nummers. En ik denk inderdaad dat ik toch maar voor een normale wah moet gaan.

Maarja er is zovele keus en ik kan ze niet allemala zelf proberen en sommige zijn niet geschikt voor reggae, dus wou even vragen wat jullie ervan vonden.

Funkwalker
21 oktober 2005, 16:16
als ik zou moeten kiezen voor een pedaal (voor welke stijl dan ook) dan zou ik absoluut ook een gewoon wahpedaal doen, maar voor reggae lijkt me een autowah logischer... hoe dan ook je hebt je keuze al gemaakt denk ik :-? :D

Harry
21 oktober 2005, 19:26
het is gewoon heerlijk om die chops met je voet te doen, klinkt veel beter met zo'n automaat

Ralph Nuis
21 oktober 2005, 22:00
Nogmaals bedankt mensen. Ik haal eerst gewoon een normale Wah en mocht er een leuke autowah ergens te krijgen zijn (bijv. een MRX envelope filter) dan haal ik die er gewoon bij. :oops: