PDA

View Full Version : Dino Cazares aan de 8 snaar



idno
20 oktober 2005, 14:55
Zoals de titel al aangeeft: Dino Cazares heeft een Ibanez 8 snaar, zie:
http://www.ibanezregister.com/Gallery/cazares/gal-prestige8.htm
ben benieuwd of er nog meer 8 snaren komen, en of er uberhabt een productie model komt.

btw, wat doet Dino Cazares tegenwoordig eigenlijk? ik weet dat ie bezig is met Brujeria en Asesino, maar voor de rest?

Philippe
20 oktober 2005, 15:13
Waar staat die 8e snaar eigenlijk op gestemt? F ofzo?

glacius
20 oktober 2005, 15:14
alweer zon dikke metal pad met veel te grote kleren die niet genoeg heeft aan 6 snaren...

olaf reijnders
20 oktober 2005, 15:26
Lijkt mij alleen bespeelbaar met plectrum.

Ritch
20 oktober 2005, 15:26
Pretty hideous :lol:

Anders_Destium
20 oktober 2005, 15:33
Ach ja, je moet ervan houden.

vester86
20 oktober 2005, 15:38
wie is die dino??? in wat voor band speelt ie of wat voor muziek maakt ie :oops:

Josdevos
20 oktober 2005, 15:41
wie is die dino??? in wat voor band speelt ie of wat voor muziek maakt ie :oops:

Dino van de Schrikfabriek!

Dirk_Hendrik
20 oktober 2005, 15:42
Is dat ding op te zetten dat je een er een hoge A bij krijgt? Zo'n lage B is leuk maar verder naar beneden hoeft echt niet.

xshredx
20 oktober 2005, 15:43
Waar staat die 8e snaar eigenlijk op gestemt? F ofzo?
Meshuggah (die ook op custom 8-snaar ibanez modellen spelen) staan gestemd in F, Bb, Eb, Ab, Db, Gb, Bb and Eb (laag naar hoog).
Zou ook wel eens iets in die aard kunnen zijn.

En Dino Cazares is vooral bekend als gitarist van Fear Factory (geweest).

Sim Simon
20 oktober 2005, 16:37
Wat ongelofelijk stom. :-?

Debaser
20 oktober 2005, 16:43
ik zag volgens mij laatst op mp een 8 snarige bas.
vind ik stommer !

idno
20 oktober 2005, 16:51
Waar staat die 8e snaar eigenlijk op gestemt? F ofzo?
Meshuggah (die ook op custom 8-snaar ibanez modellen spelen) staan gestemd in F, Bb, Eb, Ab, Db, Gb, Bb and Eb (laag naar hoog).
Zou ook wel eens iets in die aard kunnen zijn.

En Dino Cazares is vooral bekend als gitarist van Fear Factory (geweest).

Die stemming was toch F# B E A D G B E?

en dino cazares is idd ex-Fear Factory en tegenwoordig Brujeria (spaans/mexicaanse death metal) en Asesino (iets van spaans/mexicaanse trash metal)
verder heeft ie pas meegedaan met een projectje van Roadrunner records. daarmee maakten een paar artiesten van Roadrunner uit verschilende bands een nummer.

Josdevos
20 oktober 2005, 16:52
ik zag volgens mij laatst op mp een 8 snarige bas.
vind ik stommer !

8 snarige bas kan oko met onderliggende snaren zijn... zoals een 12 string gitaar...

Das Schaap
20 oktober 2005, 17:29
Hij was het raggen op de lage B zat dus is ie nog maar lager gegaan.... :-? Waarom downtuned die gast niet gewoon, het is niet alsof ie echt al die snaren gebruikt.

gerrekat
20 oktober 2005, 17:32
Belachelijk! de man heeft maar 3 of 4 snaren nodig!

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 17:34
Lijkt mij alleen bespeelbaar met plectrum.

of met je dop...

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 17:35
Is dat ding op te zetten dat je een er een hoge A bij krijgt? Zo'n lage B is leuk maar verder naar beneden hoeft echt niet.

blijkbaar wel

en ik vind dat er niet zo gezeken moet worden luister eerst eens naar de muziek ofzo, meshuggah bv. supervette shit en als zij daar 8 snarige gitaren voor nodig hebben, so be it, ik doe het ze niet na!

almarvk
20 oktober 2005, 17:47
Belachelijk! de man heeft maar 3 of 4 snaren nodig!

Jupz, meer heb ik ook nooit van 'm gehoord.

Tis alleen stoer doen met zo'n gitaar, ik vind 't behoorlijk kansloos...

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 18:23
weet je wat pas echt kansloos is? DIT! (http://www.reflectedmind.nl/mp3/your_white_box_sample.mp3)[/url]

olaf reijnders
20 oktober 2005, 18:32
weet je wat pas echt kansloos is? DIT! (http://www.reflectedmind.nl/mp3/your_white_box_sample.mp3)[/url]

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

Braindead
20 oktober 2005, 19:00
op zijn zijn rifs wel vet, maar hij heeft inderdaad maar een paar snaren nodig. Powerchords op 2 snaren zouden ook al volstaan volgens mij. Of speelt hij ook solo's? Dacht het niet namelijk.

Messugah is een ander verhaal, die maken vette solo's dus daarvan kan ik het me nog voorstellen dat ze een 8 string nodig hebben.

ps: viva Mac Donalds :D

olaf reijnders
20 oktober 2005, 19:04
Messugah is een ander verhaal, die maken vette solo's dus daarvan kan ik het me nog voorstellen dat ze een 8 string nodig hebben.

Meshuggah is ritmisch zeer geavanceerd en zo, maar dat is dus ritmisch. Lijkt mij dat een 4 snaar, of ook om de lage noten te pakken een 5 snaar, volstaat.

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 19:12
ja ok, dus iedereen mag alle auto's met meer cilinderinhoud van een liter ook weg doen want in nederland mag je toch niet harder dan 120 :roll:

olaf reijnders
20 oktober 2005, 19:14
ja ok, dus iedereen mag alle auto's met meer cilinderinhoud van een liter ook weg doen want in nederland mag je toch niet harder dan 120 :roll:

Sorrie, hoor. Deze vergelijking slaat de plank totaal mis! :roll:

AART
20 oktober 2005, 19:30
niet echt...

glacius
20 oktober 2005, 19:47
het gaat hier niet over zieligge auto,s maar over zeer foute gitaren dus laten we niet offtopic gaan en het gewoon blijven houden over zeer foute gitaren..

marc_o
20 oktober 2005, 20:24
Nounou, ik heb zelfs al wel een acoustische gitaren gezien met 12 snaren!! :D

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 21:42
ja ok, dus iedereen mag alle auto's met meer cilinderinhoud van een liter ook weg doen want in nederland mag je toch niet harder dan 120 :roll:

Sorrie, hoor. Deze vergelijking slaat de plank totaal mis! :roll:

ja want de vergelijking met auto's snijdt nog meer hout dan het feit dat hier wordt gediscussieerd over hoeveel snaren bepaalde gitaristen 'mogen' hebben :roll:

Malle Eppie
20 oktober 2005, 22:34
[quote="almarvk"]

Tis alleen stoer doen met zo'n gitaar, ik vind 't behoorlijk kansloos...

Heb Dino al heel wat leuke riffs horen spelen! En als 'ie met 8 snarig daar nog iets aan toe kan voegen? Van mij mag 'ie!!

Altijd nog beter dan dat slaapverwekkende inspiratieloze gejengel van "Reflected Mind"...

Wat is dat een kattegejank zeg, dat je daar reclame voor durft te maken... Ik zou me kapot schamen!

Bazzey
20 oktober 2005, 23:00
Die gast gebruikt altijd maar de laagste 3 snaren dus die andere 5 snaren heeft ie alleen voor de heb :lol: :-?


:D

Kan me namelijk niet voorstellen dat ie voortaan akkoorden gaat pakken met allebei zn handen. :lol: :roll:

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 23:03
ja, wij zijn allemaal gezegend met 6 vingers per hand :)

is toch nie normaal?

Bazzey
20 oktober 2005, 23:05
Je moet toch wat als je met je muziek alleen niet genoeg opvalt :lol:

Negative K3 fan
20 oktober 2005, 23:26
dan klopt je signature ook niet helemaal...

Bazzey
20 oktober 2005, 23:45
Das een stukkie Morbid Angel :wink:
Ken ik ook niks aan doen dat dat zo gespeeld word........... :(

idno
21 oktober 2005, 11:17
wat loopt iedereen nou te zeiken of een gitarist wel of niet een paar snaren extra mag hebben? dat slaat toch nergens op?
Meshuggah is naar een 8 snaar over gegaan omdat ze en de lage sound wilden, maar ook de hoge noten. Ze hadden dit eerst uitgeprobeerd op een 7 snaar, omlaaggestemd naar een acht snaar. maar omdat het zo laag is, heb je een langer hals nodig, daarom dus ook de 8 snaar (die een hals heeft van 30 inch).

Dirk_Hendrik
21 oktober 2005, 11:29
wat loopt iedereen nou te zeiken of een gitarist wel of niet een paar snaren extra mag hebben? dat slaat toch nergens op?



Volledig mee eens. Jammergenoeg zijn gitaristen zo conservatief dat ze altijd afkeurend moeten reageren als er iets nieuws gebeurt.

@lennart,
Mijn tikfout. Wat ik had willen zeggen is "lager dan een B hoeft voor mij echt niet". Vadaar de vraag of het mogelijk is een aanpassing te doen en er een hoge A bij te krijgen. Daar zie ik voor mezelf meer mogelijkheden in.

idno
21 oktober 2005, 12:04
wat loopt iedereen nou te zeiken of een gitarist wel of niet een paar snaren extra mag hebben? dat slaat toch nergens op?



Volledig mee eens. Jammergenoeg zijn gitaristen zo conservatief dat ze altijd afkeurend moeten reageren als er iets nieuws gebeurt.


ik vraag me af of het ook zo was bij de ontwikkeling van 5 en 6 snarige bassen, want daar kijkt men tegenwoordig ook niet meer van op

RS-Rik
21 oktober 2005, 12:05
Ik vind een 7 snaar al lelijk.

8 snaren, die kerel wil gewoon bij dat clubje gitaristen horen met zoveel mogelijk snaren.

Volgens mij wordt zo'n ding echt onspeelbaar als je er nog meer snaren op zet

urezna
21 oktober 2005, 12:18
VET!!!

(uhm, welk van de twee? ;-) )

lijkt me best leuk om eens wat mee te experimenteren, maar onderhand kun je net zo goed een basgitaar gaan gebruiken???

Braindead
21 oktober 2005, 21:47
Ik vind een 7 snaar al lelijk.

8 snaren, die kerel wil gewoon bij dat clubje gitaristen horen met zoveel mogelijk snaren.

Volgens mij wordt zo'n ding echt onspeelbaar als je er nog meer snaren op zet

Daar heb je wel een point. Speel maar eens wat stukken waarbij je alle snaren gebruikt. Een leuk arppegio'tje op een 8 snarige en dat met sweep picking? Nou Dino Saucarez, laat maar eens wat zien....... :D

olaf reijnders
21 oktober 2005, 22:02
Jean Baudin met z'n 9 snaar............... 8-) !

http://www.myspace.com/jeanbaudin

AART
21 oktober 2005, 22:53
naja, ik vind het prima zo'n 8 snaar of 9 snaar, maar ik ben tevreden met 6 snaren op mijn RG.

RedBuell
22 oktober 2005, 00:12
Tja wij weten het wel................ :sssh:

Anders_Destium
22 oktober 2005, 10:44
Ik ben tevreden met 7 snaren op mijn RG 8-)

Ibanez
22 oktober 2005, 13:12
Al de mensen die denken dat je niks kan met 8 snaren moeten maar eens op deze site kijken: www.charliehunter.com en check dan wat filmpjes...

john.3001
22 oktober 2005, 13:29
btw, wat doet Dino Cazares tegenwoordig eigenlijk? ik weet dat ie bezig is met Brujeria en Asesino, maar voor de rest?

zo te zien veel eten en weinig slapen...

grayfink
22 oktober 2005, 13:29
Ik zag laatst een gitaar met tientallen snaren, er zat een grote houten behuizing omheen voor de akoestiek, elke snaar afzonderlijk kon je aanslaan met een mechaniek waar een toets aanvast die je moest indrukken om de snaar aan te slaan. Die toetsen stonden op een horizontaal rijtje en de gitarist zat er op een krukje achter.
Heel bijzonder. (Wel flauwekul natuurlijk zo'n ding, echte gitaristen hebben aan 6 snaren genoeg)

olaf reijnders
22 oktober 2005, 13:33
Ik zag laatst een gitaar met tientallen snaren, er zat een grote houten behuizing omheen voor de akoestiek, elke snaar afzonderlijk kon je aanslaan met een mechaniek waar een toets aanvast die je moest indrukken om de snaar aan te slaan. Die toetsen stonden op een horizontaal rijtje en de gitarist zat er op een krukje achter. Heel bijzonder. (Wel flauwekul natuurlijk zo'n ding, echte gitaristen hebben aan 6 snaren genoeg)

Heette dat ding misschien een piano? :lol:

Anders_Destium
22 oktober 2005, 14:00
Wat ik niet begrijp zijn reacties als die van Grayfink: Echte gitaristen hebben aan 6 snaren genoeg.

Waarom niet aan 4, zoals een bassist. Of 1?

Hoeveel gitarist je bent is toch niet afhankelijk van de spullen waar je op speelt?

Braindead
22 oktober 2005, 14:42
Al de mensen die denken dat je niks kan met 8 snaren moeten maar eens op deze site kijken: www.charliehunter.com en check dan wat filmpjes...

Ach ik zeg helemaal niet dat je met 8 snaren niks kunt, maar ik zelf heb nog voldoende te leren op mijn 6 snarige gitaar. En als ik zo onbeleefd mag zijn: als ik nog genoeg te leren heb op een 6 string dan heeft Dikke Dino dat zeker nog! :D

Ennuh, respect voor die dudes die echt wat kunnen laten zien op een 7 snarige of zelfs acht snarige!
:o

AlterEgo
22 oktober 2005, 15:28
Al de mensen die denken dat je niks kan met 8 snaren moeten maar eens op deze site kijken: www.charliehunter.com en check dan wat filmpjes...

Ach ik zeg helemaal niet dat je met 8 snaren niks kunt, maar ik zelf heb nog voldoende te leren op mijn 6 snarige gitaar. En als ik zo onbeleefd mag zijn: als ik nog genoeg te leren heb op een 6 string dan heeft Dikke Dino dat zeker nog! :D

Ennuh, respect voor die dudes die echt wat kunnen laten zien op een 7 snarige of zelfs acht snarige!
:o

Heeft iemand die filmpjes in een ander formaat dan realmedia?

idno
22 oktober 2005, 18:31
Ik ben tevreden met 7 snaren op mijn RG 8-)

+1! :-D


En als ik zo onbeleefd mag zijn: als ik nog genoeg te leren heb op een 6 string dan heeft Dikke Dino dat zeker nog! :D

je mocht willen dat je zo snel en strak kon spelen als Cazares

Neals
24 oktober 2005, 12:42
Cazares is ECHT geen prutser!!!! En Brujeria is echt een harde band!!

Als een gitarist niet shredt, betekend het nog niet dat ze geen kwaliteiten hebben.

jorrit
24 oktober 2005, 14:33
En als ik zo onbeleefd mag zijn: als ik nog genoeg te leren heb op een 6 string dan heeft Dikke Dino dat zeker nog! :D

je mocht willen dat je zo snel en strak kon spelen als Cazares

+heeeeel veeel met name de strakheid. vind het niet echt een inspirerende gitarist maar hijs wel enorm strak in zn spel

idno
24 oktober 2005, 15:43
hij heeft toch wel wat lekkere riffs geschreven vind ik. en met demanufacture heeft ie, samen met Raymond Herrera, toch wel een legendarisch metal-album gemaakt. de riffs zijn daarop echt ziek.

RedBuell
24 oktober 2005, 16:07
Laat zo'n gast lekker op een 8 snaar spelen als hij dat wilt. Gitaar spelen gaat om muziek maken en niet om hokjes waar je in zou moeten horen. Muzikanten maken muziek wat bij ze past of waar ze geld aan verdienen zolang het maar geen gabber piet of Ali B en z'n hip hop mokrogabbers is vind ik het allemaal best, wat een zinloze discussie zeg, al speelt de man met een harp over een Marshall stack op 11.

jorrit
24 oktober 2005, 17:51
Laat zo'n gast lekker op een 8 snaar spelen als hij dat wilt. Gitaar spelen gaat om muziek maken en niet om hokjes waar je in zou moeten horen. Muzikanten maken muziek wat bij ze past of waar ze geld aan verdienen zolang het maar geen gabber piet of Ali B en z'n hip hop mokrogabbers is vind ik het allemaal best, wat een zinloze discussie zeg, al speelt de man met een harp over een Marshall stack op 11.

zolang ie maar geen marrokaan is? ik snap dat je een hekel hebt aan hardcore en hiphop maar dat heeft dan weer helemaal geen drol te maken met afkomst...

RedBuell
24 oktober 2005, 20:17
Laat zo'n gast lekker op een 8 snaar spelen als hij dat wilt. Gitaar spelen gaat om muziek maken en niet om hokjes waar je in zou moeten horen. Muzikanten maken muziek wat bij ze past of waar ze geld aan verdienen zolang het maar geen gabber piet of Ali B en z'n hip hop mokrogabbers is vind ik het allemaal best, wat een zinloze discussie zeg, al speelt de man met een harp over een Marshall stack op 11.

zolang ie maar geen marrokaan is? ik snap dat je een hekel hebt aan hardcore en hiphop maar dat heeft dan weer helemaal geen drol te maken met afkomst...


Heb ik gezegd zolang het maar geen marokkaan is??? Je moet goed lezen ik had het over Ali B en z'n mokrogabbers (weet je wel lijpe mokro flavour en ook lange frans en baas b) ik vind dat echt bout muziek vooral als ik hoor dat mijn neefje nu lult zoals Ali B rapt. Heb het dus helemaal niet over afkomst, of gabber piet is ineens marokkaan geworden, gewoon eerst goed lezen voordat je moraal gaat prediken.

jorrit
24 oktober 2005, 20:29
uhm lange frans en baas b? zijn dat mocrogabbers? wist niet dat ze marrokaans waren? mocro staat nog altijd voor marrokaans. zie wat je bedoeld, t komt alleen niet echt genuanceerd over

RedBuell
24 oktober 2005, 21:56
uhm lange frans en baas b? zijn dat mocrogabbers? wist niet dat ze marrokaans waren? mocro staat nog altijd voor marrokaans. zie wat je bedoeld, t komt alleen niet echt genuanceerd over


Ik zal voortaan alles gramaticaal laten checken voordat ik iets post, lijkt wel of hier meer op gelet wordt dan de inhoud van de post zelf, ik noemde ook gabber piet is ook geen mocro. De discussie in deze post is trouwens behoorlijk zinloos geworden........ :roll:

Als ik op de perfecte nuances van wat ik hier snel ff typ moet letten kan ik beter gaan posten op het taal forum. Gezeik altijd over schreivvauten.

idno
25 oktober 2005, 13:31
ik dacht dat deze post over de 8 snaar van Dino Cazares zou gaan, maar ondertussen gaat t zelfs over macro's :-?
heeft er dan niemand meer iets zinnigs te zeggen over dat gitaartje?

Nickname
25 oktober 2005, 15:03
ik dacht dat deze post over de 8 snaar van Dino Cazares zou gaan, maar ondertussen gaat t zelfs over macro's :-?
heeft er dan niemand meer iets zinnigs te zeggen over dat gitaartje?

Macro's is dan weer helemaaaal iets anders.. :-D die kwam je toch ergens tegen bij word of excel ofzo? :razz:

vester86
25 oktober 2005, 15:37
en ook in de economie kom je het tegen ;-) macro-economie

RedBuell
25 oktober 2005, 16:51
Er schijnt ook een winkel te zijn die zo heet.......

idno
25 oktober 2005, 18:15
:razz: typefoutje, ik had t uiteraard over de leipe mocro's (met een smaakje)

macro, dat zit ook op mn camera trouwens...