PDA

View Full Version : Fender Blues Deville Tweed 4 maal 10''



waayer
20 oktober 2005, 12:21
hij is van begin 90 en ik kan hem kopen voor 650 euro ,is dit een beetje redelijke prijs? ik wil maximaal 900 euro voor een versterker uitgeven
ik ga hem gebruiken voor blues en swing.
Is dit een geschikte versterker of zijn er betere alternatieven.

heb de zoekfunctie al gebruikt maar het lijkt of niets werkt op het forum

waayer
20 oktober 2005, 14:35
grr

ieme
20 oktober 2005, 15:04
zijn leuke amps! ik heb er hier nog 1 staan, zit een mooie basgrom in als je met humbuckers speelt en dat glazige fender geluid, lekkere bluesbak!

waayer
20 oktober 2005, 15:13
zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik hem ga kopen?
en wat de prijs betreft 650 euro is volgens mij niet echt duur of wel?

waayer
20 oktober 2005, 16:33
zijn leuke amps! ik heb er hier nog 1 staan, zit een mooie basgrom in als je met humbuckers speelt en dat glazige fender geluid, lekkere bluesbak!

Is dat van jouw een hotrod? die ik heb gezien is geen hotrod of dat een verschil is weet ik niet.

Jerre
20 oktober 2005, 16:49
650€ is naar mijn mening een goede prijs voor de versterker, maar je moet een aantal dingen in het oog houden.

Ziet hij er nog als nieuw uit of is hij afgeragd van top tot teen ?
Gewoon de amp overal checken op gebruikssporen.

Ook de jackingangen nakijken -> zien of ze wel goed contact geven en vast zitten.
Bij de knoppen hetzelfde, maar er op letten of deze niet ruisen/kraaken.

Zet al de knoppen een keer open, als test, natuurlijk niet de volume :razz:
Gewoon kijken hoe hij reageerd.

Vraag ook een keer hoe oud de buizen zijn en of de amp intensief gebruikt is.

Hiermee heb je wel een goed beeld denkik en dan kan je beslissen of je hem neemt of niet. Een nieuwe Deville kost 1100€ ongeveer dus 650 is niet al te slecht. Misschien kan je er 600 van maken.

waayer
20 oktober 2005, 19:23
volgens mij is de amp redelijk intensief gebruikt zo te zien aan de buitenkant, maar ik zal zeker goed bekijken wat je zojuist omschreven heb.

Tupelo
21 oktober 2005, 00:13
Heb er net zelf een gekocht. Erg lekkere versterker. Was een Fender the Twin gewend. In 1e instantie wat moeten wennen aan het wat strakkere bas geluid door de 4 * 10 speakers. Ook de reverb komt wat anders uit de bocht, maar is meer dan voldoende. Ben een echte reverb liefhebber maar die komt bij mij niet verder dan 8, terwijl alles op deze versterker tot 12 gaat. :D Toonregeling is beter dan die ik van mijn twin gewend was & daar was ik al erg tevreden over. Goede definitie. Drive channel valt wat tegen op een laag volume, je moet behoorlijk hard spelen wil je wat drive hebben. Anderzijds als je op een wat hoger volume clean wil spelen begint het toch snel een randje te krijgen. Niettemin erg tevreden met deze bak. Heb 'm tweedehands gekocht in de muziekzaak voor 695 euro, met nieuwe buizen en 3 maanden garantie. Las op harmony central dat de meeste defecten de buisvoetjes & inputjacks betreffen. Mijn versterker was als defect ingeruild. Buisvoetjes moesten vervangen worden. Toen ik de versterker uitprobeerde was dat al allemaal opgelost, echter de input Jacks waren inderdaad ook een beetje gammel. Dat heb ik toen meteen laten fixen. Vooralsnog doet 'ie het prima en ben ik er erg tevreden over. Blues & Swing is 'ie echt ideaal voor. Merk vooral bij soul slagjes dat de 4 * 10 lekker strak & helder uitkomen. Zelf speel ik weinig met effecten. Gebruik alleen een DS2 voor wat meer boost zo nu en dan & een Wha, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze versterkers erg lekker reageren op effecten.

waayer
21 oktober 2005, 10:20
Heb je hem toevallig gekocht bij muziekhuis wessings?

Tupelo
21 oktober 2005, 10:39
Hee ja, dat klopt... weet jij hier meer over? :)

waayer
21 oktober 2005, 10:43
Heb gehoord dat die bij een echtscheiding van drie hoog naar beneden is gegooid door zijn vrouw :-D :-D nee hoor in je zoektocht naar een versterker kom je wel eens wat tegen.

Tupelo
21 oktober 2005, 10:55
Life is a thing called blues! :wink:

waayer
21 oktober 2005, 11:02
:-D :-D

waayer
21 oktober 2005, 11:03
:-D :-D

waayer
22 oktober 2005, 10:02
heb hem gisteren opgehaald,alles zag er goed uit alleen het tweed ziet er hoe moet ik het zeggen "gebruikt" uit maar dat kan ook niet anders hij is ongeveer 12 jaar oud en tweed is nu eenmaal gevoelig voor vuil en dergelijke.
Maar wat een sound ! ik heb dus ook een hot rod deluxe gehad 1x12"
dus echt een vergelijking mag je niet maken maar ik weet wel dat de blues deville mijn favoriet is van de twee,ik had hem eerst getest met een strat en daarna met mijn jazzbak waar ik eerst een beetje huiverig voor was omdat een versterker vaak beter reageert op een strat dan op een hollow body maar ik moet zeggen hij klinkt met beide gitaren fantastisch.

Jerre
22 oktober 2005, 10:47
Gefeliciteerd met je aankoop waayer, daar ga je geen spijt van krijgen denk ik.

Wat hem nog beter kan maken is, als de buizen er al lang in zitten en al veel gebruikt zijn, deze allemaal vervangen met nieuwe buizen.
Maar dat is niet echt nodig als de huidige buizen er nog maar een jaar, of 2 in zitten.

waayer
22 oktober 2005, 12:48
De buizen zijn nog niet zo lang geleden vervangen er zitten nu sovtekbuizen in dat de verkoper zei of dat goede zijn weet ik niet.