PDA

View Full Version : Kletteren op de fret



Fan
20 september 2002, 10:01
sinds enkele weken ben ik de eigenaar van een Fender Strat USA '98. Ik heb jaren akoestisch gespeeld en ben nu over. Ik heb alleen veel last van kletteren op de fret op de EAD snaren vooral op de eerste 4 frets. Is dit mbv afstelling te verhelpen of is dit Fender eigen. Of heb ik gewoon een slechte gitaar gekocht (was toch 1000 Euro)
Ik neem aan dat door de snaren hoger te leggen de snelheid en het comfort van spelen teniet wordt gedaan. Iemand wat tips?

Fan!

Fenisi
20 september 2002, 10:35
mijn gitaar was ook heel laag afgesteld toen ik hem kocht.. kijk even of je hals recht is door erlangs te kijken en of er niks mis is met de frets.. als dat niet het geval is minder hard aanslaan?

En als je hem gewoon bij een winkel hebt gekocht gewoon mee teruggaan toch daar zijn ze voor winkels.. :razz:

Swan
20 september 2002, 10:42
had je maar geen Fender moeten kopen :grin:

nee gewoon ff terug naar de winkel...kan ook zijn dat je te hard aanslaat?

Fenisi
20 september 2002, 10:50
dat zeg ik.. :grin:

Swan
20 september 2002, 11:18
ik ook :grin:

dr. bob
20 september 2002, 11:25
Hi,

Ook een Fender kan voortreffelijk licht spelen. Het is een kwestie van afstellen. Als ik het zo hoor staat de hals iets te vlak en moet je de halspen wat ontspannen.

Als je het durft:

http://www.westerhaven.nl/afstel/afstelindex.html (is ook nuttig als je niet durft)

Als je het niet durft, breng de gitaar terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en laat hem daar goed afstellen.

Succes..

de dokter