PDA

View Full Version : Koch Studiotone Head Review



Dude
19 oktober 2005, 18:25
He dude kun je misschien eens een keer een uitgebreide review geven van die studiotone en eventueel wat soundclipjes plaatsen????


Ik zit echt MEGA HARD te GASSEN op die studiotone.

Ik ben hier dus echt effe stikjaloers op jou hé :o

http://www.machinehead.co.uk/images/koch-jpg/studiotone_head-lg.jpg


Nou Toaster... komt die dan he ?


Heb de top versie van de studiotone vandaag uitgebreid getest en geprobeert in verschillende setups en met verschillende gitaren,

Eerst.

Wat me meteen opviel was dat de koch ontzettend reageerd op het verdraaien van de bass/middle/treble knoppen, logisch denk je maar mijn ervaring met fenders en marshalls is toch dat je het verschil wel merkt maar het niet zon duidelijk verschil in klanken geeft dan bij de koch.

Dus....
Studiotone over 2x12 marshall met een Celestion G12H 30watt en een Celestion Hot 100

Over mijn JCM800 top is deze kast werelds, zeer bijterig en fel, vreemd genoeg drukt die 30watt speaker harder dan die 100Watter maar dat is slechts bijzaak...

Het cleane kanaal van de koch is over de 2x12 wat aan de harde kille kant. Mooi, dat zeker maar niet heel warm (volledig op terug gekomen na 4x12 greenbacks geprobeert te hebben maar dat komt straks). Dit viel me wat tegen. Ik moest effe een paar minuten aan de knoppen draaien om een mooie sound te krijgen.

Het OD kanaal wil wel, op lagere volumes al een mooie volle sound en op hogere volumes helemaal te gek, zoals ik in het kochkochkoch topic geloof ik al schreef is het een soort JCM800 op steriode. Ontzettend mooie vloeiende overdrive met toch nog een duidelijk hoorbare attack van je snaren en eeeh ja hoe zeg je dat... ik zal het proberen uit te leggen... :oops:

Ik heb ooit eens op internet gelezen dat je een goeie versterker kan onderscheiden van een slechte wanneer je een lage E aanslaat met een flinke gain setting, en je vervolgens op een hogere snaar boven bijvoorbeeld de 12e fret nog een helder hoorbare toon kan krijgen...

nou dat gaat dus prima ! :D

Ik zit te verzinnen waarmee ik het kan vergelijken, het is gewoon een moderne strakke vloeiende sound, van bluesy naar vette hard rock te draaien.

Het OD+ kanaal is waanzinnig, geeft extra gain maar ook extra volume, perfect voor solos dus !!

Later mn 4x12 met greenbacks aangesloten... 8-) manmanman wat een geluid joh, met de gain volledig open, middle rond 4 en bas en treble rond de 7 a 8 en de volumeknop op een kwart stond die al zo vreselijk hard dat alles in mn huis weer mee stond te trillen, ik heb hem tot een half open gehad maar dat was eigenlijk al niet leuk meer, of tenminste wel leuk godverdomme heerlijk ... maar niet in een flatje helaas.

maar goed, greenbacks en koch, ontzettend romige nog vloeiendere overdrive. Prachtig geluid, weet niet zo goed hoe ik het kan omschrijven maar romig, vloeiend, strak en open en helder zijn steekwoorden die in me opkomen.

Het cleane kanaal was meer dan overdonderend, ik heb het normaal niet op op cleane geluiden, doe daar weinig mee, zowel in de band als thuis.
Ik heb een FenderConcert gehad die volgens mij wel bekend staat om zn prachtige cleane geluid, maar die koch doet me VELE malen meer.

Ontzettend vol en heldere sounds ! pracht versterkertje !

As zondag met de band verder aan de demo werken en dan zal ik de recording out geluiden eens proberen, hij heeft wat leuke opties waarmee je de amp

1 direct in bijvoorbeeld een mengpaneel of recorder kan steken

2 direct in de input van een andere versterker

3 ongebalanceerde output om via een DI box in bijvoorbeeld het mengpaneel kan steken.

Zal even pielen wat het lekkerst gaat klinken en dat dan als het lukt posten hierzo.

Nou dat was het weer, post gerust vragen dan zal ik wat proberen !!

Bart[/img]

robzilla
19 oktober 2005, 19:57
Coole amp Bart, als je wilt kan ik wel die opnames voor je hosten. Ben benieuwd, ik vind Koch's heerlijk klinken! 8-)

Roep maar op msn.. :)

robzilla
19 oktober 2005, 19:59
Coole amp Bart, als je wilt kan ik wel die opnames voor je hosten. Ben benieuwd, ik vind Koch's heerlijk klinken! 8-)

Roep maar op msn.. :)

robzilla
19 oktober 2005, 19:59
Coole amp Bart, als je wilt kan ik wel die opnames voor je hosten. Ben benieuwd, ik vind Koch's heerlijk klinken! 8-)

Roep maar op msn.. :)

robzilla
19 oktober 2005, 19:59
Coole amp Bart, als je wilt kan ik wel die opnames voor je hosten. Ben benieuwd, ik vind Koch's heerlijk klinken! 8-)

Roep maar op msn.. :)

robzilla
19 oktober 2005, 20:04
Coole amp Bart, als je wilt kan ik wel die opnames voor je hosten. Ben benieuwd, ik vind Koch's heerlijk klinken! 8-)

Roep maar op msn.. :)

Dude
19 oktober 2005, 20:12
5 x.....

kutforum :D

Mitch
19 oktober 2005, 20:18
Waarom kan jij wel een nieuw onderwerp starten en ik niet :evil: :evil:

Klote forum.....


Maar een mooie review hoor ! ik heb zelf de comco wel eens getest en was daar toen niet zo van ondersteboven, mar met een 4x12 greenbacks....hm.....klinkt goed.

AART
19 oktober 2005, 20:23
Waarom kan jij wel een nieuw onderwerp starten en ik niet :evil: :evil:

Klote forum.....



posten: je openbare profiel: zoek naar alle berichten van sp

en dan staan ze er tussen.

LordRiffenstein
19 oktober 2005, 21:54
Goeie review, heb laatst de combo getest en was zwaar onder de indruk van de mogelijkheden en sounds die in dat bakkie zaten. Ook getest op een V30-cab en dat was niet super maar ik denk dat GBs inderdaad of Alnico Blues SUPER moeten klinken.

Nicci
19 oktober 2005, 22:32
wat kost zo'n studiotone head-versie eigenlijk? wel heel aantrekkelijk versterkertje. zeker als er een speakerkast in de oefenruimte staat.

Daniël_san
19 oktober 2005, 22:51
wat kost zo'n studiotone head-versie eigenlijk? wel heel aantrekkelijk versterkertje. zeker als er een speakerkast in de oefenruimte staat.

Geld :-D Volgens mij zo rond de 700-800 euro.

marc_o
19 oktober 2005, 23:00
Tof! Die wil ik wel eens horen op m'n Rivera-cab....
Vond de combo al te gek, maar vooral met een tele, lekker punchy en genoeg gain....

Wicked Willy
19 oktober 2005, 23:24
Ik heb sinds een paar weken ook de Studiotone (Combo). Ik heb hem tot nu toe alleen in de oefenruimte uitgeprobeerd.

Mijn conclusies:

zodra je de Studiotone aansluit op een cabinet van goede kwaliteit laat ie pas echt horen wat ie kan. In mijn geval heb ik um aangesloten op een Koch 2x12 (Jensens dus) en dat klinkt te gek! Het clean is niet te fel en er zit ook niet te veel laag in......omschrijving...tjsa het woord boutique is hier wel op zun plaats. Bovendien als je het clean helemaal opendraait krijg je een mooi crunch, geschikt voor blues, funk, rock....you name it. Dan het OD-kanaal, van cruchy tot lekker scheuren....yiehaa!!!! OD+ zeer geschikt voor Santana-achtige solo's, maar ook het "zwaardere werk"...ik zou zeggen alles behalve metal.

Helaas nog geen kans gehad om alle uitgangen aan de achterkant te testen, maar ik denk dat voor in de studio en voor kleine gigs dit een zeer goede kandidaat is. De amp is best prijzig (in mijn geval 800 voor de combo), maar is het wat mij betreft nu al waard).

Ben wel wat bevooroordeeld, ben 8 jaar geleden begonnen met een Koch Twintone en heb nu nog een Multitone 100 combo + 2x12"

De amp is trouwens getest met een PRS Custom 22 en een Gibson LP Studio.

Wicked Willy
19 oktober 2005, 23:24
Ik heb sinds een paar weken ook de Studiotone (Combo). Ik heb hem tot nu toe alleen in de oefenruimte uitgeprobeerd.

Mijn conclusies:

zodra je de Studiotone aansluit op een cabinet van goede kwaliteit laat ie pas echt horen wat ie kan. In mijn geval heb ik um aangesloten op een Koch 2x12 (Jensens dus) en dat klinkt te gek! Het clean is niet te fel en er zit ook niet te veel laag in......omschrijving...tjsa het woord boutique is hier wel op zun plaats. Bovendien als je het clean helemaal opendraait krijg je een mooi crunch, geschikt voor blues, funk, rock....you name it. Dan het OD-kanaal, van cruchy tot lekker scheuren....yiehaa!!!! OD+ zeer geschikt voor Santana-achtige solo's, maar ook het "zwaardere werk"...ik zou zeggen alles behalve metal.

Helaas nog geen kans gehad om alle uitgangen aan de achterkant te testen, maar ik denk dat voor in de studio en voor kleine gigs dit een zeer goede kandidaat is. De amp is best prijzig (in mijn geval 800 voor de combo), maar is het wat mij betreft nu al waard).

Ben wel wat bevooroordeeld, ben 8 jaar geleden begonnen met een Koch Twintone en heb nu nog een Multitone 100 combo + 2x12"

De amp is trouwens getest met een PRS Custom 22 en een Gibson LP Studio.

Ritch
20 oktober 2005, 11:05
Vette reviews heren! 8-) Ik weet nu ook alles van de tooooooooone van Koch! Van harte gefeliciteerd, Bart!

Dude
20 oktober 2005, 11:06
topje kost 799 bij keesdee en maxguitars

feedback ed heeft hem dacht ik nog niet

Stinooo
20 oktober 2005, 14:29
Wat is het verschil in geluid en mogelijkheden als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld de TwintonesI? Vooral in karakter dan. Of is de studiotone gewoon een broertje van de twintone?

Dude
20 oktober 2005, 15:24
Ik heb zelf nooit over een twintone gespeeld maar wel regelmatig bands in kroegjes gezien die hierover speelde dus wat die specifiek anders doet kan ik je niet zeggen

Ik denk wel dat de twintone voor wat hardere bands meer geschikt is vanwege het lage (20watt) wattage van de studiotone.

Ik heb hem vanmorgen effe flink opengedraait, zeg 75 procent en dat is echt gruwelijk hard, zeker geschikt om in de band prima hoorbaar te zijn en ruim over de drummer heen te komen.

Denk dat deze amp het moet hebben van de speaker configuratie, 2x12 kom je goed mee weg, 4x12 is al overkill maar misschien dat je met een 1x12 cabje wat zou missen qua volume/hoorbaarheid ??

ik weet het zondag allemaal en zal het hier posten

Toaster
20 oktober 2005, 16:31
Klinkt goed dude!!!

lMijn GAS aanval is hierdoor niet afgenomen... alleen maar erger....


Kun je hem trouwens effectie als 3 kanaals versterker gebruiken???

of is kanaal 3 echt om te boosten/harder te spelen.

Dude
20 oktober 2005, 18:56
sja het 3e kanaal geeft zowel meer gain, als een volume boost. Ik lees hier verschillende dingen over maar ik denk dat je hem zeker wel als 3e kanaal kan gebruiken.

Wat ik tot nu toe gehoord heb is die ideaal als solo kanaal. Het OD kanaal heeft meer dan genoeg gain om als basis sound te gebruiken en OD+ gaat gewoon een stukkie verder

Wicked Willy
21 oktober 2005, 22:06
Officieel heeft ie 2 kanalen....maar het OD+ kanaal verschilt wel erg veel met het OD kanaal.........gooi dur nog een leuk boost pedaaltje tussen en je hebt een 4-kanaals versterker.

Ik speel in een paar bandjes en gebruik de studiotone + Koch 2x12" nu in een van deze bands....hij gaat hard genoeg.... voor die band (flogging molly/pogues achtige folk) en er zitten genoeg sounds in om live te gebruiken.




Binnenkort ga ik met de studiotone de.....jawel......studio in......wordt vervolgd

Anders_Destium
21 oktober 2005, 22:52
Leuke reviews mensen, bedankt :)

Sinds mijn Twintone de deur uit is jeukt het wel moet ik zeggen, het Koch clean is echt mijn favoriete voicing. Kristalhelder maar toch warm, echt super!

Dude
24 oktober 2005, 11:37
Nou gisteravond de oefenruimte in geweest.



mijn eerste gedachte was KUT.... dat gaat die nooit trekken ! :o :-(



Na wat pielen bleek dat die erg gevoelig is op de EQ, zoals ik eerder beschreef veranderd het geluid flink onder invloed van de bass treble en middle knoppen. Zeker in de band is dit de key voor het wel of niet door de mix prikken.

Maar goed, het geluid, mooi, strak, dynamisch maar ik mis was bas.

Het is best een scherp snerpend geluid. Dit komt alleen bijna 99% zeker door de speakerkast die ik gebruik.

Ik had de (marshall 2x12) kast van binnen bekleed met foam maar dit resulteerde in een hele vreemde eigenschap. Het geluid recht voor de kast klinkt mooi, na een meter of 3 klinkt het ontzettend snerpend en scherp, en na een meter of 5 is alles weer prima.
Verder is het geluid 1 rechte straal en heeft totaal geen spreiding. Nadeeltje dus.

Je prikt overal makkelijk doorheen maar de kast benadeelde het geluid dusdanig dat ik na de volgende keer oefenen pas een betere review kan geven lijkt me

Wat me nu al wel opviel was dat de studiotone qua volume makkelijk meekomt in een harde band

De bassist speelde gisteren over een peavey mark VI basstop en een EBS 4x10 kast, en dit setje stond half open. De drummer hakte dr ook aardig op los maar die studiotone kwam dr perfect doorheen met het volume ongeveer op 4 a 5 open.

Volgende week meer

Anders_Destium
24 oktober 2005, 11:42
Die Kochjes kunnen inderdaad veel harder dan je zou vermoeden gezien het formaat!

Antal
24 oktober 2005, 16:38
Je prikt overal makkelijk doorheen maar de kast benadeelde het geluid dusdanig dat ik na de volgende keer oefenen pas een betere review kan geven lijkt me

Kun je die kast niet beter ruilen voor wat anders dan, ipv dat je er een hoop geld in gaat stoppen wat je er nooit uit haalt?

spanky_franky
24 oktober 2005, 17:52
Oke, de studiotone is dus in principe repetitie-proof.. goed om te weten.

Dude
24 oktober 2005, 18:16
Je prikt overal makkelijk doorheen maar de kast benadeelde het geluid dusdanig dat ik na de volgende keer oefenen pas een betere review kan geven lijkt me

Kun je die kast niet beter ruilen voor wat anders dan, ipv dat je er een hoop geld in gaat stoppen wat je er nooit uit haalt?

plankje berkenplex kost bij de gamma niks joh,

en voor 110 euro heb je een greenback speaker dus wellicht koop ik ooit nog eens 2 greenbacks en mik ik die in de kast

DarknessAwaits
24 oktober 2005, 23:35
Greenbacks zijn maar 25 Watt, toch?

BartL
25 oktober 2005, 00:11
Waarom kan jij wel een nieuw onderwerp starten en ik niet :evil: :evil:

Klote forum.....
Pas eens op je woorden...schavuit! :evil:

=> :-D <=




Anyway...super vette review Dude. Ik zou hem ook wel eens graag willen belsuiteren...maar ben voorlopig nog eventjes zoet met mijn M/B 8-) Ook een mooi voorbeeld van hoe weinig het wattage of grote van de versterker van doen heeft met de sound.

Ik vind de studiotone-head wel erg schattig trouwens :-D (maardathad ik al ergens gelezen meen ik).

Negative K3 fan
26 oktober 2005, 13:47
ik heb vandaag bij tags de studiotone combo aan de tand gevoeld (met een blade strat en een epi LP met EMG's) en ik ben redelijk onder de indruk!

het clean kanaal is fenomenabel, al hecht ik er niet zo heel veel waarde aan, toch klinkt ie heel erg goed. Dat is het eerste wat me echt opviel.

de overdrive kanalen hebben volgens mij heel veel capaciteiten maar worden te veel in bedwang gehouden door de speaker configuratie, 1 10 of 12 inch speaker in een open back combo is gewoon niet geschikt voor wat de studiotone erin kwijt kan. beide od kanalen hadden zeker potentie, maar klonken dus behoorlijk boxy... Met de EMG's van de epiphone wist het od 2 kanaal ook wel raad alleen met de gain boven 12 uur werd het mij veel te buzzerig. Met de blade miste hij af en toe wat definitie. Ik kon echt een goede sound uit de amp halen die voor mij goed werkte zonder te veel gedraai aan de knoppen.

De gedeelde equalizer vormde voor mij geen enkel obstakel en ik zou zelf ook zeker geen extra eq nodig hebben voor deze amp

de negatieve punten:
- de reverb; ten eerste klinkt ie erg blikkerig en totaal niet hoe ik een reverb wil horen en ten tweede kun je hem veel te extreem instellen, met de reverb knop op 12 uur heb je al zo extreem veel galm dat de rest vrijwel overbodig is, en dan praat ik ook over dick dale territoria.
- de bright knop, het is jammer dat ie voor zowel de clean als de overdrive kanalen gedeeld is. Als ik de amp zou hebben zou die knop voor clean vrijwel altijd op de helderste stand staan en voor overdrive op de middelste en dan zou ik er denk ik nooit meer aan zitten. Jammer genoeg werkt dit niet, maar ik denk dat er wel een mod valt te bedenken waarmee je de bright een beetje vastzet per kanaal ofzo...
- natuurlijk dat het een combo is, een head versie zou ik nu zeker overwegen als ik een band had ofzo, ook al klinkt de vervorming zeker niet zo lekker als mn zelfbouw, toch is een iets hoger vermogen + meerdere kanalen mooi meegenomen

positieve punten:
- de prijs, zeer betaalbaar
- clean kanaal; super
- de overall klank, heel goed en levendig etc
- veelzijdigheid
- het vermogen, een harde metal of rock band zal hij neit trekken... misschien wel met extra cab ofzo, maar als je een beetje een dynamische drummer hebt dan heeft deze amp precies het vermogen wat je nodig hebt voor een optimale verhouding tussen toon, volume, en headroom.

wat kost zon studiotone head nou precies? het wachten is tot die heads op de 2e hands markt gaan verschijnen.

bij tags vertelden me ze dat die combo's iig als warme broodjes over de toonbank gingen.

Negative K3 fan
26 oktober 2005, 13:54
ik zou dan trouwens de head kopen en modden (voor zover dat lukt met pcb's)

reverb helemaal eruit slopen
de knop van reverb ombouwen tot een recto style presence knop
de bright functie modificeren en evt die knop gebruiken om de presence knop uit het circuit te kunnen schakelen
evt een cathode/fixed bias schakelaar
evt gain verlagen van het od2 kanaal, maar daar weet ik nu nog te weinig vanaf om daar iets mee te kunnen, misschien wat experimenteren

Dude
27 oktober 2005, 11:37
de negatieve punten:
- de reverb; ten eerste klinkt ie erg blikkerig en totaal niet hoe ik een reverb wil horen en ten tweede kun je hem veel te extreem instellen, met de reverb knop op 12 uur heb je al zo extreem veel galm dat de rest vrijwel overbodig is, en dan praat ik ook over dick dale territoria.


Die ervaring heb ik niet, hij heeft inderdaad tons reverb maar met een cleane sound vind ik hem rond de helft heerlijk klinken.

Ik vind hem wel vergelijkbaar met de fender amps die ik gehoord heb, mooie volle reverb met goeie tone. Wellicht ligt het aan de combo / head uitvoering




- de bright knop, het is jammer dat ie voor zowel de clean als de overdrive kanalen gedeeld is. Als ik de amp zou hebben zou die knop voor clean vrijwel altijd op de helderste stand staan en voor overdrive op de middelste en dan zou ik er denk ik nooit meer aan zitten. Jammer genoeg werkt dit niet, maar ik denk dat er wel een mod valt te bedenken waarmee je de bright een beetje vastzet per kanaal ofzo...


Die bright zet je in een bandsituatie zeker niet op de schelste stand hoor... dan gat die door merg en been. Thuis klinkt die inderdaad lekker in die stand maar op hogere volumes niet meer




positieve punten:
- de prijs, zeer betaalbaar


wat kost zon studiotone head nou precies? het wachten is tot die heads op de 2e hands markt gaan verschijnen.


:???: :???: :???:

Head kost bij kees dee 800 en bij max guitars 799



- het vermogen, een harde metal of rock band zal hij neit trekken... misschien wel met extra cab ofzo, maar als je een beetje een dynamische drummer hebt dan heeft deze amp precies het vermogen wat je nodig hebt voor een optimale verhouding tussen toon, volume, en headroom.


Een combootje zal dat niet trekken maar de drummer vroeg me op een gegeven moment zachter te gaan bij een nogal hard nummer (ik geloof last resort) omdat het allemaal te hard ging met een 2x12

spanky_franky
27 oktober 2005, 16:03
ik heb vandaag bij tags de studiotone combo aan de tand gevoeld (met een blade strat en een epi LP met EMG's) en ik ben redelijk onder de indruk!
(...)

Kijk eens even aan. Mooie review! Ben steeds meer geinteresseerd aan het raken in de topversie... nog even wat sparen zodat ik een fatsoenlijke cab eronder kan zetten 8-)

Vraagje: heb je toevallig ook de top gezien, en is die zegmaar klein genoeg om in een flightcase in de trein mee te nemen? Misschien heeft iemand anders een idee?

Dude
27 oktober 2005, 17:09
Nou eeuh...



dit topic dus gaat over de top versie..




die ik dus heb gekocht...

hij weegt geloof ik een kilo of 13 en kan aan het handje prima mee in de trein. Ik ben bezig om er een mooi houten kistje om heen te bouwen wat niet al te zwaar is,

Negative K3 fan
27 oktober 2005, 17:36
de negatieve punten:
- de reverb; ten eerste klinkt ie erg blikkerig en totaal niet hoe ik een reverb wil horen en ten tweede kun je hem veel te extreem instellen, met de reverb knop op 12 uur heb je al zo extreem veel galm dat de rest vrijwel overbodig is, en dan praat ik ook over dick dale territoria.


Die ervaring heb ik niet, hij heeft inderdaad tons reverb maar met een cleane sound vind ik hem rond de helft heerlijk klinken.

Ik vind hem wel vergelijkbaar met de fender amps die ik gehoord heb, mooie volle reverb met goeie tone. Wellicht ligt het aan de combo / head uitvoering
ja dat zal het zijn denk ik, want ik vond het niks




- de bright knop, het is jammer dat ie voor zowel de clean als de overdrive kanalen gedeeld is. Als ik de amp zou hebben zou die knop voor clean vrijwel altijd op de helderste stand staan en voor overdrive op de middelste en dan zou ik er denk ik nooit meer aan zitten. Jammer genoeg werkt dit niet, maar ik denk dat er wel een mod valt te bedenken waarmee je de bright een beetje vastzet per kanaal ofzo...


Die bright zet je in een bandsituatie zeker niet op de schelste stand hoor... dan gat die door merg en been. Thuis klinkt die inderdaad lekker in die stand maar op hogere volumes niet meer
Voor clean+humbuckers wel, voor het od kanaal staat ie denk ik vrijwel altijd in het midden, want anders is hij of veel te dof of veel te schel, maar dat hangt waarschijnlijk ook weer van de speakers af want ik geloof dat het een knopje is dat de tegenkoppeling regelt





positieve punten:
- de prijs, zeer betaalbaar


wat kost zon studiotone head nou precies? het wachten is tot die heads op de 2e hands markt gaan verschijnen.


:???: :???: :???:

Head kost bij kees dee 800 en bij max guitars 799
Dus tweede hands helemaal cheap ass :)




- het vermogen, een harde metal of rock band zal hij neit trekken... misschien wel met extra cab ofzo, maar als je een beetje een dynamische drummer hebt dan heeft deze amp precies het vermogen wat je nodig hebt voor een optimale verhouding tussen toon, volume, en headroom.


Een combootje zal dat niet trekken maar de drummer vroeg me op een gegeven moment zachter te gaan bij een nogal hard nummer (ik geloof last resort) omdat het allemaal te hard ging met een 2x12

klinkt goed! ik denk ook dat je het met de combo makkelijk gaat redden als je in een cover bandje ofzo speelt, ik heb het meer over roadkill volumes :)

Dude
27 oktober 2005, 20:28
het was dus meer een typische lennart review waarin je meer van lezen/horen/zeggen post dan vannuit je eigen kennis ??


Verder geen probs hoor ! top ampje en zeker het geld dubbel en dwars waard

Orpheo
27 oktober 2005, 20:38
klinkt leuk allemaal, maar de enige keer dat ik op een studiotone speelde, kreeg ik er geen geluid uit; t was mijn eigen gitaar, dus daar lag t niet aan. ik had alle knoppen op 10, en nog was t geluid zacht. kweenie waar t aan lag. nou ja, nog maar eens een keertje testen bij feedback oid.

Negative K3 fan
27 oktober 2005, 21:46
het was dus meer een typische lennart review waarin je meer van lezen/horen/zeggen post dan vannuit je eigen kennis ??


Verder geen probs hoor ! top ampje en zeker het geld dubbel en dwars waard

ja, maar ik heb het niet over combo's

Dude
7 november 2005, 10:49
gister opgetreden met studiotone en marshall 2x12

dat trekt die dus prima, stond nog niet eens half open en qua volume zeer goed te doen !

Ciao, bart

Lock en Load
30 november 2005, 16:16
Blijft die clean van de Studiotone echt clean op hoge volumes?

Negative K3 fan
30 november 2005, 16:36
Blijft die clean van de Studiotone echt clean op hoge volumes?

dat lijkt me heel sterk, maar als je dat zoekt koop dan een jc120 of een ultralineaire twin of van die andere ondingen. Ik wil t0000ne.

vinni
30 november 2005, 17:22
Goh,

Het is wel allemaal Koch wat de klok slaat de laatste tijd.
Maar het is dan ook een product waar we trots op mogen zijn.

Ben ook wel benieuwd naar die Koch producten.
Toch maar eens proberen.

Vinni

BLOK182
30 november 2005, 18:16
Begin onderdehand ook wel gas te krijgen voor dat topje :)

alfred
30 november 2005, 22:38
Ik heb sinds een half jaar een studiotone top en een 1x12 koch.
Ik heb er een paar keer mee opgetreden, kwa volume kan dit makkelijk maar gebruik em voornamelijk thuis.
Mijn ervaringen tot nu toe (met een stratocaster):
Clean, klinkt prima, er is een mooi helder geluid uit te krijgen, waarbij ik meestal de brightswitch in de 0 stand heb staan en de midshift op 0.
Reverb klinkt redelijk (korte galmveer)
Overstuurd OD, gebruik ik nauwelijks.
Overstuurd OD+ klinkt prima,gain heb ik meestal op driekwart, de brightswitch moet dan wel naar de - stand en de midshift op de + stand.
De toonregeling heb ik meestal als volgt (klokstanden)
Bas: 10
Mid: 2
Treble: 1
Geluiden zijn dus prima, ik vind het alleen jammer dat ik voor clean / overstuurd de switches om moet schakelen.

Ik heb het combo naast deze set-up getest en het verschil is vrij groot, met de 1x12 klinkt het echt beter.
Laatst het topje op een Marshall 4x12 getest en dat kan dus makkelijk, het volume is enorm.

alfred

Ik bedoel inderdaad de mid en bright switches.
In april heb ik de top gekocht, was een van de eersten

Nicci
30 november 2005, 23:37
Blijft die clean van de Studiotone echt clean op hoge volumes?

dat lijkt me heel sterk, maar als je dat zoekt koop dan een jc120 of een ultralineaire twin of van die andere ondingen. Ik wil t0000ne.

het lijkt mij helemaal niet sterk. de TT blijft op half vermogen clean. ook als je over een hard meppende drummer moet.

Dude
30 november 2005, 23:37
Ik heb sinds een half jaar een studiotone top en een 1x12 koch.


ik begreep dat het topje nog maar kort uit was ??




Geluiden zijn dus prima, ik vind het alleen jammer dat ik voor clean / overstuurd de switches om moet schakelen.


footswitch zit er standaard bij toch ??

Lock en Load
1 december 2005, 13:40
Geluiden zijn dus prima, ik vind het alleen jammer dat ik voor clean / overstuurd de switches om moet schakelen.


footswitch zit er standaard bij toch ??

Hij bedoelt die midshift en bricht switches. Die zullen waarschijnlijk niet schakelbaar zijn met de footswitch.

Lock en Load
1 december 2005, 13:46
Dubbel :-?

Negative K3 fan
1 december 2005, 13:53
Blijft die clean van de Studiotone echt clean op hoge volumes?

dat lijkt me heel sterk, maar als je dat zoekt koop dan een jc120 of een ultralineaire twin of van die andere ondingen. Ik wil t0000ne.

het lijkt mij helemaal niet sterk. de TT blijft op half vermogen clean. ook als je over een hard meppende drummer moet.

heeft een twintone ook el84s dan??

Lock en Load
1 december 2005, 14:01
Blijft die clean van de Studiotone echt clean op hoge volumes?

dat lijkt me heel sterk, maar als je dat zoekt koop dan een jc120 of een ultralineaire twin of van die andere ondingen. Ik wil t0000ne.

het lijkt mij helemaal niet sterk. de TT blijft op half vermogen clean. ook als je over een hard meppende drummer moet.

heeft een twintone ook el84s dan??


Twintone heeft 2 EL34 denk ik. En de Studiotone is Class A EL84. Enige manier om zeker te weten is uitproberen dus...

BartL
10 januari 2006, 01:03
Komen er nog soundsamples ofwat? 8-) :-D

Sorry....ik ben gewoon echt ontzettend benieuwd hoe 'ie klinkt.

Punt
10 januari 2006, 09:03
Kan iemand vertellen hoe hij klinkt ten opzichte van de Brunetti Maranello?

Dude
10 januari 2006, 10:01
ik kan over 8 weken een paar mooie soundsamples posten [patser mode]vannuit mn nieuwe thuis studio ![/patser mode]

oh happy happy joy joy.....

Nee serieus, ik ga zeker wat posten !

BartL
10 januari 2006, 17:17
Dat is snel... :-?











=> :-D :-D :-D <=



Iemand anders misschien al soundsamples gehoord?

Lock en Load
10 januari 2006, 19:47
Dat is snel... :-?

Geduld is een schone zaak :razz:

Dude
11 januari 2006, 00:32
Niou goed nieuws


Bleek dat ik nog een solootje in moest spelen op een nummer dat we maanden geleden opgenomen hebben dus dat heb ik netjes met de recording out optie op mn studiotone gedaan.

ik was echt stunned door het geluid dat we in de harddisk recorder kregen. Echt mooi !

Ik zal het posten als het nummer afgemixt is. 8 weekjes is dus toch nog vrij ver weg !

godgod het gaat wel ver als ik lekker met mn band bezig ben en toch nog aan dit forum denk he.... :roll:


:D

Dude
11 januari 2006, 00:36
Niou goed nieuws


Bleek dat ik nog een solootje in moest spelen op een nummer dat we maanden geleden opgenomen hebben dus dat heb ik netjes met de recording out optie op mn studiotone gedaan.

ik was echt stunned door het geluid dat we in de harddisk recorder kregen. Echt mooi !

Ik zal het posten als het nummer afgemixt is. 8 weekjes is dus toch nog vrij ver weg !

godgod het gaat wel ver als ik lekker met mn band bezig ben en toch nog aan dit forum denk he.... :roll:


:D

Mitch
11 januari 2006, 11:03
Kan iemand vertellen hoe hij klinkt ten opzichte van de Brunetti Maranello?

Ik heb beide combo's een tijdje terug getest met een Lite Ash Tele en mijn eigen gitaar en vond de maranello eigenlijk lekkerder klinken. Clean was een stuk directer, vrij droog maar niet op een vervelende manier en begon wel wat eerder te crunchen. Stusiotone bleef beter clean, maar was qua klank wat moeilijker in te stellen. Zelfs met de Tele had ik toen de bright switch nodig. De scheur, sja....die van de Maranello begon á la Mesa al vrij vroeg met een hoop sustain, moeilijk om een milde crunch uit te halen. Maar ja, dat was dus met het cleane kanaal ook wel voor elkaar te krijgen. De Studiotone was wat makkelijker in te stellen qua gain, maar de algehele klank van de Koch-scheur is gewoon niet mijn smaak. Zo ook de Studiotone.