PDA

View Full Version : Beginnende gitarist



Reco
23 oktober 2001, 14:48
Hey Allemaal,

Ik ben van plan om gitaar te leren spelen, hoofdzakelijk Counting Crows. Dus heb ik gekozen voor een Western Accoustisch.
maar welke en waar ik op moet letten weet ik nog niet. Ik heb al op internet lopen kijken en daar heb ik deze gevonden, een Yamaha APX 4 Acoustic/Electric Flattop. voor 495.00 is dit een goeie ?

voor de rest ben ik ook nog eens links, een vriend van mij heefd gezegd dat ik gewoon op een rechtse gitaar moet gaan spelen, is dat en makkelijke omschakeling ? ik heb overgens nog nooit gitaar gespeeld..

Rectifier
23 oktober 2001, 15:25
Ik neem aan dat die Yamaha 2e hands is?
Is niet erg duur, maar je moet van die kunststof achterkant houden he. Ik hou er niet van,maar kwestie van smaak en gewenning.
Maar Yamaha is wel een redelijk merk.

En er is ergens nog zo'n discussie over linkshandige gitaristen die rechtshandig spelen. Is misschien wel een gewenning, maar je hebt ook voordelen.

Reco
23 oktober 2001, 17:17
Bedankt,

weet iemand ook nog wat Acoustic Western gitaar namen voor mij ?
en welk merk daar dan de beter van zijn ?

en als het kan wat Gitaarwinkel in de omgeving van Almere,Amsterdam ?

Alvast bedankt,

Reco

anoniem
6 december 2001, 10:08
How! Je moet je keuze niet laten afhangen van een enkele band. Weet wel dat crowded house, countingcrows, googoo dolls, oasis, eric clapton en nog VEEL meer accoustisch spelen.

anoniem
10 december 2001, 00:57
waarom heeft iedereen het maar over merken!
gelul!
de klank maakt de gitaar en de bespeelbaarheid van het instrument

daar moet je keuze van af hangen bij aankoop, staar je niet blind op merken, gewoon gaan spelen en ...heel belangrijk...
LUISTEREN!!!!!

anoniem
21 december 2001, 13:25
Ja, zeker in het begin is het hard werken. Tijd om te luisteren naar de klank heb je niet laat staan dat je weet wanneer een gitaar goed klinkt. Vele beginnelingen kunnen het niet eens horen wanneer hun gitaar ontstemd is! <waaronder ik in het begin hoor!:)>

Tim
21 december 2001, 15:25
nederland muziek in almere