PDA

View Full Version : Advies gevraagd...



OldSkool
18 oktober 2005, 22:35
Hallo allemaal...

Ik ben nieuw hier, dus ik zal meteen maar met de deur in huis vallen.

Ik ben op dit moment in het bezit van een ENGL Blackmore amp. Erg mooie amp, maar de band waar ik in speelde is opgedoekt. Nu speel ik in een ander bandje, maar onze oefenruimte is een stuk kleiner dan ik gewend ben. Optredens zitten er nog niet in en als we al optreden zal dit ook niet echt in grote ruimtes zijn. Daarom is deze amp voor mij nogal aan de harde kant.. Met m'n volume op 2 blaast ķe al ontzettend!! Nu zit ik erover te denken om 'm te ruilen voor een versterkerker die wat minder hard gaat, een 50watter of misschien wel een 30 watter. Tijdens oefenen en optredens staat ie toch meestal over een PA..

Ik ben vooral geinteresseerd in jaren 80/90 rockmuziek en bluesrock. Reverb in de amp is niet een must, wel een pre. Overstap op een combo heb ik ook over nagedacht..

Ik ben tijdens het surfen tegen een Orange Rockerverb 50 head aangelopen. Dit scheurkanaal is echt vreselijk lekker, 't clean heb ik niet gehoord. Ik heb alleen wel gelezen dat Orange technisch niet iets is om naar huis over te schrijven.. klopt dat? Anders lijkt dit me wel een aantrekkelijke amp.
Ik hoor ook heel veel goede dingen over de nieuwe Vox AC-30 amps. Ik ben alleen bang dat ik dan de veelzijdigheid van mij ENGL ga missen..

Ieder advies dat jullie me kunnen geven over een goede amp is meer dan welkom!!