PDA

View Full Version : Is dit normaal?



Bart_-
18 oktober 2005, 19:15
Ik was vanmiddag naar Oosterhout gegaan, om wat pedaaltjes uit te testen. Eerst kom ik bij Laenen, om de Line6 Ubermetal te proberen. Die was niet op voorraad, dat kan natuurlijk. Heb ik nog even de Boss Mega Distortion geprobeerd, was geen probleem. Daarna ging ik naar Piet Joosten toe, om wat Digitech effecten te proberen (hebben ze bij Laenen niet). Ik loop daar binnen, vraag "Zou ik misschien een effectpedaal van Digitech uit mogen proberen?", krijg ik als antwoord: "Nee, nee, sorry, daar doen wij niet aan, wat er op 't doosje staat dat zit er ook in, dus uitproberen dat gaat hier niet" :evil: . Is dat normaal, dat je effectpedaaltjes niet mag uitproberen?

Bart_-
18 oktober 2005, 19:17
bump

vulvasonic
18 oktober 2005, 19:21
Nee natuurlijk is dat niet normaal. Het is dat sommige winkeliers daar blijbaar anders over denken. Helaas voor hen kunnen ze van mij een hele dikke vinger krijgen. Een beetje klantvriendelijkheid is toch het minste wat je mag verwachten van een muziekzaak. Als we niet eens meer spullen mogen uittesten kunnen we net zo goed meteen alles bij Musik Produktiv kopen.

Fumi SG
18 oktober 2005, 19:29
hoezo bij MP?? :???: Daar mag je alles gewoon testen, doen ze niet moeilijk over én je hebt niet de hele tijd die verkoper in je nek zitten.

@Bart, nee... dat lijkt me niet normaal nee. Ik zou er zelf nog tegenin gegaan zijn ook, het zou wel niet geholpen maar je weet maar nooit! :)

Thom TK
18 oktober 2005, 19:51
hoezo bij MP?? :???: Daar mag je alles gewoon testen, doen ze niet moeilijk over én je hebt niet de hele tijd die verkoper in je nek zitten.

@Bart, nee... dat lijkt me niet normaal nee. Ik zou er zelf nog tegenin gegaan zijn ook, het zou wel niet geholpen maar je weet maar nooit! :)

Ja, maar is voor de meesten te ver weg.
Denk ik.

(voor mij niet, btw)
(leuke winkel trouwens :o )

Speeddemon
18 oktober 2005, 19:55
hoezo bij MP?? :???: Daar mag je alles gewoon testen, doen ze niet moeilijk over én je hebt niet de hele tijd die verkoper in je nek zitten.

Ik denk dat ie bedoelde dat als je daar pedalen koopt per post, ze goedkoper zijn, maar je ze ook niet kan testen.

Bart_-
18 oktober 2005, 19:57
Ik wilde er eerst nog op reageren maar ik dacht als ze zo weinig moeite doen om (mogelijke) klanten van dienst te zijn, dan zakken ze maar in de... ehm dan bekijken ze 't maar. Het is alleen wel jammer dat ik de pedalen die me het beste leken (Line6 Ubermetal en Digitech Distortion Factory/Metal Master) nu niet heb kunnen uitproberen. Misschien dat er in Breda nog ergens een winkel zit waar ze Line6 en/of Digitech (het liefst allebei) verkopen, čn waar ze m'n eigen versterker (Vox AD15VT) ook hebben staan. Ik hoor pedalen toch liever eerst zelf voordat ik ze koop, dan dat ik alleen op meningen van anderen afga. (Het beste is natuurlijk een cominatie van die twee, dus, anyone? :D )

Speeddemon
18 oktober 2005, 20:19
Misschien dat er in Breda nog ergens een winkel zit waar ze Line6 en/of Digitech (het liefst allebei) verkopen, čn waar ze m'n eigen versterker (Vox AD15VT) ook hebben staan. [/size]
Dijkmans Muziek Breda.

Sinds deze week de hele range aan Vox versterkers binnen, en als 't goed is hebben ze ook nog een Ubermetal staan.

Wel je eigen Dean meenemen. :wink:

Bart_-
18 oktober 2005, 21:07
Wel je eigen Dean meenemen. :wink:Maakt dat echt zo veel uit voor het geluid? Want als dat zo ik, neem ik 'm wel mee. Ik denk trouwens dat 'ie niet goed afgesteld staat, ik denkt dat de actie te hoor is (Grote foto's van Brug (http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1814.JPG), Laatste fret (http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1817.JPG) en Topkam (http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1820.JPG)) . Zijn er nog aanraders om te testen (max. €120,-)?

Bart_-
18 oktober 2005, 21:09
Let niet op het stof op de foto's :razz:

Fumi SG
18 oktober 2005, 21:27
de actie kan (eigenlijk) niet te hoog of te laag staan, het is maar net wat je zelf fijn vindt. Er zijn natuurlijk wel uitersten!! :wink:

En ja, het maakt heel veel uit welke gitaar je neemt. Iedere gitaar klinkt anders, zelfs verschillende exemplaren van hetzelfde model. Dus neem gewoon lekker je eigen gitaar mee, tenzij het echt lastig wordt. Neem dan iets vergelijkbaars.

Bart_-
18 oktober 2005, 22:06
Ok, dan zal ik m'n eigen gitaar toch maar meenemen. Is ook wel handig omdat de stukjes die ik al kan spelen, in CGCFAD staan (SoaD). En welke pedaaltjes moet ik zeker niet vergeten? Ik heb al op m'n lijstje staan:Line6 Ubermetal
Digitech DF7 Distortion Factory
Digitech Metal Master
Digitech Death MetalNog suggesties? :)

Fumi SG
18 oktober 2005, 22:21
een SoaD... het moet niet gekker worden! :o :lol:

Bart_-
18 oktober 2005, 22:29
Lol, ik had geen zin om veel te typen :D Maar bij deze speciaal voor Fumi SG :razz: :
Ok, dan zal ik m'n eigen gitaar toch maar meenemen. Is ook wel handig omdat de stukjes die ik al kan spelen, in CGCFAD staan (System of a Down). En welke pedaaltjes moet ik zeker niet vergeten? Ik heb al op m'n lijstje staan:

Line6 Ubermetal
Digitech DF7 Distortion Factory
Digitech Metal Master
Digitech Death Metal

Nog suggesties? :) Achteraf gezien moet ik zo natuurlijk veel meer typen :razz:

vulvasonic
18 oktober 2005, 22:42
hoezo bij MP?? :???: Daar mag je alles gewoon testen, doen ze niet moeilijk over én je hebt niet de hele tijd die verkoper in je nek zitten.

Ik denk dat ie bedoelde dat als je daar pedalen koopt per post, ze goedkoper zijn, maar je ze ook niet kan testen.

Dat is inderdaad wat ik bedoel.

sonic_youth
18 oktober 2005, 22:47
Als jij binnenloopt en zegt van "mag ik m ff uitproberen" vind ik het niet zo heel vreemd dat ze nee zeggen hoor. Als je igg de intentie uitspreekt of door laat schemeren dat je iets wilt kopen heb je veel meer succes denk ik.

sonic_youth
18 oktober 2005, 22:47
Als jij binnenloopt en zegt van "mag ik m ff uitproberen" vind ik het niet zo heel vreemd dat ze nee zeggen hoor. Als je igg de intentie uitspreekt of door laat schemeren dat je iets wilt kopen heb je veel meer succes denk ik.

Bart_-
18 oktober 2005, 22:50
Welke merken hebben ze zoal bij Dijkmans? Hebben ze bijvoorbeeld Digitech?

Bart_-
18 oktober 2005, 22:51
Welke merken hebben ze zoal bij Dijkmans? Hebben ze bijvoorbeeld Digitech?

Antal
19 oktober 2005, 14:15
Digitech Metal Master

Die klinkt erg lekker. Echt vele malen beter als zo'n suffe metalzone. Zeker proberen!

Bart_-
19 oktober 2005, 22:34
Nog even het geluid wat ik zoek: ==> Clip <== (http://djminos.hjhosting.nl/soad_aerials_clip.mp3) :) . Welk pedaaltje komt hier het dichtste bij in de buurt? Ubermetal, Distortion Factory of toch iets anders?

Owja dit vond ik ook wel grappig: bij Laenen vroeg ik wat nu precies het verschil was tussen de Boss Mega Distortion en de Line6 Ubermetal. De verkoper zei dat (het merk) Boss aan de top stond en alle andere merken daar maar een beetje omheen hingen :roll: . En dat de Line6 Ubermetal digitaal was en dat je daar wel van moet houden.

Bart_-
19 oktober 2005, 22:34
dubbel

Bart_-
19 oktober 2005, 22:35
bump

Bart_-
19 oktober 2005, 22:44
dubbel

Bart_-
19 oktober 2005, 22:45
ROTFORUM :evil:

Bart_-
20 oktober 2005, 13:43
Misschien staan m'n berichtjes er na deze post weer bij... :roll:

Bart_-
23 oktober 2005, 21:00
Doet 't forum het weer? :roll:

Code-X
24 oktober 2005, 10:51
7 posts achter elkaar *applaus* :P

Misschien is het ook leuk de Digitech Hot Head te proberen, al past hij niet echt bij de sound die je beschrijft.. Ik heb hem en ik vind hem heel goed klinken voor de prijs (+- 60 euro).

amon
24 oktober 2005, 11:06
Oosterhoutse muziekwinkels.. Ach, het is allemaal niet veel.

Leanen:
De mensen zijn aardig, maar hebben voor gitaar relatief weinig en ook weinig verstand. Meer een winkel voor beginners voor allerlei instrumenten. Prijzen zijn normaal.

Joosten:
Beetje stijve mensen... maar wel mensen met meer verstand van waar ze mee bezig zijn. Ik laat mijn reparaties ook liever bij Joosten doen. Groter assortiment voor gitarist en drummer ook overigens, maar wel een tikkie duurder. Ik fiets altijd eerst naar Leanen en kijk of ze daar hebben wat ik zoek (bepaalde snaren/kabels oid) en als ze dat niet hebben ga ik naar Joosten waar ze het dan vaak wel hebben. Joosten heeft ook meer losse onderdeeltjes (pluggen, knopjes, etc).

Maargoed, beiden geen superwinkels. Dat je die pedaaltjes niet mag uitproberen is inderdaad wel wat vreemd. Maargoed....