PDA

View Full Version : MSX-2



basswasp
19 september 2002, 15:02
Hé Allo,

heb jij een MSX-2? Cool!
'k heb ook nog zo'n ding. Toen ik nog een klein ventje was, heb ik er veel op gespeeld. Programmeren in Basic, Antartic Adventure, Tank Battalion, Athletic Land, Magical Tree, met m'n vader koeien tekenen in Designer Plus enz... Kewl.

Zijn hier eigenlijk nog meer mensen met DÉ computer? :smile:

Jeroen

emielow
19 september 2002, 15:09
ej tief op naar een ander forum

frenske
19 september 2002, 15:26
Hehe, hoera iemand met een echte goede computer.
We hebben thuis (bij mijn ouders) nog 2 MSX-2 staan. Waarvan eentje jammer genoeg Diskdrive niet meer doet en dat is een beetje funest voor een computer zonder harde schijf (hoe bestaat het) en internet aansluiting! Okay, je kunt nog met de Cartrigde werken (hihihihi), maar that's it!

AllodoX
19 september 2002, 15:56
diskdrive ? wat een luxe.. de mijne is nog met tapes :sad:

frenske
19 september 2002, 16:16
Hahaha, tapes! Dan was het ook geen MSX-2.
MSX-1 dat is toch eigenlijk een beetje zielig! 64Kb Ram geheugen, maar ja de computer draaide!
Ik moet eigenlijk wel toegeven dat de MSX-2 best wel erg goede spelen had, zoals SOLID GEAR, SD Snatcher, ZANAC-2. Jammer dat er geen hond (ik ook :sad: )er voor betaalde en dat heeft de software-ontwikkeling de das omgedaan, want het system was wel goed!

AllodoX
19 september 2002, 16:53
Acorn
chiller
ice king

de beste games imo :smile:

basswasp
19 september 2002, 17:47
Op 2002-09-19 15:09, schreef emielow:
ej tief op naar een ander forum


Owja... is waar ook... maarja... daar kom Allo niet...:sad:

basswasp
19 september 2002, 17:50
Op 2002-09-19 15:56, schreef AllodoX:
diskdrive ? wat een luxe.. de mijne is nog met tapes :sad:


'k heb beide... 'k heb met een bandje nog een keer een nummer over dat ding geschreven. Het begon met wat MSX-Tape-gepiep en dat ging dat over in 't eigenlijke nummer :smile:

It's the MSX; not the Commodore
It's the computer I adore
The Commodore was pretty fast
But the MSX is still the best! :grin:

Voor de rest nog wat geblaat over het te snel verouderen van computers. Was wel geinig :smile:

'k heb trouwens nog een hele zooi ROMs op m'n harde schijf staan, 'k zal eens kijken of de spellen van Allo er ook tussen zitten :smile:

basswasp
19 september 2002, 17:52
Op 2002-09-19 16:53, schreef AllodoX:
Acorn
chiller
ice king

de beste games imo :smile:


'k heb ze allemaal niet... Maar van Ice King herinner me ik misschien iets... was dat niet een (motor)racespel?

AllodoX
19 september 2002, 18:04
nee.. dat was met zo'n ventje die in een ijspiramide was gevallen.

die had een boomerand die je kon gooien naar schakelaars en monsters.. heel moeilijk spel, maar wel verdomd leuk :grin:


acorn was een spel waarbij je met een eikel ( :smile: maar dat spel had supertoffe muziek :grin: zal wel es een mp3 rukke :grin:

BLOK182
19 september 2002, 18:15
ik heb dus geen MSX gehad, wel een supervette philipsbak uit 1983. Zonder harde schijf / internet / ram / cdrom /, alleen met floppies zo groot als pizzadozen.

flearulez
19 september 2002, 19:19
Damn nerds........
Hey at least its not a computer forum!

AllodoX
19 september 2002, 20:28
Nerd ? hahah.. je weet wat voor 'n werk ik doe eh ? :razz:

hier heb je een foto'tje van AllodoX in actie op 't werk :razz:

http://hardware.localhost.nl/pictures/Workstations_Servers/MVC-019F.JPG

FleaBass
20 september 2002, 01:40
ja ik heb die msx 2 ook nog ergens liggen echt een vet ding man,dat was nog ver voor mijn bas tijd...cool.. :smile: