PDA

View Full Version : Restless Moon - Echoes From Beyond



urezna
18 oktober 2005, 16:37
Hoi!

ik heb dat soundclick ook ontdekt, nadat ik dit regelmatig hier tegenkwam... :-)
en heb mn instrumentaaltje daar toegevoegd, dat ik in een ander topic al had aangegeven (zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64591.
Maar ik heb er gelijk nog een nummer toegevoegd, getiteld Echoes From Beyond. Het is een nummer dat ik met mn eigen band speel, maar deze opname heb ik in mn eentje gemaakt, en is een variant daarop, met toevoeging van keyboards enzo.

luister, huiver en geef commentaarrrrr.....:
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=420595

koella
19 oktober 2005, 23:35
Ik weet niet van welke lichting jij bent, maar ik vind 't erg begin-eighties klinken (alan parson ?)

Klinkt wel goed verder.

urezna
20 oktober 2005, 07:54
haha, nou ja, begin '80 begon ik wel naar allerlei leuke muziekjes te luisteren ;-) ik ben zelf van late '60's... dussssss...... ;-)

urezna
20 oktober 2005, 08:00
[uit andere topic met zelfde titel: quote="Basseytje"]klinkt lekker ook de stem maar is soms een beetje vals het heeft een 90e jare achtige sfeer[/quote]
tja, die zang is nog een punt waar ik enorm op moet oefenen hoor, ik weet het... gaat allemaal nog goed komen hoop ik.... ;-)

grappig dat er zo duidelijk naar voren komt dat het sfeertje uhmmm... niet van deze tijd is zeg maar... waar ligt dat aan eigenlijk? ben ik wel benieuwd naar...

koella
20 oktober 2005, 11:31
de zang :cool:

urezna
20 oktober 2005, 11:36
de zang? oh?

is dat dan het stemgeluid, de manier van zingen of de manier hoe het opgenomen is?

koella
20 oktober 2005, 15:35
stemgeluid denk ik. Maar dat kan ook komen doordat het klinkt alsof de stem gedubbeld is.
En de galm.

Tsja kweenie. Het doet me in ieder geval aan alan parson denken.
Maar da's toch niet erg? :)

urezna
20 oktober 2005, 18:49
oh nee hoor, er zijn slechtere om mee vergeleken te worden, alleen Alan Parson is niet bepaald van invloed op mijn muziek geweest, en ik heb er zelf geen platen van, dus ik vond het wel opvallend daarmee vergeleken te worden, vandaar dat ik me afvroeg waar dat em in zat ;-)

wat de galm betreft, mijn opzet was om het rustige deel een beetje dromerig te krijgen en soms doet een galm daarin leuke dingen :-)

Sonno
20 oktober 2005, 19:34
Ik vind het best professioneel klinken alleen is het absoluut niet mijn smaak! Ook je vorige post, die klonk best goed alleen was de sologitaar niet echt denderend ingespeeld. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke versie daarvan!

Suc6!

urezna
21 oktober 2005, 10:26
nee die solo was vooral een improvisatie he, dus niet bepaald netjes uitgewerkt en ingespeeld... had ik geloof ik al uitgelegd.

het ging mij er ook vooral om wat met de huidige resultaten nou eigenlijk de reacties zouden zijn, ik had geen idee, en ben wel verrast door de positieve geluiden moet ik zeggen :-)

ik heb het plan om alles nog een keer goed opnieuw in te spelen, en dan de solo's veel meer uit te werken en dat echt een mooie toevoeging te laten zijn, en niet te veel snel gepiel omdat er zonodig gesoleerd moet worden ;-) hoewel sommige nummers er wel om vragen om effe jezelf flink te laten gaan...

functioneel pielen heet dat ;-)