PDA

View Full Version : Wah pedaal



Bruce
19 september 2002, 13:39
Ik ben van plan om een Wah pedaal te gaan kopen, maar weet er niet veel vanaf.
Heeft iemand tips voor mij?

savecracker85
19 september 2002, 14:00
hmm toevallig......dat ben ik ook van plan en ik weet er ook niet veel van af....dus ben benieuwd op de reacties :grin:

guvnor
19 september 2002, 14:16
Belangrijkste tip: luisteren....
Probeer er een paar in de winkel en bepaal zelf welke het meest aan jouw verWAcHtingen voldoet. Probeer ze zowel clean als met distortion uit en probeer ze ook eens achter een distortion uit ipv ervoor.

Is moeilijk uit te leggen welke precies wat doet. Het kan een wah zijn of een WAHHHH of WAAAAHHHHH....

master G
19 september 2002, 19:17
Ik heb laatst de boss v-wah gekocht. Ik ben er heel tevreden mee en ik vind hem een goed geluid hebben! Een aanrader.!

grtz.. stefan

sash
20 september 2002, 12:55
Ik heb zelf een Dunlop Crybaby en daar zit een lekker soundje in. De Boss V-Wah is erg uitgebreid en z'n geld dubbel en dwars waard, alleen vind ik hem iets te digitaal klinken.

DOLBY
20 september 2002, 14:02
Op 2002-09-20 12:55, schreef sash:
De Boss V-Wah is erg uitgebreid en z'n geld dubbel en dwars waard, alleen vind ik hem iets te digitaal klinken.

Hoe klinkt dat dan; hoor je allemaal nulletjes en eentjes?????

Ik heb nog diverse Aria wah pedaaltjes in de aanbieding voor 10 Euro per stuk, zijn niet geweldig, maar ja voor die prijs. Kun je eens ervaring opdoen met het spelen met een Wah

PluueeR
20 september 2002, 14:05
Ik speel nu met een Boss wah waar ik niet heel tevreden over ben onder meer het geluid maar ook de bediening. Je moet hem eerst helemaal intrappen voor ie aangaat. Iets dat niet zo is met een Crybaby of een Vox.

Waarschijnlijk speel ik binnekort over één van die twee.

guvnor
20 september 2002, 15:35
Mijn crybaby moet ik ook helemaal intrappen, hoor. En die schakelaar is niet bijzonder gevoelig, dus heb ik ook wel eens misgetrapt. Als je je voet verkeerd hebt staan moet je flink doordrukken. Dus ook een crybaby heeft zijn nadelen....

Slowhand41
20 september 2002, 15:56
Als de Crybaby moeilijk aan gaat kun je de aan/uit schakelaar wat hoger monteren, dan gaat ie wat gemakkelijker aan (en uit).

Greetz, Hans

PluueeR
20 september 2002, 16:26
Een vriend van heeft de Crybaby 95Q en die begint te Wah'n zodra je hem indrukt en niet eerst helemaal moet indrukken. Misschien een nieuw model ofzow.

Phizer
20 september 2002, 17:42
Een Morley Bad Horsie (2) gaat vanzelf aan zodra je erop stapt, echt ontzettend relaxt.

Rutger
24 september 2002, 12:58
Neem de Vox Wah, echt de beste!!! Houd je sound lekker warm. Hij heeft alleen geen adapteraansluiting dus live erg onfijn. Ik heb er zelf een aan zitten solderen en nu heb ik ruis, grr... vanavond maar weer fixen.

sash
25 september 2002, 19:02
Op 2002-09-20 14:02, schreef DOLBY:

Hoe klinkt dat dan; hoor je allemaal nulletjes en eentjes?????



Haha, nee klinkt niet echt lekker smooth als je begrijpt wat ik bedoel.

sash
25 september 2002, 19:04
Op 2002-09-24 12:58, schreef Rutger:
Neem de Vox Wah, echt de beste!!! Houd je sound lekker warm. Hij heeft alleen geen adapteraansluiting dus live erg onfijn. Ik heb er zelf een aan zitten solderen en nu heb ik ruis, grr... vanavond maar weer fixen.


Vox is idd de beste, maar het is alleen jammer dat ze duur zijn. Fulltone Clyde wah is ook supervet en vind hem zeker niet onderdoen voor een Vox. Kan trouwens wel een adapter op.

Lacrymosa
25 september 2002, 21:55
Weet iemand wanneer de CryBaby Form Hell uitkomt? das namelijk de nieuwe signature van Dimebag Darrel!!!!!!!!! Die MOET ik uitproberen!!

CheerS!!

maarten
30 september 2002, 20:04
ik zit ook sterk te denken aan het kopen van een wah-pedaal. Ik wilde wel meteen een redelijk goede kopen. Ik lees en hoor zo een beetje dat de crybaby´s van dunlop en die dingen van vox wel goed zijn. Maar aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken? Ik weet dat ik gewoon te lui ben om even langs een gitaarzaak te gaan maar hey daarvoor heb je forums he :grin:

Rutger
1 oktober 2002, 15:25
Mijn Vox kostte geloof ik 165 euro bij Feedback Rotterdam. Dunlop Crybaby is vlg mij iets goedkoper.

Chiel
1 oktober 2002, 16:06
Ik gebruik nu zelf een Cry Baby, zeer divers en heel erg veelzijdig. De Vox is inderdaad ook een zeer mooie Wah evenals de ErnieBall. Helaas kraakt mijn Wah als de tering, want het blijft een Potmeter die op-en-neer gaat (=slijtage!).
Als ik een opsomming zou mogen maken zijn de Morleys de beste keuze wat betreft de bedrijfszekerheid, De Dunlops kwa veelzijdigheid en de ErnieBall en Voxjes kwa warmte (en banksaldo rovers!).

Toolshed
25 oktober 2002, 15:08
Wat voor invloed heeft het op het geluid om een wahpedaal voor je distortion pedaal te zetten of erachter?

dml
26 oktober 2002, 04:08
Ja, ik heb een Crybaby 95Q, gaat idd aan zodra je je voet erop zet, net als bij Morley Bad Horsie. De Crybaby from Hell is een op Dime's aanwijzingen aangepaste 535Q.

Wil je een wah hebben die je bijna helemaal naar eigen smaak kan instellen dan moet je de Geoffrey Teese RMC3 (Real McCoy) proberen, daarop (daarin) is van alles via dipswitches en instelpots in te stellen. Wel een duur ding maar zeer goede componenten.

urezna
1 november 2002, 10:11
je wah voor of na je distortion? gewoon proberen, ik merk bij mijn morley wel verschil of ik 'm voor of na m'n chorus plaats...
qua robuustheid, betrouwbaarheid en gemak ben ik voor morley bad horsie 2 gegaan, klinkt ook nog eens goed, maar dat blijft persoonlijk.
hij schakelt vanzelf in zodra je het pedaal beweegt, en dat vind ik erg handig, daarbij werkt hij niet met een potmeter maar ik geloof magnetisch (en anders optisch) dus geen slijtage....
en de bad horsie 2 heeft dan ook nog een gewone stand en een die je met schakelaar kunt actieveren en dan kun je het effect instellen qua frequentiebereik, dus dan kun je het effect in bijv lage tonen sterker maken.
een aanrader!

Sjakie
14 november 2002, 09:14
Op 2002-11-01 10:11, schreef urezna:
je wah voor of na je distortion? gewoon proberen, ik merk bij mijn morley wel verschil of ik 'm voor of na m'n chorus plaats...
qua robuustheid, betrouwbaarheid en gemak ben ik voor morley bad horsie 2 gegaan, klinkt ook nog eens goed, maar dat blijft persoonlijk.
hij schakelt vanzelf in zodra je het pedaal beweegt, en dat vind ik erg handig, daarbij werkt hij niet met een potmeter maar ik geloof magnetisch (en anders optisch) dus geen slijtage....
en de bad horsie 2 heeft dan ook nog een gewone stand en een die je met schakelaar kunt actieveren en dan kun je het effect instellen qua frequentiebereik, dus dan kun je het effect in bijv lage tonen sterker maken.
een aanrader!


Absoluut mee eens! Heb al op veel wah's gespeeld in de Bad Horsie 2 is voor mij, tot nu toe, de allerbeste. Als je niet graag met batterijen werkt kan je beter ook direct een speciale adapter van Morley kopen. Adapters van andere merken gaan onwijs brommen. Als je een mailtje stuurt naar de support, mag je er zeker van zijn dat je een antwoord krijgt.