PDA

View Full Version : TUBE KING



menneke
19 september 2002, 12:30
Ibanez heeft naast de tubescreamer ook de tubeking. Wat is het verschil tussen deze 2

Mitch
19 september 2002, 13:48
Ze zijn heel anders geconstrueerd, maar ze worden vooral voor andere doeleinden gebruikt.
De Tubescreamer kan je een overdrive-sound geven op om het even welke versterker, maar hij wordt vooral gebruikt als boost/drive om buizenversterkers wat forser signaal te geven, waardoor deze zelf voor de oversturing zorgen. Er zijn wel meer pedalen die dit kunnen, maar dit pedaal is ooit heilig verklaard (vooral de aloude en alombekende 808), daar zul je nog genoeg reacties over krijgen ongetwijfeld.
De Tube King moet je meer zien als een overdrive-distortion pedaal. Geeft meer gain dan de Screamer en is erg veelzijdig door de uitstekende EQ. Geeft dus meer zelf een buizen-achtige low- tot high-gain overdrive en kan daardoor een solid-state of hybride versterker een lekkere buizen-overdrive geven. Hij doet dit middels een 12ax7 buis en een chip of wat, de screamer gebruikt alleen chippies. Details daarover zullen waarschijnlijk nog wel volgen of zijn anders makkelijk op te zoeken. Er zijn al de nodige discussies over de TS geweest.

menneke
20 september 2002, 14:59
Hey erg bedankt Seymour Paul. Ik heb een marshall G80RCD geen buizen dus. Ik wil die tube king kopen om hem toch een buizenscheur mee te geven. Ik ben niet van plan om een buizenbak te kopen aangezien ik verder te vreden ben met hetgeen ik heb

Mitch
21 september 2002, 13:33
You're welcome. Voor jouw doel is de King een puik ding. Eerlijk gezegd verbaast het me nogal eens dat ik er zo weinig mensen over hoor, want het is echt een goed klinkend pedaal. Heeft misschien te maken met het feit dat velen alhier al op buizen spelen.

Ic3gl0vE
22 september 2002, 13:22
en misschien ook met het feit dat ze niet zoveel in winkels liggen? ik heb er namelijk nog nooit een gezien (alleen in de Ibanez catalogus)

moretel
22 september 2002, 22:09
Ik gebruik voor dat doel een H en K tubefactor.
Je kan hem gebruiken om je geluid wat voller te krijgen maar ook high gain geluiden, zit ook een buisje in.

Rutger
1 oktober 2002, 15:18
He Moretel, gebruik jij je Tube King ook als je in de Boer speelt? Ik wil hem nl weleens horen. Ben op zoek naar een leuke overdrive en de tube king lijkt me wel interessant.