PDA

View Full Version : Epi SG met open coil hummies of afgedekte hummiesvoor metal



andoni
19 september 2002, 11:49
Ik zou wel eens willen weten wat het verschil in geluid is tussen "afgedekte" en open coil humbuckers. Een verkoper in de winkel vertelde mij dat open coils agressiever klinken, maar wat bedoelt die man daarmee. Ik ken mensen die zeggen dat een strat ook agressief klinkt maar hiermee bedoelen ze het "twangy" geluid dat absoluut niet voor metal en hardcore geschikt is. Dus de vraag is eenvoudig: wat is het beste geschikt voor metal: Open of closed coils? ik heb al een strat die ik kan gebruiken voor het punkragwerk met zeer helder geluid.
Nu zou ik nog graag een gitaartje willen die wat meer overdrive levert zonder schel te gaan klinken.

Noctiis
19 september 2002, 11:56
ook in de metal kan dit erg verschillen.
wil je een scherper geluid, dan zou ik open nemen.
wil je wat meer bas, dan kan je closed gebruiken.
maar er zijn vast genoeg mensen die het niet met mij eens zijn :grin:
probeer zelf en kies

michielv
19 september 2002, 13:15
Vroeger haalden gitaristen wel eens de kapjes van hun humbuckers om ze hoger kunnen zetten zonder dat ze ertegen aan kwamen met hun plectrum. Zonder kapje scheelt toch weer een paar milimeter...

Epi player
21 september 2002, 18:08
Wil je een echt metal geluid, neem dan open coils. Ik heb zelf een gitaar met dichte en een gitaar met open en voor metal moet je open nemen.
Maar als je nu een gitaar neemt, koop dan niet gelijk een die alleen voor metal geschikt is (b.v. bcrich warlock) het zijn vaak hele mooie gitaren, maar als je een keer wat anders wil spelen heb je gelijk een schel geluid.
Je moet alleen een echte metal gitaar kopen als je ook een gitaar hebt die op alle markten thuis is.

Fenisi
21 september 2002, 18:11
Hey op mijn epi lp custom zijn gibson elementen gezet maar wel gewoon opencoil en heb er de oude kapjes bij die wil ik er weer op.. bij de lokale gitaarboer zeiden ze dat dat nie makkelijk ging.. is iemand het daar niet mee eens?

Matje
21 september 2002, 21:51
Op 2002-09-21 18:11, schreef Fenisi:
Hey op mijn epi lp custom zijn gibson elementen gezet maar wel gewoon opencoil en heb er de oude kapjes bij die wil ik er weer op.. bij de lokale gitaarboer zeiden ze dat dat nie makkelijk ging.. is iemand het daar niet mee eens?

Het schijnt een klusje te zijn dat je inderdaad beter niet zelf kunt doen.

sebass
21 september 2002, 21:58
Op 2002-09-21 18:11, schreef Fenisi:
Hey op mijn epi lp custom zijn gibson elementen gezet maar wel gewoon opencoil en heb er de oude kapjes bij die wil ik er weer op.. bij de lokale gitaarboer zeiden ze dat dat nie makkelijk ging.. is iemand het daar niet mee eens?


Vreemd want het lijkt zo makkelijk. Gewoon kapje eroverheen en aan de onderkant op twee punten een druppeltje tin. Ik heb het zelf nooit geprobeert maar dat ga ik dan maar een keer doen.

Fenisi
22 september 2002, 10:42
jah leek mij dus ook maar was blijkbaar niet zo.. Die "schroefjes die in die kapjes zitten zitten die ook ergens aanvast of zijn die meer gaten opvul?

sebass
22 september 2002, 11:08
Nee die schroeven zitten niet vast, maar ze zijn ook zeker niet voor opvulling. Ze fungeren als pole pieces en vangen het geluid op. Ik ga het trouwens toch een keer proberen want volgens mij moet het gewoon goed kunnen.

Fenisi
22 september 2002, 11:57
jezus dan snapten ze er dus ook nix van bij de lokale gitaarboer die wouden gewoon zo ze erop zetten en die gaten open laten ik dacht al ze snappen er nix van.. haha

Cloud Strife
26 september 2002, 13:56
haha...

Fenisi
26 september 2002, 15:12
en dan ook nog voor 60 euro hè.. :grin: