PDA

View Full Version : line6 pod2 voor line6 spider 212 goed idee?



andoni
19 september 2002, 11:36
Ik heb nu al een tijdje de spider 212 (2x12" 100 Watt), vind dat het bakje goed klinkt voor zijn prijs maar ik mis wat mogelijkheden om mijn eigen sound te kneden.
Dus ik ben van plan de pod 2.0 te kopen. Is dit nu een goed idee (klinkt dit wel lekker met een goedkope spider? :smile: of zijn er betere en graag goedkopere alternatieven? Ik speel nu op een strat maar heb binnenkort een Epi Sg Goth en ik speel vooral metal, grunge , punk en hardcore, dus voor mij zijn vooral de overdrive-geluiden van belang. En hoe moet ik een dergelijk bakje nu aansluiten op mijn spider, gewoon de gitaar input? Heb verder nog een speciaal pedaal-ingang maar verder niets.

doemschaap
20 september 2002, 18:00
ik denk dat het niet echt veel verbetering zal opbrengen. die spider die jij hebt gebruikt dezelfde amp modelling en effecten techniek als de pod2. voor die amp hebben ze een kleine selectie gemaakt uit de models (je hebt er 6 ofsow, clean, jazz, insane oid) van de pod. als je dat ding erbij zou kopen zou je eigenlijk niks toevoegen. 't is bijvoorbeeld net alsof je twee dezelfde bosspedaaltjes achter mekaar doorlust. je hebt wel een paar meer effecten geloof ik maar om je toom meer boost te geven zou ik gewoon een mt-2 tje kopen oid.