PDA

View Full Version : Goede drumsoftware



MegaDrive
19 september 2002, 12:18
Hallo mensen, ik heb een probleem. Ik wil zelf mijn nummers thuis gaan opnemen en ik heb bijna alle ingredienten in huis. Een paar gitaren, versterkers, basgitaar, basversterker, Shure speakermicrofoon, Snelle PC met 24/96 geluidskaart, mengpaneeltje....noem maar op. Het enige wat er ontbreekt is een goede drumcomputer op de pc. Ik heb werkelijk ALLE freeware/shareware software geprobeerd en ook hier en daar volledige dingen gedownload, maar niks dat een beetje in de buurt komt. Ik gebruik momenteel MadTracker, en dat is op zich wel aardig want daar kun je gewoon je eigen .wav samples gebruiken, alleen je kan niet exporteren naar .wav. Iemand goede suggesties? Ik heb even gewerkt met Cubase maar dat vond ik niks, dus liever andere ideeen. Een totaalprogramma (dus ook voor gitaar en zang opnames) mag, mits er een goede drumcomputer in zit waar je je eigen geluiden in kan zetten. Iemand ervaring met Ableton software...?

P.S. Als dit niks oplevert programmeer ik zelf een freeware drumcomputer die ik dan hier zal posten!

Mithrandir
19 september 2002, 12:48
Ik zou toch cubase gebruiken hoor en dan met de "Battery" plugin, bij deze drumcomputer kan je zelf "kits" samenstellen die je vult met je eigen wavjes en er zijn al een heleboel kits beschikbaar. Die plugin is van Native Instruments. Hiermee heb je de meeste flexibiliteit wat betreft drum-ritmes schrijven op de computer.

Je kan natuurlijk ook een drumstel kopen en leren drummen, aangezien je toch alles al hebt kan dat er ook nog wel bij :smile:

Ik heb andere mensen hier op het forum wel eens gehoord over fruity-loops. Dat moet ook wel een aardig proggie zijn, maar dat ken ik eerlijk gezegd niet.

MegaDrive
19 september 2002, 18:31
Bedankt voor je reactie, "disturber of the peace" :wink:. Ik heb vroeger gedrumd en ik heb overwogen om zo'n digitaal drumstel te scoren maar dan ben je toch al gauw zo'n 2000 euro kwijt. Tot die tijd wil ik gewoon een goede drummachine, dus geen fruityloops. Kwaliteit is wel aardig maar je bent een dag bezig met een nummer als je ook hier en daar een tripletje erin gooit, dus das niks. Die battery plugin ken ik niet. Kan iemand iets vertellen over dit proggie?

Mithrandir
19 september 2002, 20:24
Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met Cubase, dus ik ken nog niet zo heel veel drumcomputer plugins. Maar ik heb begrepen dat de Battery een van de beste drumcomputer plugins voor Cubase is die er te krijgen is. Hij is gemaakt door Native Instruments en die heeft al aardig wat indrukwekkende synths en effect plugins op hun naam staan.

Omdat je dus je eigen kits met geluiden kunt maken, kun je hem helemaal aanpassen aan je eigen wensen. Je kunt ook de geluiden zelf op diverse manieren modificeren (volume, pitch etc...).

Op de site van Native Instruments is vast wel een demo versie te vinden dan kan je hem eens uitproberen. Ik zal hier trouwens wel een sampletje neerzetten van wat ik ermee gemaakt heb.

Mithrandir
19 september 2002, 20:29
Trouwens Reason 2.0 is misschien ook wel wat voor je, die is ook erg uitgebreid en heeft een behoorlijke goeie drumcomputer.

MegaDrive
20 september 2002, 01:33
Hartelijk dank, Mithrandir! Ik ga eens kijken of ik ergens wat kan vinden van de software die je noemt.